Research Article
BibTex RIS Cite

Öğrencilerin Değerlendirmeleriyle Çalgı Çalışma Motivasyonlarını Olumlu ve Olumsuz Etkileyen Öğretmen Özellikleri

Year 2020, Volume: 26 Issue: 45, 546 - 557, 22.10.2020
https://doi.org/10.32547/ataunigsed.748422

Abstract

Bu çalışmada, çalgı eğitimi almakta olan öğrencilerin öğretmen davranışlarını motivasyonel bağlamdaki değerlendirmelerinin betimlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla veriler öğrencilerden üç açık uçlu soru ile toplanmıştır. Çalışma, nitel betimsel tarama modelindedir. Çalışma grubunu Tokat Gaziosmanpaşa ve Niğde Ömer Halisdemir Üniversiteleri bünyesindeki müzik öğretmenliği anabilim dalı öğrencileri oluşturmuştur. Araştırma verileri betimsel analiz yöntemleri kullanılarak çözümlenmiştir. Öğrencilerin değerlendirmelerine göre; çalgı çalışma motivasyonlarını olumlu etkileyen öğretmen özellikleri; enerjik, saygılı, ilgili, sabırlı ve esprili olması, hedef ve kazanımlar hakkında bilgilendirme yapması, iyi bir öğrenci olması, öğrencinin yeteneğini fark etmesini sağlaması, dönüt vermesi, kendini mesleki olarak yenilemesi, iyi müzisyen olması, kendi çalgı çalışma motivasyonunun yüksek olması, derse hazırlıklı gelmesi, destek vermesi, verdiği ödevi tanıtıp çözümletmesi, parça seçerken öğrencinin fikrini alması, iyi bir dinleyici olması, derste teorik bilgiye de yer vermesi, öğrenciyle birlikte çalması, çok nota kaynağının olmasıdır. Öğrencilerin çalgı çalışma motivasyonlarını olumsuz etkileyen öğretmen özellikleri ise; soğuk davranışları, kendi olumsuz duygu ve durumlarını öğrenciye yansıtması, ilgisizliği, öğrenci hata yaptığında aşağılaması/küçümsemesi, çok ödev vermesi, düzeyin altında ya da üstünde ödev vermesi, çalınamayan yerleri anlatmak yerine yeni ödev vermesi, dersi aksatması, dersi uzatmasıdır. Öğrenciler, çalgı öğretmenlerinden; değerlere sahip olmasını, yapıcı eleştirilerde bulunmasını ve anlayışlı olmasını, öğretmeninin derste kendisiyle birlikte çalmasını, öğrencinin düzeyini bilmesini, etkili çalmasını, ayrıntılı çalıştırmasını, dinletiler düzenlemesini ve kendini yenilemesini beklemektedir.

References

  • Adamou, S. (2018). The influence of social support and basic psychological needs satisfaction on student academic motivation at a Cameroonian University: Structural equation modeling dissertations (Doctor of Philosophy dissertation, Andrews University, Michigan). Erişim adresi: https://digitalcommons.andrews.edu/ dissertations/1677
  • Akbaba, S. (2006). Eğitimde motivasyon. Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 13, 343-361. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/ataunikkefd/issue/2774/37170
  • Akbulut, E. (2006). Günümüz müzik eğitimcisi nasıl olmalıdır?. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20, 23-28. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/pauefd/issue/11123/133023
  • Akın, O. N. (2019). Güzel sanatlar liseleri müzik bölümlerinde çalgı eğitimi viyola dersinde motivasyonun önemine ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşlerinin değerlendirilmesi (Yüksek lisans tezi). YÖK Tez veri tabanından erişildi (Tez No. 567713).
