BibTex RIS Cite

BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN KAYGI DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ (BATMAN İL ÖRNEĞİ) / THE STUDY ABOUT PHISCAL EDUCATION TEACHER'S LEVELS OF ANXIETY FORM THE ASPECT OF A NUMBER OF MODIFIERS (SAMPLE BATMAN)

Year 2007, Volume: 9 Issue: 4, 0 - 0, 22.02.2010

Abstract

Bu çalışmanın amacı, beden eğitimi öğretmenlerinin kaygı düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından
ince lenmektir.
Bu çalışmanın gıubunu; Batınan ilinde görev yapan 47'si erkek, 40'ı bayan toplam 87 beden eğitimi
öğretmeni oluşturmaktadır. C. Spielberger (1970) tarafından geliştirilen Türkçe'ye uyarlanması Öner
ve LeCompte (1983) tarafından gerçekleştirilen sürekli kaygı envanteri tesadüfi ömeklem yoluyla
araştırmaya katılan öğretmenlere uygulanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde tanımlayıcı istatistikler
ve t testi kullanılarak anlamlılık P<O,05 alınmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde ve hesaplanmış
değerlerin bulunmasında SPSS (Stıtistical package for social sciences) paket programı kullanılmış ve
ölçeğin güvenirlik katsayısı 0,72 bulunmuştur.
Bu çalışmanın sonucunda; Batman ilinde görev yapan bayan beden eğitimi öğretmenlerinin erkek
beden eğitimi öğretmenlerine göre, köyde görev yapan öğretmenlerin merkezde görev yapan
öğretmenlere göre, kadıolu görev yapan öğretmenlerin sözleşmeli olarak görev yapan öğretmenlere
göre ve eski mezun olan öğretmenlerin yeni meZlill olan öğretmenlere göre sürekli kaygı düzeyleri
yüksek çıkmıştır.

Anahtar kelimeler: Kaygı, Beden Eğitimi Öğretmeni

 

SUMMARY
The aim of this study is to define physical education teachers' level of anxiety from the aspect of a
number of modifiers.
The target group of this stııdy includes 87 physica! education teachers working in Batman 47 ofwhom
are ma!e and 40 of whom are female. The continious anxiety inventory developed by C. Spielberger
(1970) and whose Turkish adaptation was developed by Öner and LeCompte (1983) was applied
among the teachers who joined the study by using the method of random exemplification. In the
solution of this data, validity P<O,05 has been taken by using described statistics and 't' test. In the
evaluation of this datı and the discovery of calculated asseıs, SPSS (Statistical package for social
scıences) has been employed.
Th~ result of this study; continious anxiety level of female physical education teachers who is
working in Batman is higher than male physical education teachers, Continious anxiety level of
teacher who is working in rural area is higher than teachers who is working in urban area, Continious
anxiety level of teachers who IS working regularly is higher than teachers who is working
contractualy and continious anxiety level of old graduated teachers is higher than new graduated
teachers.

Key Words:Anxiety, Physical Education Teacher

Year 2007, Volume: 9 Issue: 4, 0 - 0, 22.02.2010

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Journal Section Makaleler
Authors

Özden Taşğın This is me

Murat Tekin This is me

Emin Altınok This is me

Publication Date February 22, 2010
Published in Issue Year 2007 Volume: 9 Issue: 4

Cite

APA Taşğın, Ö., Tekin, M., & Altınok, E. (2010). BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN KAYGI DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ (BATMAN İL ÖRNEĞİ) / THE STUDY ABOUT PHISCAL EDUCATION TEACHER’S LEVELS OF ANXIETY FORM THE ASPECT OF A NUMBER OF MODIFIERS (SAMPLE BATMAN). Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 9(4).