Bu çalışmanın amacı 12-14 yaş grubu spor yapan ve yapmayan erkek öğrencilerin fiziksel ve
fizyolojik ölçüm sonuçlan karşılaştınlarak, egzersizin fıziksel ve fizyolojik parametreler üzerindeki
etkilerini lespit etmeklir.
Araştırmaya toplam 45 denek gönüllü olarak katılmıştır. Denekler deney (n= 15) ve kontrol
(n=30) gruplarına ayrıldı. Deney ve kontrol grubunun fiziksel ve fizyolojik ölçüm sonuçlan
karşılaşunldı. İstatistik analizler t-testi ile gerçekleştirildi.
Deney ve kontrol gruplanmn vücut ağırlığı, sa~ el kavrama kuvveti, barfıkste kol çekme, şınav,
mekik ve durarak uzun atlama değerlerinin ortalamalan arasındaki fark p<O.Ol seviyesinde, sol el
kavrama kuvveti oratalamalan arasındaki fark p<0.05 seviyesinde anlamlı bulunurken, yaş, boy, dikey
sıçrama, esneklik ve vücut yağ yüzdesi ortalamaları arasındaki fark anlarnlı bulunmamıştır (p>0.05).
Anahtar kelimeler: Egzersiz, fiziksel ve fizyolojik parametreler, çocuk.
ABSTRACT
The aim of this study was to compare the physical and physiological measurement results and to
investigate the effects of exercise on physical and physiological parameters of exereising and nonexereising
12- 14 years old boys.
Total of 45 volunteer subjects were studied. Subjects were separeted to experiment group (n=15)
and control group (n=30). Physical and physiological measurement results of the groups were compared
and t-test was used for statistical analysis.
The difference between the body weight, right hand strength (hand grip), barfix, push up, pull up,
long jump values of experiment and control gı;.oups were found out significant at p<O.OI level,
difference between left hand strengt was significant at p<O.05, and no significant difference was found
between the age, height, vertical jump, flexibility and percent body fat (p<o.05).
Key Words: Exereise, physical and physiological pararneters, child.
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | February 19, 2010 |
Published in Issue | Year 2001 Volume: 1 Issue: 3 |