Bu çalışmanın amacı, ortaöğretim 9. 10. ve ı 1. sınıf öğrencilerinin beden eğitimi ve spor öğretmeni ile
olan iletişimieri hakkındaki görüşlerini belirlemektir.
Araştırma, Erzurum il Merkezindeki 6 ortaöğretim okulunda yapılmıştır. Okullar, 5 merkez ilçenin
farklı semt/erinden seçilmiş, denekler tesadüfu olarak belirlenmişlir. Araştırmaya 205'i kız 325'i de
erkek olmak üzere toplam 530 öğrenci katılmıştır. Araştırmaya katılan öğrencilere, araştırmacılar
tarafından geliştirilen bir anket uygulanarak beden eğitimi ve spor dersi öğretmenleriyle olan ders
iletişimIerinin doğası hakkında veri elde edilmeye çalışılmışttr. Araştırmada anket yoluyla elde edilen
sonuçlar SPSS 10.0 yoluyla analiz edilmiş ve sonuçlar yorumlanmıştır.
Çalışma sonucunda öğretmenlerin öğrencilere eşit söz hakkL verdiğini, her zaman soru sonnalannı
istediğini, derslere aktif olarak katılımlarını teşvik ettiği, beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin güler
yüzlü, sevecen ve şakacı olduğunu, öğretmenlerin ara sıra kınCL ve aşağılayıcı konuşmalar da
yaptığını, bazen de öğrencilere şiddet uyguladıkları belirtilmişiir.
Anahtar kelimeler: Ortaöğretim, beden eğitimi, spor, iletişim.
ABSTRACT
The purpose of this research is to coHect information from the grades of 9th to II ılı grades higb school
students about the nature of communicalion with their plıysical educatıon and sport teachers.
The researeb was done in randamly selected six high schools that were drawn from five different
districts in Erzurum province in Turkey. Therefore, the socio-economic status of the schools was also
considered in the study. A total of 530 students who were taking physieal educatıon and sport course
were participated in this study (205 female and 325 male) They received a researcher-made
questionnaire to obtain their views on the physical education and sports courses. The data collected
and analyzed using SPSS 10.0 were discussed and interpreted.
The results of the questionnaire revealed that stndents have equal opportunities in conversations
taking place in their eourses; theİr teachers generally require them to involve in the tasks actively, and
sometimes their teachers may havc eruel speeehes against them. Their teachers are generally
humorous, cheerful and eompassionate. Some students also indicated that they have teachers who use
physical and emotıonal violence during the lesson hours.
Keywords: Second.ary School, Physical Education and Sports, Communication
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | February 21, 2010 |
Published in Issue | Year 2007 Volume: 9 Issue: 3 |