  • Amrai, K., Motlagh, S., Zalani, H., & Parhon, H. (2011). The relationship between academic motivation and academic achievement students. Procedia Social and Behavioral, 15, 399-402. doi:10.1016/J.Sbspro.2011.03. 111
  • Anderman, E., Maehr, M., & Midgley, C. (1999). Declining motivation after the transition to middle school: Schools can make a difference. Journal of Research and Development in Education, 32(3), 131-147. Erişim adresi: https://www.scirp.org/(S(351jmbntvnsjt1aadkposzje))/reference/ReferencesPapers.aspx?ReferenceID =1963805
  • Atay, D. (2004). İngilizce öğretmenlerinin motivasyon stratejileri. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(1), 99-108. Erişim adresi: https://hayefjournal.org/Content/files/sayilar/108/108.pdf
  • Barışeri Ahmethan, N., & Yiğit, V. B. (2018). Müzik öğretmen adaylarının ideal müzik öğretmeni algılarının incelenmesi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15(41), 202-225. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/mkusbed/issue/36823/315714
  • Caruth, G. (2018). Student engagement, retention, and motivation: Assessing academic success in today’s college students. Participatory Educational Research, 5(1), 17-30. doi:10.17275/Per.18.4.5.1
  • Cheon, S. H., Reeve, J., & Vansteenkiste, M. (2020). When teachers learn how to provide classroom structure in an autonomy-supportive way: Benefts to teachers and their students. Teaching and Teacher Education, 90. doi: https://doi.org/10.1016/j.tate.2019.103004.
  • Cooper, B. (2002). Teachers as moral models: the role of empathy in the relationships between teachers and their pupils (Doctotal thesis, Sunderland, University of Sunderland). Erişim adresi: http://sure.sunderland.ac.uk/id/ eprint/6869
  • Cruikshank, D., Jenkins, D., & Metcalf, K. (2009). The act of teaching. Boston: McGraw-Hill Higher Education.
  • Dilekmen, M., & Ada, Ş. (2005). Öğrenmede güdülenme. Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 11, 113-123.
  • Eggen, P., & Kauchak, D. (2001). Educational psychology: Windows on classrooms. New Jersey: New Jersey Prentice Hall, Inc.
  • Ekici, T. (2017). Bireysel ses eğitimi dersine yönelik motivasyon ölçeği geliştirme. Akademik Bakış Dergisi, 60, 1694-528. Erişim adresi: http://www.akademikbakis.org
  • Ercan, N. (1999). Bireysel çalgı eğitiminde öğretmen-öğrenci ilişkilerine çağdaş yaklaşımlar. Öğretmen Eğitiminde Çağdaş Yaklaşımlar Sempozyumunda sunulan bildiri, Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi, İzmir. Erişim adresi: http://acikerisim.deu.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12397/762
  • Evans, P. (2015). Kendi kaderini tayin teorisi: Müzik eğitiminde motivasyona yaklaşım. Musicae Scientiae, 19, 65-83. doi: 10.1177 / 1029864914568044
  • Francis, A., Goheer, A., Haver-Dieter, R., Kaplan, A., Kerstetter, K., Kirk, A., & Yeh, T. (2004). Promoting academic achievement and motivation: A discussion & contemporary ıssues based approach. University of Maryland.
  • Frenzel, A., Taxer, J., & Schwab, C. (2019). Independent and joint effects of teacher enthusiasm and motivation on student motivation and experiences: A field experiment. Motivation and Emotion, 43, 255-265.
  • Fung, L., & Chow, L. P. Y. (2002). Congruence of student teachers’ pedagogical images and actual classroom practices. Educational Research, 44, 313–321.
  • Gaunt, H. (2011). Understanding the one-to-one relationship in instrumental/vocal tuition in higher education: Comparing student and teacher perceptions. British Journal of Music Education, 28, 159–179. doi:10.1017/S0265051711000052
  • Girgin, D. (2015). Bireysel çalgı dersi motivasyon ölçeği: Geçerlik güvenirlik analizi. K. Ü. Kastamonu Eğitim Dergisi, 23(4), 1723-1736. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/209803
  • Goodman, S., Thania, J., Mira, K., Fahrin, M., Dolly, M., Mazvita, M., Joao, P., & Anton, S. (2011). An ınvestigation of the relationship between students’ motivation and academic performance as mediated by effort. South African Journal of Psychology, 41(3), 373-385.
