BibTex RIS Cite

ŞARKILARLA COĞRAFYA ÖĞRETİMİ

Year 2012, Volume: 17 Issue: 28, 303 - 316, 10.01.2013

Abstract

Bu araştırmanın amacı coğrafya ders konularının öğretiminde
yararlanılmak üzere hazırlanan şarkıların işlevselliğine ve etkililiğine yönelik
öğretim üyelerinin ve öğretmenlerin görüşlerini belirlemektir. Araştırma nitel
araştırma yöntemi ile yürütülmüştür. Araştırma 5 öğretim elemanı (Atarürk
Üniversitesi) ve Tokat il merkezinde görev yapan 5 öğretmen (3 coğrafya
öğretmeni ve 2 sınıf öğretmeni) olmak üzere toplam 10 katılımcı ile
yürütülmüştür. Araştırmanın verileri açık uçlu sorulardan oluşan yarı
yapılandırılmış görüşme formu ile elde edilmiştir. Toplanan Veriler betimsel
analiz yöntemine göre analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda öğretmen ve
öğretim üyeleri Coğrafya konularını temel alarak hazırlanan şarkıların eğitim-
öğretimi kolaylaştıracak, ilgi çekici, öğrenciyi güdeleyen, coğrafi bilgi
kazanılmasına yardımcı uygun bir ders materyali olduğunu belirtmişlerdir.
Ayrıca öğrencilerin coğrafya dersine karşı olumlu tutum geliştireceklerini
vurgulamışlardır. Müziğin eski çağlardan beri insanın yaşamında etkisi ve yararı
birçok alanda yapılan çalışmalarla ortaya konulmaya çalışılmıştır. İnsanları
dinlendiren, eğlendiren müziğin eğitsel amaçlı kullanılması, eğitim-öğretim
ortamlarını öğrenciler açısından daha eğlenceli, zevkli bir hale getirebilir. Ayrıca
öğrencilerin öğrenmesini kolaylaştırarak kalıcılığı artırabilir.

References

  • AKINOĞLU, O., 2005, Coğrafya Eğitiminin Etkililiği ve Sorunları, Marmara Coğrafya Dergisi, Sayı:12, s.77-96,İstanbul.
  • ALIM, M,; GİRGİN, M., 2004, Öğretmen ve Öğrenci Görüşlerin Göre 9. Sınıf Coğrafya Derslerinde Yararlanılan Araç- Gereçler ile Materyal ve Öğretim Yöntemleri, Doğu Coğrafya Dergisi, Sayı:12, s.25-42, Erzurum.
  • ALIM, M.; ÖZDEMİR, Ü.; YILAR, B.,2008, 5. Sınıf Öğrencilerinin Bazı Coğrafya Kavramlarını Anlama Düzeyleri ve Kavram Yanılgıları, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt: 11,. Sayı:1.,s. 151-162, Erzurum.
  • BULUT, M.H., (2011). Ahlaki Değerler ve Müzik Eğitimi. Değerler Eğitimi Sempozyomu, Osmangazi Üniversitesi, 26-28 Ekim.
  • DOĞANAY, H., 2002, Coğrafya Öğretim Yöntemleri,Aktif Yayınevi, 5. Baskı, Erzurum.
  • DOĞANAY, H., 2005, Coğrafya’ya Giriş, Genel ve Fiziki Coğrafya, Aktif Yayınevi,9. Baskı, Erzurum.
  • ESKİOĞLU, I., 2003, Müzik Eğitiminin Çocuk Gelişimi Üzerindeki Etkileri Cumhuriyetimizin 80. Yılında Müzik Sempozyumu, İnönü Üniversitesi, 30-31 Ekim, Malatya.
  • CARY, D.C., 2001, Özengen Müzik Eğitimi ve 6-14 Yaş Arası Değerler Eğitiminde Yeri ve Önemi: Karabük İli Örneği, Değerler Eğitimi Sempozyomu, Osmangazi Üniversitesi, 26-28 Ekim, Eskişehir.
  • KIZILÇAOĞLU, A.; TAŞ, H.İ., 2007, İlköğretim İkinci Kademe Coğrafya Eğitimi ve Öğretimi Öğrenme Alanları ve Kazanım Boyutu, Marmara Coğrafya Dergisi, Sayı:16, s.93-108, İstanbul.
  • MILES, M. B.; HUBERMAN, A.M., 1994, Qualitative data analysis (2nd ed.). CA: SAGE Thousand Oaks .
  • SAĞER, T.; KARAGÖZ, B., 2011., Değerler Eğitiminde Müziğin yeri ve Önemi, Değerler Eğitimi Sempozyomu, Osmangazi Üniversitesi, 26-28 Ekim, Eskişehir.
  • TARMAN, S., 2002, Gazi Üniversitesi Müzik Yetenek sınavlarının Geçerlik ve Güvenirlik Açısından İncelenmesi, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi: Ankara.
  • TURAN, İ., 2002, Lise Coğrafya Derslerinde Kavram ve Terim Öğretimiyle İlgili Sorunlar, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 22, Sayı:2, s. 67-84, Ankara.
  • UÇAN, A.,1994., Müzik Eğitimi Temel Kavramlar-İlkeler- Yaklaşımlar, Müzik Ansiklopedisi Yayınları, Ankara.
  • YILDIRIM, A. & ŞİMŞEK, H., 2005, Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. (2. Baskı), Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • YILDIZ, G., 2006, İlköğretimde Müzik Öğretimi, (2.Baskı), Anı Yayıncılık, Ankara.
  • YILDIZ, E.; ŞEN, Y. Küçük Yaşlarda Müzk ve Piyano Eğitiminin Önemi. (http://e-dergi.atauni.edu.tr/index.php/GSED/article/viewFile/2355/2362. 15.12.2011tarihinde indirilmiştir)
  • ZAMAN, S,; COŞKUN, O., 2007, Orta Öğretim Öğrencilerinin Coğrafya Derslerine Karşı Tutumları Üzerine Bir Araştırma: Erzurum Örneği, Doğu Coğrafya Dergisi, Yıl:12, Sayı:17, s.17-31, Erzurum.
Year 2012, Volume: 17 Issue: 28, 303 - 316, 10.01.2013

