BibTex RIS Cite

NAİF RESİMDE SEMBOLİK KURGUYU OLUŞTURAN ÖZELLİKLER

Year 2009, Issue: 23, 15 - 27, 12.03.2010

Abstract

1950’lı yıllardan sonra sanat çevrelerinde bazen bir ekol, bazen kişisel bir
üslup bazen de sanat olup olmadığı tartışılmaya başlayan naif resim, şöyle ya da
böyle, hem dünya sanatı tarihi hem de Türk sanatı tarihinde kendine bir yer
bulabilmiştir. Hayali, gerçek, duygusal, vahşi, çocuksu, coşkulu, fantastik, acemi,
bağımsız, içgüdüsel kavramlarının iç içe girdiği imgesel bir bütünlükte ve pek çok
zıtlığı içinde barındıran naif resim, bir dönemin önemli bir ilgi kaynağı olmuştur.
Naif resim tartışmaları halk resminin araştırılmasına da bir anlamda neden
olmuştur.
Bu çalışmada naif resmin zaman, mekan, konu, renk ve kompozisyon
özellikleri sembolik açıdan tartışılmıştır. Naif resimlerde yer alan kurgu ve plastik
unsurların benzer ve farklı yönleri nesnel bir bakış ile incelenmiştir.

References

  • Berk, N, Kaya Özsezgin. 1983. Cumhuriyet Dönemi Türk Resmi, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, Ankara.
  • Tansuğ, Sezer.1992. Resim Sanatının Tarihi, Remzi Kitabevi, İstanbul.
  • Milliyet Sanat Dergisi, 1978. “Naif Resim ve Fahir Aksoy”, Fas: 283-302.
  • Berk, N, Kaya Özsezgin. 1983. Cumhuriyet Dönemi Türk Resmi, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, Ankara.
  • Sözen, M, Uğur Tanyeli, 1992. Sanat Kavram ve Terimleri Sözlüğü, Remzi Kitabevi, İstanbul.
  • Milliyet Sanat Dergisi, 1978. “Naif Resim ve Fahir Aksoy”, Fas: 283-302.
  • İpşiroğlu, N, Mazhar İpşiroğlu, 1991. Sanatta Devrim, Remzi Kitabevi, İstanbul.
  • Tansuğ, Sezer, 1993. Çağdaş Türk Sanatı, Remzi Kitabevi, İstanbul.
  • Birkan, İsmet, 4 Ocak 1972. “Bir Düş Ressamı”, Sanat Gazetesi, Sayı: 3. Erol,
  • Koçak, Nur, 15 Haziran 1975. “Naif Resmin Beş Ustası” , Sanat Gazetesi, Sayı: 31-32.
  • Tansuğ, Sezer, Eylül 1969. “Turgut Zaim’in Resim Dünyası”, Yeni Dergi, Sayı: 60. Arseven, C. Esat, Türk Sanatı Tarihi, Milli Eğitim Yayınları
  • Tansuğ, Sezer, Mart 1969. “İstanbul’daki Sergilerden”, Yeni Dergi, Sayı: 54.
  • Milliyet Sanat Dergisi, 1978. “Naif Resim ve Fahir Aksoy”, Fas: 283-302.
  • Tansuğ, Sezer, 1993. Çağdaş Türk Sanatı, Remzi Kitabevi, İstanbul.
  • EROL, Turan, 21 Mart 1967. “Hüseyin Yüce” , Ulus Gazetesi. Özsezgin, Kaya, 15 Nisan-15 Mayıs 1989. “Hüseyin Yüce”, Benadam Sanat Galerisi Broşürü. Kolukısa, Can, 1972. “Köylü Ressam Hüseyin Yüce” , Milliyet Sanat, Fas: 12-68. Güven, M. Nadir, 22 Nisan 1989. “Hüseyin Yüce’ye Erişmek” , Benadam Sanat Galerisi Broşürü. Turan, Güven, 15 Nisan-15 Mayıs 1989. “Hüseyin Yüce”, Benadam Sanat Galerisi Broşürü.
  • Resim 1: Henri Rousseau, “Tropical Forest with Monkeys” (1910), oil on canvas.
  • Resim 2: Fahir Aksoy, “Terkedilmişlik (Yılkı Atı )” (2002), tuval üzerine akrilik.
  • Resim 3: Louis Vivin, “Vue De Langres” (1988), oil on canvas.
  • Resim 4: Hüseyin Yüce, “Gediz Sırtları” (2000), tuval üzerine yağlıboya.
  • Resim 5: İbrahim Balaban, “Ana ve Çocuk” (2000), tuval üzerine yağlıboya.
Year 2009, Issue: 23, 15 - 27, 12.03.2010

