BibTex RIS Cite

BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLERE GÖRE OKUL DENEYİMİ (I) DERS ETKİNLİĞİNE KARŞI GÖSTERMİŞ OLDUKLARI KURUMSAL YÖNTEMSEL VE DÜDÜSEL GÖRÜŞLERİ

Year 2006, Volume: 8 Issue: 3, 0 - 0, 21.02.2010

Abstract

Bu çalışma; Beden Eğitimı ve Spor Yüksekokulu öğretmen adaylannın çeşitli değışkenlere göre Okul
Dencyimi (1) ders etkinliğine karşı göstermiş olduklan kurumsal, yöntemsel ve güdüse! görüşlerini
behrleyebilmeyi amaçlamaktadır.
Araştırmanın evrenini; Selçuk Ünıversitesi, Celal Bayar Üniversitesi, Mersin Üniversitesi, Atatürk
Üniversitesi, Erciyes üniversitesi, Pamukkale üniversitesi ve Akdeniz Üniversitesiniu Beden Eğitimi ve Spor
Yüksekokullannm l.sınıflarında öğrenim gören, 209'u erkek, 191'i bayan toplam 400 Okul Deueyİmi (1)
ders etkinliğine kalllan 2. Sınıf Öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmanın amacına ulaşmak için uzmanlar
tarafından geliştirileu anket, tesadüfi örneklem yoluyla, Okul Deneyimi (i) ders etkinliğine kalllan 2. Sınıf
Öğrencilerine uygulanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde tanımlayıcı İstatistikler kullanılmıştır. Ayrıca okul
türüne ve cinsiyetIere görc Beden Eğİtimi ve Spor Yüksekokulu öğretmen adaylarının çeşitli değişkenlere
göre Okul Deneyimi (i) ders etkinliğine karşı göstermiş oldukları kurumsal, yöntemsel ve güdüsel göriişleri
belirleyebilmek için i O soruya Ki KARE testi uygulanarak manidarlık (P) 0,05 alırunıştır. Verilerin
değerlendirilmesinde ve hesaplanmış değerıcrin bulunmasında SPSS paketprogramı kuııanılmıştır.
Bu çalışmanın sonucunda; öğretmen adaylannın okul türiine ve cinsiyetiere göre okul deneyimi (I) ders
etkinliğinin gerçekleşme sürcei incelendiğinde; kurumsal işleyiş bakımından, beden eğitimi ve spor
yüksekokullan ile uygulama okullan arasında yeterli bir eşgüdümün olmadığı ortaya çıkarken, yöntemsel ve
güdüsel açıdan öğretmen adaylan için okul deneyimi (I) ders etkinliğinin yararlı olduğu sonucu ortaya
çıkmıştır.

Anahtar kelimeler: Okul Deneyimi, Beden Eğitimi, Öğrenci

 

ABSTRACT
In this study, it is aimed to determine instiıutional, methodological and motivational opinions of candidates
of physical edcuatİon and sport teacher against school experience course according to several values.
The subjecl~ have been 209 male and i 91 female studenl~ who has attended the school experience course and
those studenls were at the second class of Physical Educatian and Sport Faculty of Selçuk University, Celal
Bayar University, Mersin University, Atatürk University, Erciyes University, Pamukkale Universityand
Akdeniz University. The survey developed by experts has been applied on those subjects randomly.
Defınitional st:atistics have been used to analyze data Besides, to determine institııtiona!, methodologica! and
motivational opiuions of candidates of physİca! edcualion aud sport teachers against school experience
course according to several values. chi square test has been applied. SPSS programme has been used to
evaluate data and fınd out values.
As a result, when process of school experience course is examined according to gender and kind of their
school, it has been found that school experience course is useful for teacher candidates with respect to
methodological and motivational view, while there is lack of eoordinalion between physieal education and
sport faculties and practice schools.

Key words: School experience, Physical education, stııdent.

Year 2006, Volume: 8 Issue: 3, 0 - 0, 21.02.2010

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Journal Section Makaleler
Authors

Murat Tekin This is me

Gökhan Bayraktar This is me

Mustafa Yıldız This is me

Murat Akyüz This is me

Publication Date February 21, 2010
Published in Issue Year 2006 Volume: 8 Issue: 3

Cite

APA Tekin, M., Bayraktar, G., Yıldız, M., Akyüz, M. (2010). BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLERE GÖRE OKUL DENEYİMİ (I) DERS ETKİNLİĞİNE KARŞI GÖSTERMİŞ OLDUKLARI KURUMSAL YÖNTEMSEL VE DÜDÜSEL GÖRÜŞLERİ. Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 8(3).