Okullar
bireyler için en önemli öğrenme ortamları olarak kabul edilmektedir. Ancak
yaşam içerisinde öğrenilen her şey sadece okullarla sınırlı değildir. Okullar,
daha önce belirlenmiş hedeflere uygun olarak, bireylere yeni davranışlar
kazandıran yaşantılar hazırlayan ve bu hazırlamış olduklarını sunan bir sistem
olup, ağırlıklı olarak hazır kuramsal bilgileri vermektedir. Bunu yaparken en
kalıcı öğrenmenin sağlandığı bireylerin hayal gücünü önemsemeyen ve yaparak
yaşayarak öğrenme ortamlarının öğretim süreci içerisinde kullanılmasına imkan
vermemektedir. Halbuki eğitimsel süreç içerisinde öğrenci ne kadar aktif olursa
ve öğrendiği bilgiyi ne kadar yaşamın içerisine dahil ederse o kadar başarılı
bir öğrenme sağlanabilmektedir. Bu öğrenmenin sağlıklı bir şekilde
gerçekleşebilmesi için de derslerin sınıf ortamlarının dışında galeriler,
fabrikalar, atölyeler, iş merkezleri, sanat merkezleri ve müzeler gibi farklı
ortamlarda işlenmesinin büyük yararları vardır. Yapılan bu çalışmada okullar
dışında bir eğitim ve öğretim ortamı olarak müzelerin kullanılmasının önemi
ortaya konulmaya çalışılmış, aynı zamda okul ve müze gibi farklı kurumların bir
öğrenim programı çerçevesinde ilişkilendirilmesinin yaratmış olduğu yönetsel
sorunlar dikkate alınarak konu ile ilgili olarak yapılması gerekenler üzerinde
durulmuştur. Çalışma ile müze ve okulların öğrenmede işbirliğine yönelik
faaliyetlerde bulunmalarının önemi ortaya konularak, yapılan çalışmalar
esnasında okul ve müze idarecileri ile öğretmenlerin yaşamış oldukları sorunlara
yönelik çözüm önerileri ortaya konulmuştur.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | April 28, 2018 |
Submission Date | December 17, 2017 |
Published in Issue | Year 2018 Issue: 40 |
Etik kurallarla ilgili maddelerin uygulanması konusunda etik kurul izni gerektiren çalışmalar için izinlerin alınıp, izinle ilgili bilgilere makalede yer verilmesi hususu kriterlere eklenmiştir. Bu doğrultuda dergimize gönderilen ve aşağıda belirtilen koşullara uyan makaleler için Etik Kurul İzni alınması gerekmektedir.
• Anket, mülakat, odak grup çalışması, gözlem, deney, görüşme teknikleri kullanılarak katılımcılardan veri toplanmasını gerektiren nitel ya da nicel yaklaşımlarla yürütülen her türlü araştırmalar.
Ayrıca;
• Başkalarına ait ölçek, anket, fotoğrafların kullanımı için sahiplerinden izin alınması ve belirtilmesi,
• Kullanılan fikir ve sanat eserleri için telif hakları düzenlemelerine uyulduğunun belirtilmesi gerekmektedir.