Research Article
BibTex RIS Cite

ERZURUM ANADOLU GÜZEL SANATLAR LİSESİ MÜZİK BÖLÜMÜNÜN MESLEKİ MÜZİK EĞİTİMİNE ve ÖĞRENCİLERİN MESLEKİ KAZANIMLARINA KATKILARI

Year 2017, Issue: 39, 69 - 93, 06.12.2017

Abstract

Araştırmanın amacı, Erzurum Anadolu Güzel
Sanatlar Lisesinin (E.AGSL) kuruluşundan öğrencilerin mesleki hayatlarına
atıldıkları güne kadar olan süreç üzerine bir durum tespiti yapmak ve kurumun
Mesleki Müzik Eğitimi’ ne ve öğrencilerin mesleki kazanımlarına yönelik
sağladığı katkıları ortaya koymaktır.

Araştırmada genel bir yargıya varıp daha belirgin ve kesin sonuçları
ortaya koymak açısından evren ve örneklem bir tutularak, evren E.AGSL Müzik
Bölümü olarak belirlenmiştir.

                Araştırmada “Betimsel” model kullanılmıştır. Betimsel model
doğrultusunda tarama (survey) yönteminden yararlanılmıştır. Ayrıca Tarama
(survey) araştırmalarında veri toplamak için sıkça kullanılan tekniklerden
görüşme tekniği de kullanılmış ve kişisel bilgilere ulaşabilmek amacı ile
araştırma kapsamında ihtiyaç duyulan verilere ulaşılmıştır. Buna göre, nicel ve
nitel veriler ayrı ayrı toplanmış ve analiz edilmiştir.
                Sonuçlar, E.AGSL öğrencilerinin yükseköğretim
programlarına yerleştirilmede yeterince başarı elde edemediklerini; üniversite
bazında Atatürk Üniversitesinin, fakülte bazında Eğitim Fakültelerinin,
bölüm bazında müzik eğitimi bölümlerinin ve program bazında müzik öğretmenliği
programlarının tercih edildiğini; lisans eğitiminde en çok kemanın ana çalgı
olarak seçildiğini; öğrencilerin büyük çoğunluğunun lisans eğitimini zamanında
tamamlayamadığını; lisansüstü eğitim yapan öğrenci sayısının çok az olduğunu;
meslek seçiminde en çok alana yönelik öğretmenlik mesleğinin seçildiğini, ancak
büyük sayıda öğrencinin ise herhangi bir mesleğe atanamadığını göstermektedir.

References

  • Ergün Bülbül, S. (2001). Çözümsel İstatistik. İstanbul: Alfa Yayın Dağıtım Ltd. Şti.
  • Erkuş, A. (2005). Bilimsel Araştırma Sarmalı. Ankara: Seçkin Yayınları.
  • Karasar, N. (2007). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Milli Eğitim Bakanlığı Güzel Sanatlar ve Spor Liseleri Yönetmeliği. (t.y.). http://mevzuat.meb.gov.tr/html/27260_0.html?KeepThis=true&TB_iframe=true&height=600&width=750.
  • Uçan, A. (1994). Müzik Eğitimi Temel Kavramlar-İlkeler-Yaklaşımlar. Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
Year 2017, Issue: 39, 69 - 93, 06.12.2017

Abstract

References

  • Ergün Bülbül, S. (2001). Çözümsel İstatistik. İstanbul: Alfa Yayın Dağıtım Ltd. Şti.
  • Erkuş, A. (2005). Bilimsel Araştırma Sarmalı. Ankara: Seçkin Yayınları.
  • Karasar, N. (2007). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Milli Eğitim Bakanlığı Güzel Sanatlar ve Spor Liseleri Yönetmeliği. (t.y.). http://mevzuat.meb.gov.tr/html/27260_0.html?KeepThis=true&TB_iframe=true&height=600&width=750.
  • Uçan, A. (1994). Müzik Eğitimi Temel Kavramlar-İlkeler-Yaklaşımlar. Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
There are 5 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Mustafa Kemal Sümbüllü This is me

Koray Çelenk

Publication Date December 6, 2017
Submission Date November 1, 2017
Published in Issue Year 2017 Issue: 39

Cite

APA Sümbüllü, M. K., & Çelenk, K. (2017). ERZURUM ANADOLU GÜZEL SANATLAR LİSESİ MÜZİK BÖLÜMÜNÜN MESLEKİ MÜZİK EĞİTİMİNE ve ÖĞRENCİLERİN MESLEKİ KAZANIMLARINA KATKILARI. Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi(39), 69-93.

Obtaining permissions for studies requiring ethics committee approval regarding the implementation of ethical rules and including information about permission in the article was added to the criteria. In this direction, Ethics Committee Permission is required for articles submitted to our journal and meeting the conditions stated below.
• Any research conducted with qualitative or quantitative approaches that require data collection from participants using questionnaires, interviews, focus group work, observation, experimentation, and interview techniques.
Also;
• Obtaining and indicating permission from the owners for the use of scales, surveys and photographs belonging to others,
• It should be stated that the copyright regulations are complied with for the intellectual and artistic works used.