Abstract

References

  • AKINOĞLU, O., 2005, Coğrafya Eğitiminin Etkililiği ve Sorunları, Marmara Coğrafya Dergisi, Sayı:12, s.77-96,İstanbul.
  • ALIM, M,; GİRGİN, M., 2004, Öğretmen ve Öğrenci Görüşlerin Göre 9. Sınıf Coğrafya Derslerinde Yararlanılan Araç- Gereçler ile Materyal ve Öğretim Yöntemleri, Doğu Coğrafya Dergisi, Sayı:12, s.25-42, Erzurum.
  • ALIM, M.; ÖZDEMİR, Ü.; YILAR, B.,2008, 5. Sınıf Öğrencilerinin Bazı Coğrafya Kavramlarını Anlama Düzeyleri ve Kavram Yanılgıları, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt: 11,. Sayı:1.,s. 151-162, Erzurum.
  • BULUT, M.H., (2011). Ahlaki Değerler ve Müzik Eğitimi. Değerler Eğitimi Sempozyomu, Osmangazi Üniversitesi, 26-28 Ekim.
  • DOĞANAY, H., 2002, Coğrafya Öğretim Yöntemleri,Aktif Yayınevi, 5. Baskı, Erzurum.
  • DOĞANAY, H., 2005, Coğrafya’ya Giriş, Genel ve Fiziki Coğrafya, Aktif Yayınevi,9. Baskı, Erzurum.
  • ESKİOĞLU, I., 2003, Müzik Eğitiminin Çocuk Gelişimi Üzerindeki Etkileri Cumhuriyetimizin 80. Yılında Müzik Sempozyumu, İnönü Üniversitesi, 30-31 Ekim, Malatya.
  • CARY, D.C., 2001, Özengen Müzik Eğitimi ve 6-14 Yaş Arası Değerler Eğitiminde Yeri ve Önemi: Karabük İli Örneği, Değerler Eğitimi Sempozyomu, Osmangazi Üniversitesi, 26-28 Ekim, Eskişehir.
  • KIZILÇAOĞLU, A.; TAŞ, H.İ., 2007, İlköğretim İkinci Kademe Coğrafya Eğitimi ve Öğretimi Öğrenme Alanları ve Kazanım Boyutu, Marmara Coğrafya Dergisi, Sayı:16, s.93-108, İstanbul.
  • MILES, M. B.; HUBERMAN, A.M., 1994, Qualitative data analysis (2nd ed.). CA: SAGE Thousand Oaks .
  • SAĞER, T.; KARAGÖZ, B., 2011., Değerler Eğitiminde Müziğin yeri ve Önemi, Değerler Eğitimi Sempozyomu, Osmangazi Üniversitesi, 26-28 Ekim, Eskişehir.
  • TARMAN, S., 2002, Gazi Üniversitesi Müzik Yetenek sınavlarının Geçerlik ve Güvenirlik Açısından İncelenmesi, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi: Ankara.
  • TURAN, İ., 2002, Lise Coğrafya Derslerinde Kavram ve Terim Öğretimiyle İlgili Sorunlar, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 22, Sayı:2, s. 67-84, Ankara.
  • UÇAN, A.,1994., Müzik Eğitimi Temel Kavramlar-İlkeler- Yaklaşımlar, Müzik Ansiklopedisi Yayınları, Ankara.
  • YILDIRIM, A. & ŞİMŞEK, H., 2005, Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. (2. Baskı), Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • YILDIZ, G., 2006, İlköğretimde Müzik Öğretimi, (2.Baskı), Anı Yayıncılık, Ankara.
  • YILDIZ, E.; ŞEN, Y. Küçük Yaşlarda Müzk ve Piyano Eğitiminin Önemi. (http://e-dergi.atauni.edu.tr/index.php/GSED/article/viewFile/2355/2362. 15.12.2011tarihinde indirilmiştir)
  • ZAMAN, S,; COŞKUN, O., 2007, Orta Öğretim Öğrencilerinin Coğrafya Derslerine Karşı Tutumları Üzerine Bir Araştırma: Erzurum Örneği, Doğu Coğrafya Dergisi, Yıl:12, Sayı:17, s.17-31, Erzurum.
There are 18 citations in total.

Details

Primary Language tr;en
Journal Section Makaleler
Authors

Gülay Bedir This is me

Ayşe Akkurt This is me

Publication Date January 10, 2013
Submission Date January 10, 2013
Published in Issue Year 2012 Volume: 17 Issue: 28

Cite

APA Bedir, G., & Akkurt, A. (2013). ŞARKILARLA COĞRAFYA ÖĞRETİMİ. Doğu Coğrafya Dergisi, 17(28), 303-316.

Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License

29929