  • Gorham, J., & Millette, D. (1997). A comparative analysis of teacher and student perceptions of sources of motivation and demotivation in college classes. Communication Education, 46(4), 245-261. doi: 10.1080/03634529709379099
  • Gülbahar, B. (2018). The factors which affect learning motivation of higher education. R. Efe (Ed.), Educational Science Research in the Globalizing World (s. 584-607) içinde. Sofia: St. Kliment Ohridski University Press.
  • Jørgensen, H. (2000). Student learning in higher instrumental education: who is responsible?. British Journal of Music Education, 17, 67–77. doi:10.1017/S0265051700000164
  • Karaçoban, İ. B. (2019). Güzel sanatlar ve eğitim fakülteleri müzik bölümündeki flüt öğrencilerinin çalgılarına yönelik motivasyon düzeylerinin incelenmesi (Yüksek lisans tezi). YÖK Tez veri tabanından erişildi (Tez No. 551174).
  • Kaufmann, D., & Humsan, J. (2004). Effects of time perspective on student motivation: Introduction to a special ıssue. Educational Psychology Review, 16(1), 1-7.
  • Kavcar, C. (2002). Cumhuriyet döneminde dal öğretmeni yetiştirme. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 35(1-2), 1-14. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/download/article-file/509256
  • Klem, A., & Cornell, J. (2004). Relationships matter: linking teacher support to student engagement and achievement. Journal of School Health, 74(7), 262-273. Erişim adresi: https://osse.dc.gov/sites/default/files/ dc/sites/osse/page_content/attachments/Klem_and_Connell_2004_JOSH_article.pdf
  • Kurtuldu, M., & Aksu, C. (2015). Müzik öğretmeni adaylarının piyano dersi motivasyon düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Academia Social Science Journal, 3(21), 321-329.
  • Lambert, V. A., & Lambert, C. E. (2012). Qualitative descriptive research: An acceptable design. Pacific Rim International Journal of Nursing Research, 16, 255–256. Erişim adresi: https://he02.tci-thaijo.org/index.php/ PRIJNR/article/view/5805/5064
  • Lehimler, E., & Karataş, K. O. (2020). Müzik öğretmenliği lisans programında yer alan piyano eğitimi dersine yönelik öğretim elemanı ve öğrenci beklentileri. Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi, 26 (Müzik Özel Sayısı), 353-365. doi: https://doi.org/10.35247/ataunigsed.661021
  • Madriaga, J., & Arriaga, C. (2011). Analysis of the educational practice of music teachers and their relationship with student motivation. Cultura y Educación, 23(3), 463-476.
  • Margolis, H., & Mccabe, P. (2004). Self-Efficacy a key to ımproving the motivation of struggling learners. The Clearing House, 77(6), 241-249.
  • Maric, M., & Sakac, M. (2014). Individual and Social factors related to students’ academic achievement and motivation for learning. Suvremena Psihologija, 17, 63-79.
  • Maulana, R., Opdenakker, M. C., & Bosker, R. (2016). Teachers' instructional behaviors as important predictors of academic motivation: Changes and links across the school year. Learning and Individual Differences, 50, 147-156. Erişim adresi: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1041608016301443?via%3Dihub
  • McPherson, G. E., & Renwick, J. M. (2011). Öz düzenleme ve müzik becerilerine hâkim olma. B. J. Zimmerman & D. H. Schunk (Eds.), Öğrenme ve performansın kendi kendini düzenlemesine ilişkin el kitabı içinde. New York: Routledge.
  • Miksza, P., Evans, P., & McPherson, G. E. (2019). Motivation to pursue a career in music: The role of social constraints in university music programs. Psychology of Music. doi: https://doi.org/10.1177/ 0305735619836269
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Modiri, I. G. (2012). Müzik öğretmenliği öğrencilerinin piyano dersi motivasyonları ile kişilik özellikleri arasındaki ilişki. Van Yüzüncü Yıl Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(1), 74-98.
  • Murphy, P., & Alexender, P. (2000). A Motivated Exploration Of Motivation Terminology. Contemporary Educational Psychology, 25, 3-53.
