Bu çalışmada; üniversitelerin farklı bölümlerinde fiziksel ve fizyolojik yeterlıliğe dayalı eğitim gören
öğrencilerin, uğraştıkları alan ve almış oldukları eğitimin, fıziksel uygunluklarına etkilerini araştınnak
ve grupların karşılaştımıasını yaparak fiziksel ve fizyolojik profillerini tespit etınek amaçlanmıştır.
Deney grubunun fıziksel uygunluk parametreleri EUROFlT Test Bataryası ile ölçülmüştür.
Çalışmaya; Devlet konservatuarıl1lnHalk Oyunları Bölümünde okuyan 95 erkek, 81 bayan öğrenci ile
Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulunun Öğretmenlik Bölümünde okuyan 109 erkek, 72 bayan
öğrenci olmak üzere toplam 357 denek katılmıştır.
Bayan öğrencilerin değerleri karşılaştırıldığında; anaerobik güç, esneklik, durarak uzun atlama, el
kavrama kuvveti, gövde kuvveti, bükülü kol ile asılına, IOx5 III mekik koşu ve aerobik güç
özelliklerinde beden eğitimcilerin halk oyunculara oranla daha yüksek değerlere sahip olduğu, spor
yaşı değişkeninde, halk oyuncuların beden eğitimcilere oranla daha iyi değerlere sahip olduğu, boy
uzunluğu, vücut ağırlığı, VY%, denge ve disklere VUll.IŞ değerlerinde ise anlamlı bir farklılığın
olmadığı tespit edilmiştir.
Erkek öğrencilerin değerleri karşılaştlfJldığında; VY%, esneklik, durarak uzun atlama, el kavrama
kuvveti, gövde kuvveti, bükülü kol ile asılma, i Ox5 m mekik koşu ve aerobik güç özelliklerinde beden
eğitimcilerin halk oyunculara oranla daha yüksek değerlere sahip olduğu, spor yaşı ve ilamingo denge
bulgularında halk oyuncuların beden eğitimcilere oranla daha yüksek değerlere sahip olduğu, boy
uzunluğu, vücut ağırlığı, disklere yuruş ve anaerobik güç değerlerinde ise anlamlı bir farklılığın
olmadığı tespit edilmiştir.
Bu araştmna; spor eğitimi alan öğrencilerle halk oyunları eğitimi alan öğrencilerin fıziksel
parametrelerinin benzerlik gösterdiğini ortaya koyırıaktadlL
Anııhtar kelimeler; Halk oyunlan, spor, fıziksel uygunluk, beden eğitimi.
ABSTRACT
lt was aimed to investigate the effects of majors and education type of students received education
based on physical and physiological suffıciency in different departments of universities on physica!
suffıciency, and to derennine their physical and physiological profıles with comparison in this study_
Physical fımess parameter of experimental group was measured by using EUROFlT test batteıy_ A
total of 357 individual, 95 males and 81 females from faIk dauces department of Government
Conservatoıyand 109 males and 72 females from teaching department of physical education and sport
vocational school, was involved to the study_
Anaerobic power, flexibility, long jnmping in rest, handgrip, stem power, hanging with bent anTI,
i Ox5 shuttle running and aerobic power trait values except for sport age variability of female students
from physical education department were higher than that of the students from faik dances
department, and no meaningful differences were determined between groups with respect to the values
ofbody height, body weight, VY%, balancing and strike on discs.
Flexibility, VY%, long jumping in rest, handgrip, stern power, hanging with bent arnı, IOx5 shuttle
rtuming, aerobic power trait values except for sport age and flamıngo balancing fınding values of ınale
students from physical education department were higher than rhat of the studenıs from folk dances
department, and no meaningful differences were deterınined berween groups with respeet ıo the values
of body height, body weight, strike on discs and anaerobic power properties_
This research showed that there were similarihes between the students from physical educarian and
folk dances in aspects of plıysical parameters_
Key Words: Faik Dance, Sport, Physical Fıtness_ Physical Education
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | February 21, 2010 |
Published in Issue | Year 2007 Volume: 9 Issue: 1 |