Okullar
bireyler için en önemli öğrenme ortamları olarak kabul edilmektedir. Ancak
yaşam içerisinde öğrenilen her şey sadece okullarla sınırlı değildir. Okullar,
daha önce belirlenmiş hedeflere uygun olarak, bireylere yeni davranışlar
kazandıran yaşantılar hazırlayan ve bu hazırlamış olduklarını sunan bir sistem
olup, ağırlıklı olarak hazır kuramsal bilgileri vermektedir. Bunu yaparken en
kalıcı öğrenmenin sağlandığı bireylerin hayal gücünü önemsemeyen ve yaparak
yaşayarak öğrenme ortamlarının öğretim süreci içerisinde kullanılmasına imkan
vermemektedir. Halbuki eğitimsel süreç içerisinde öğrenci ne kadar aktif olursa
ve öğrendiği bilgiyi ne kadar yaşamın içerisine dahil ederse o kadar başarılı
bir öğrenme sağlanabilmektedir. Bu öğrenmenin sağlıklı bir şekilde
gerçekleşebilmesi için de derslerin sınıf ortamlarının dışında galeriler,
fabrikalar, atölyeler, iş merkezleri, sanat merkezleri ve müzeler gibi farklı
ortamlarda işlenmesinin büyük yararları vardır. Yapılan bu çalışmada okullar
dışında bir eğitim ve öğretim ortamı olarak müzelerin kullanılmasının önemi
ortaya konulmaya çalışılmış, aynı zamda okul ve müze gibi farklı kurumların bir
öğrenim programı çerçevesinde ilişkilendirilmesinin yaratmış olduğu yönetsel
sorunlar dikkate alınarak konu ile ilgili olarak yapılması gerekenler üzerinde
durulmuştur. Çalışma ile müze ve okulların öğrenmede işbirliğine yönelik
faaliyetlerde bulunmalarının önemi ortaya konularak, yapılan çalışmalar
esnasında okul ve müze idarecileri ile öğretmenlerin yaşamış oldukları sorunlara
yönelik çözüm önerileri ortaya konulmuştur.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | April 28, 2018 |
Submission Date | December 17, 2017 |
Published in Issue | Year 2018 Issue: 40 |
Obtaining permissions for studies requiring ethics committee approval regarding the implementation of ethical rules and including information about permission in the article was added to the criteria. In this direction, Ethics Committee Permission is required for articles submitted to our journal and meeting the conditions stated below.
• Any research conducted with qualitative or quantitative approaches that require data collection from participants using questionnaires, interviews, focus group work, observation, experimentation, and interview techniques.
Also;
• Obtaining and indicating permission from the owners for the use of scales, surveys and photographs belonging to others,
• It should be stated that the copyright regulations are complied with for the intellectual and artistic works used.