Abstract

References

  • Berk, N, Kaya Özsezgin. 1983. Cumhuriyet Dönemi Türk Resmi, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, Ankara.
  • Tansuğ, Sezer.1992. Resim Sanatının Tarihi, Remzi Kitabevi, İstanbul.
  • Milliyet Sanat Dergisi, 1978. “Naif Resim ve Fahir Aksoy”, Fas: 283-302.
  • Berk, N, Kaya Özsezgin. 1983. Cumhuriyet Dönemi Türk Resmi, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, Ankara.
  • Sözen, M, Uğur Tanyeli, 1992. Sanat Kavram ve Terimleri Sözlüğü, Remzi Kitabevi, İstanbul.
  • Milliyet Sanat Dergisi, 1978. “Naif Resim ve Fahir Aksoy”, Fas: 283-302.
  • İpşiroğlu, N, Mazhar İpşiroğlu, 1991. Sanatta Devrim, Remzi Kitabevi, İstanbul.
  • Tansuğ, Sezer, 1993. Çağdaş Türk Sanatı, Remzi Kitabevi, İstanbul.
  • Birkan, İsmet, 4 Ocak 1972. “Bir Düş Ressamı”, Sanat Gazetesi, Sayı: 3. Erol,
  • Koçak, Nur, 15 Haziran 1975. “Naif Resmin Beş Ustası” , Sanat Gazetesi, Sayı: 31-32.
  • Tansuğ, Sezer, Eylül 1969. “Turgut Zaim’in Resim Dünyası”, Yeni Dergi, Sayı: 60. Arseven, C. Esat, Türk Sanatı Tarihi, Milli Eğitim Yayınları
  • Tansuğ, Sezer, Mart 1969. “İstanbul’daki Sergilerden”, Yeni Dergi, Sayı: 54.
  • Milliyet Sanat Dergisi, 1978. “Naif Resim ve Fahir Aksoy”, Fas: 283-302.
  • Tansuğ, Sezer, 1993. Çağdaş Türk Sanatı, Remzi Kitabevi, İstanbul.
  • EROL, Turan, 21 Mart 1967. “Hüseyin Yüce” , Ulus Gazetesi. Özsezgin, Kaya, 15 Nisan-15 Mayıs 1989. “Hüseyin Yüce”, Benadam Sanat Galerisi Broşürü. Kolukısa, Can, 1972. “Köylü Ressam Hüseyin Yüce” , Milliyet Sanat, Fas: 12-68. Güven, M. Nadir, 22 Nisan 1989. “Hüseyin Yüce’ye Erişmek” , Benadam Sanat Galerisi Broşürü. Turan, Güven, 15 Nisan-15 Mayıs 1989. “Hüseyin Yüce”, Benadam Sanat Galerisi Broşürü.
  • Resim 1: Henri Rousseau, “Tropical Forest with Monkeys” (1910), oil on canvas.
  • Resim 2: Fahir Aksoy, “Terkedilmişlik (Yılkı Atı )” (2002), tuval üzerine akrilik.
  • Resim 3: Louis Vivin, “Vue De Langres” (1988), oil on canvas.
  • Resim 4: Hüseyin Yüce, “Gediz Sırtları” (2000), tuval üzerine yağlıboya.
  • Resim 5: İbrahim Balaban, “Ana ve Çocuk” (2000), tuval üzerine yağlıboya.
There are 20 citations in total.

Details

Primary Language tr; en
Journal Section Articles
Authors

Özlem Alp This is me

Publication Date March 12, 2010
Submission Date March 12, 2010
Published in Issue Year 2009 Issue: 23

Cite

APA Alp, Ö. (2010). NAİF RESİMDE SEMBOLİK KURGUYU OLUŞTURAN ÖZELLİKLER. Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi(23), 15-27.

Obtaining permissions for studies requiring ethics committee approval regarding the implementation of ethical rules and including information about permission in the article was added to the criteria. In this direction, Ethics Committee Permission is required for articles submitted to our journal and meeting the conditions stated below.
• Any research conducted with qualitative or quantitative approaches that require data collection from participants using questionnaires, interviews, focus group work, observation, experimentation, and interview techniques.
Also;
• Obtaining and indicating permission from the owners for the use of scales, surveys and photographs belonging to others,
• It should be stated that the copyright regulations are complied with for the intellectual and artistic works used.