  • Niemiec, C. P., & Ryan, R. M. (2009). Autonomy, competence, and relatedness in the classroom: Applying self-determination theory to educational practice. Theory and Research in Education, 7, 133–144. doi: https://doi.org/10.1177/1477878509104318
  • Onuk, Ö. (2007). Müzik öğretmenliği lisans programı öğrencilerinin öğretmenliğe güdülenmeleri ile akademik başarıları arasındaki ilişki (Doktora Tezi). YÖK Tez veri tabanından erişildi (Tez No. 207114).
  • Onwuegbuzie, A. J., & Leech, N. L. (2007). Sampling designs in qualitative research: Making the sampling process more public. The Qualitative Report, 12(2), 238-254. Erişim adresi: https://nsuworks.nova.edu/tqr/vol12/iss2/7
  • Opdenakker, M. C., Maulana, R., & Den Brok, P. (2012). Teacher–student interpersonal relationships and academic motivation within one school year: Developmental changes and linkage. School Effectiveness and School Improvement, 23(1), 95-119. doi:10.1080/09243453.2011.619198
  • Orhan Özen, S. (2017). The effect of motivation on student achievement. E. Karadağ (Ed.), The factors effecting student achievement (s. 35-56) içinde. Cham, Switzerland: Springer International Publishing. doi: 10.1007/978-3-319-56083-0_3
  • Orhan, Ş. Y. (2006). Anadolu güzel sanatlar liseleri çalgı eğitiminde motivasyon. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 20, 130-136. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/deubefd/issue/25440/ 268429
  • Özçelik Herdem, D. (2016). Öğretim elemanı görüşlerine göre keman eğitiminde öğrencilerin motivasyonlarını artırmaya yönelik yaklaşımların değerlendirilmesi. Journal of Strategic Research in Social Science (JoSReSS), 2(4), 2459-0029.
  • Özevin Tokinan, B., & Bilen, S. (2011). Yaratıcı dans etkinliklerinin motivasyon, özgüven, özyeterlik ve dans performansı üzerindeki etkileri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40, 363-374.
  • Özevin, B. (2006). Oyun, dans ve müzik dersine ilişkin motivasyon ölçeği. Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu’nda sunulan bildiri, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Denizli.
  • Özgüngör, S. (2006). Üniversite öğrencilerinin amaç tarzlarının ve öğretmenlerinin özerklik destekleyici davranışlarına ilişkin algılarının öğrenci motivasyonu ve akademik davranışlarıyla ilişkisi. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 3(25), 27-36. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/tpdrd/issue/21445/ 229858
  • Özgüngör, S., & Kapıkıran, Ş. (2008). Güzel sanatlar eğitimi öğrencilerinin öğretmenlik meslek bilgisi derslerine ilişkin motivasyon ve başarı düzeyleri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(23), 47-60.
  • Özmenteş, S. (2013). Çalgı eğitiminde öğrenci motivasyonu ve performans. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2(2), 2146-9199. Erişim adresi: http://www.jret.org/FileUpload/ks281142/File/35._sabahat_ ozmentes.pdf
  • Passini, S., Molinari, L., & Speltini, G. (2015). A validation of the questionnaire on teacher interaction in Italian secondary school students: The effect of positive relations on motivation and academic achievement. Social Psychology of Education, 18(3), 547-559. doi: 10.1007/s11218-015-9300-3
  • Pelletier, L. G., Séguin-Lévesque, C., & Legault, L. (2002). Pressure from above and pressure from below as determinants of teachers' motivation and teaching behaviors. Journal of Educational Psychology, 94(1), 186–196. doi: https://doi.org/10.1037/0022-0663.94.1.186
  • Pintrich, P. R., & Schunk, D. (2002). Motivation in education: Theory, research, and applications (2nd ed). Upper Saddle River, NJ: Merril Prentice Hall. Erişim adresi: https://searchworks.stanford.edu/view/6774934
  • Radel, R., Sarrazin, P., Legrain, P., & Wild, T. C. (2010). Social contagion of motivation between teacher and student: Analyzing underlying processes. Journal of Educational Psychology, 102(3), 577–587. doi: https://doi.org/10.1037/a0019051
  • Reeve, J. (2009). Öğretmenler neden öğrencilere karşı kontrol edici bir motive edici stil benimsiyorlar ve nasıl daha fazla özerklik destekleyici olabilirler. Eğitim Psikoloğu, 44, 159-175. doi: 10.1080 / 00461520903028990
  • Reeve, J., & Jang, H. (2006). What teachers say and do to support students' autonomy during a learning activity. Journal o f Educational Psychology, 98(1), 209-218. doi: https://doi.org/10.1037/0022-0663.98.1.209 Robinson, K. (2017). Yaratıcı öğrenciler: Çocukların geleceğini düşünenler için eğitimde yaratıcılık devrimi. (D. Boyraz, Çev.). İstanbul: Sola Yayınları.
