Bu çalışmada
lisans öğrencilerinin farklı sosyo-ekonomik özelliklerinin bilinçli tüketim
davranışı üzerine etkisinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Araştırmanın evrenini
Ankara ilinde öğrenim gören üniversite öğrencileri oluşturmaktadır.
Araştırmanın örneklemini 400 öğrenci oluşturmuştur. Çalışmada veri toplama
araçları olarak demografik bilgi formu ile Buğday tarafından geliştirilmiş olan
dört alt boyuttan ve 25 maddeden oluşan Bilinçli Tüketici Ölçeği
kullanılmıştır. Bilinçli Tüketici Ölçeğinin alt boyutları ile bağımsız
değişkenler arasındaki ilişkiyi test etmek için t-testi ve tek faktörlü varyans
analizi uygulanmıştır. Bilinçli Tüketici Ölçeğinin alt boyutlarından çevre bilinçli tüketim boyutu ile
cinsiyet ve aylık harçlık düzeyine ilişkin algı arasında anlamlı bir farklılık
olduğu gözlemlenmiştir. Öğrencilerin etik
tüketim alt boyutu puan ortalamaları ile aylık harçlık miktarı, aylık
harçlık düzeyine ilişkin algı ve harçlığın en çok harcandığı alan arasında
anlamlı bir ilişki vardır. Bilinçli tüketici ölçeğinin alt boyutlarından sade tüketim boyutu ile cinsiyet, yaş,
öğrenim görülen üniversitenin niteliği, aylık harçlık miktarı, harçlık düzeyi
algısı ve harçlığın en çok harcandığı alan arasındaki ilişkinin önemli olduğu
belirlenmiştir. Diğer taraftan sosyal sorumluluk alt boyutu ile sadece cinsiyet
ve öğrenim görülen üniversitenin niteliği arasındaki ilişki anlamlıdır.
Üniversite öğrencileri etik tüketim sosyal sorumlu tüketim çevre bilinçli tüketim sade tüketim
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Creative Arts and Writing |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 27, 2019 |
Submission Date | November 14, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Issue: 63 |