  • Sakız, G. (2016). Etkili öğretmenlik ve öğretmen niteliğinin geliştirilmesi. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 9(2), 214-244.
  • Sarıçiftçi, A. Ö., & Köse, H. S. (2017). Koro dersi motivasyon ölçeği geliştirilmesi ve öğrencilerin motivasyon düzeylerinin karşılaştırılmalı olarak incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(22), 207-224.
  • Slavin, R. E. (2013). Öğrencileri öğrenmeye motive etmek. G. Yüksel (Ed. ve Çev.). Ankara: Nobel Yayınları.
  • Sungurtekin, M. (2010). Motivasyon ve çalgı eğitimindeki yeri. e-Journal of New World Sciences Academy, 5(1), 28-34. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/186621
  • Sürücü, A., & Ünal, A. (2018). Öğrenci motivasyonunu artıran ve azaltan öğretmen davranışlarının incelenmesi. OPUS–Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 8(14), 253-295. doi: 10.26466/opus.404122
  • Şeker, S. S. (2017). Müzik eğitimi bölümü öğretmen adaylarının akademik güdülenme ve akademik öz-yeterlik düzeylerinin incelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(3), 1465-1484.
  • Tabaru, A., & Şen, Ü. (2019). Müzik öğretmeni adaylarının bireysel ses eğitimi dersine yönelik motivasyon düzeylerinin incelenmesi. Journal Of International Social Research, 12(66), 924-946.
  • Turhal, E., Kalyoncu, N., & Keçeci, A. (2018). Çalgı derslerindeki öğretmen- öğrenci iletişiminde “transaksiyonel analiz ego durumları”. Sanat ve Tasarım Dergisi, 8(2), 42-65. doi: https://doi.org/10.20488/sanattasarim. 529225
  • Umuzdaş, S. (2013). Viyolonsel sol el teknik çalışmaları. Ankara: Pegem Yayınları.
  • Ülker, A. (2019). Güzel sanatlar liselerinin müzik bölümlerinde flüt eğitimi alan öğrencilerin çalgılarına yönelik güdülenme düzeylerinin incelenmesi (Yüksek lisans tezi). YÖK Tez veri tabanından erişildi (Tez No. 562353).
  • Vallerand, R., & Thill, E. (1993). Introduction a`lapsychologie de la motivation. Laval, QC: E´tudes Vivantes. Wang, M. T., & Eccles, J. S. (2013). School context, achievementmotivation, and academic engagement: A longitudinal study of school engagement using a multidimensional perspective. Learning and Instruction, 28, 12-23. doi: http://dx.doi.org/10.1016/j.learninstruc.2013.04.002
  • Yazıcı, H., & Altun, F. (2013). The association between university students’ internal and external motivation sources and their academic achievement. International Journal of Social Science, 6(6), 1241-1252.
  • Yıldırım A., & Şimşek H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (9. Baskı). İstanbul: Seçkin Yayıncılık.
  • Young, V., Burwell, K., & Pickup, D. (2003). Çalışma alanları ve öğretim stratejileri enstrümantal öğretim: Bir vaka çalışması araştırma projesi. Müzik Eğitimi Araştırması, 5, 139-155. doi: 10.1080/1461380032000085522
  • Zhukov, K. (2012). Interpersonal interactions in instrumental lessons: teacher/student verbal and non-verbal behaviours. Psychology of Music, 41(4), 466-483. doi: 10.1177/0305735611430434

Teachers’ Features that Have Positive and Negative Influences on Instrument Training Motivation through The Students’ Evaluation

Year 2020, Volume: 26 Issue: 45, 546 - 557, 22.10.2020
https://doi.org/10.32547/ataunigsed.748422

Abstract

The aim of this study is to describe the students’ evaluation of teacher behaviors in the motivational context. For this purpose, data were collected from students with three open-ended questions. The study is in a qualitative descriptive scanning model. The study group was composed of students in the department of music teaching at Tokat Gaziosmanpaşa and Niğde Ömer Halisdemir Universities. Research data were analyzed using descriptive analysis methods. According to the students’ evaluations, teacher characteristics that positively affect instrument motivation are energetic, respectful, concerned, patient, humorous, informing about goals and achievements, being a good student, making the student realize his talent, giving feedback, renewing himself professionally, being a good musician, having a high motivation to study his instrument, being prepared for the lesson, giving support, introducing and analyzing the homework he gave, getting the idea of the student when choosing a track, being a good listener, also including theoretical information in the lesson, playing with the student, and having a lot of notes. Teacher characteristics that negatively affect students’ instrument motivation are cold behavior, reflecting their negative feelings and situations to the student, indifference, humiliation/belittling when the student makes a mistake, giving too much homework, giving homework below or above the level, giving new homework instead of telling the places that cannot be stolen, disrupting the lesson, extending the lesson. Students expect their instrument teachers to have values, to make constructive criticism and to be understanding, to play with him in the lesson, to know the level of the student, to play effectively, to train in detail, to organize concerts and to renew himself.

References

  • Adamou, S. (2018). The influence of social support and basic psychological needs satisfaction on student academic motivation at a Cameroonian University: Structural equation modeling dissertations (Doctor of Philosophy dissertation, Andrews University, Michigan). Erişim adresi: https://digitalcommons.andrews.edu/ dissertations/1677
  • Akbaba, S. (2006). Eğitimde motivasyon. Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 13, 343-361. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/ataunikkefd/issue/2774/37170
  • Akbulut, E. (2006). Günümüz müzik eğitimcisi nasıl olmalıdır?. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20, 23-28. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/pauefd/issue/11123/133023
  • Akın, O. N. (2019). Güzel sanatlar liseleri müzik bölümlerinde çalgı eğitimi viyola dersinde motivasyonun önemine ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşlerinin değerlendirilmesi (Yüksek lisans tezi). YÖK Tez veri tabanından erişildi (Tez No. 567713).
  • Amrai, K., Motlagh, S., Zalani, H., & Parhon, H. (2011). The relationship between academic motivation and academic achievement students. Procedia Social and Behavioral, 15, 399-402. doi:10.1016/J.Sbspro.2011.03. 111
  • Anderman, E., Maehr, M., & Midgley, C. (1999). Declining motivation after the transition to middle school: Schools can make a difference. Journal of Research and Development in Education, 32(3), 131-147. Erişim adresi: https://www.scirp.org/(S(351jmbntvnsjt1aadkposzje))/reference/ReferencesPapers.aspx?ReferenceID =1963805
  • Atay, D. (2004). İngilizce öğretmenlerinin motivasyon stratejileri. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(1), 99-108. Erişim adresi: https://hayefjournal.org/Content/files/sayilar/108/108.pdf
  • Barışeri Ahmethan, N., & Yiğit, V. B. (2018). Müzik öğretmen adaylarının ideal müzik öğretmeni algılarının incelenmesi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15(41), 202-225. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/mkusbed/issue/36823/315714
  • Caruth, G. (2018). Student engagement, retention, and motivation: Assessing academic success in today’s college students. Participatory Educational Research, 5(1), 17-30. doi:10.17275/Per.18.4.5.1
  • Cheon, S. H., Reeve, J., & Vansteenkiste, M. (2020). When teachers learn how to provide classroom structure in an autonomy-supportive way: Benefts to teachers and their students. Teaching and Teacher Education, 90. doi: https://doi.org/10.1016/j.tate.2019.103004.
  • Cooper, B. (2002). Teachers as moral models: the role of empathy in the relationships between teachers and their pupils (Doctotal thesis, Sunderland, University of Sunderland). Erişim adresi: http://sure.sunderland.ac.uk/id/ eprint/6869
  • Cruikshank, D., Jenkins, D., & Metcalf, K. (2009). The act of teaching. Boston: McGraw-Hill Higher Education.
  • Dilekmen, M., & Ada, Ş. (2005). Öğrenmede güdülenme. Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 11, 113-123.
  • Eggen, P., & Kauchak, D. (2001). Educational psychology: Windows on classrooms. New Jersey: New Jersey Prentice Hall, Inc.
  • Ekici, T. (2017). Bireysel ses eğitimi dersine yönelik motivasyon ölçeği geliştirme. Akademik Bakış Dergisi, 60, 1694-528. Erişim adresi: http://www.akademikbakis.org
  • Ercan, N. (1999). Bireysel çalgı eğitiminde öğretmen-öğrenci ilişkilerine çağdaş yaklaşımlar. Öğretmen Eğitiminde Çağdaş Yaklaşımlar Sempozyumunda sunulan bildiri, Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi, İzmir. Erişim adresi: http://acikerisim.deu.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12397/762
  • Evans, P. (2015). Kendi kaderini tayin teorisi: Müzik eğitiminde motivasyona yaklaşım. Musicae Scientiae, 19, 65-83. doi: 10.1177 / 1029864914568044
  • Francis, A., Goheer, A., Haver-Dieter, R., Kaplan, A., Kerstetter, K., Kirk, A., & Yeh, T. (2004). Promoting academic achievement and motivation: A discussion & contemporary ıssues based approach. University of Maryland.
  • Frenzel, A., Taxer, J., & Schwab, C. (2019). Independent and joint effects of teacher enthusiasm and motivation on student motivation and experiences: A field experiment. Motivation and Emotion, 43, 255-265.
  • Fung, L., & Chow, L. P. Y. (2002). Congruence of student teachers’ pedagogical images and actual classroom practices. Educational Research, 44, 313–321.
  • Gaunt, H. (2011). Understanding the one-to-one relationship in instrumental/vocal tuition in higher education: Comparing student and teacher perceptions. British Journal of Music Education, 28, 159–179. doi:10.1017/S0265051711000052
  • Girgin, D. (2015). Bireysel çalgı dersi motivasyon ölçeği: Geçerlik güvenirlik analizi. K. Ü. Kastamonu Eğitim Dergisi, 23(4), 1723-1736. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/209803
  • Goodman, S., Thania, J., Mira, K., Fahrin, M., Dolly, M., Mazvita, M., Joao, P., & Anton, S. (2011). An ınvestigation of the relationship between students’ motivation and academic performance as mediated by effort. South African Journal of Psychology, 41(3), 373-385.
  • Gorham, J., & Millette, D. (1997). A comparative analysis of teacher and student perceptions of sources of motivation and demotivation in college classes. Communication Education, 46(4), 245-261. doi: 10.1080/03634529709379099
  • Gülbahar, B. (2018). The factors which affect learning motivation of higher education. R. Efe (Ed.), Educational Science Research in the Globalizing World (s. 584-607) içinde. Sofia: St. Kliment Ohridski University Press.
  • Jørgensen, H. (2000). Student learning in higher instrumental education: who is responsible?. British Journal of Music Education, 17, 67–77. doi:10.1017/S0265051700000164
  • Karaçoban, İ. B. (2019). Güzel sanatlar ve eğitim fakülteleri müzik bölümündeki flüt öğrencilerinin çalgılarına yönelik motivasyon düzeylerinin incelenmesi (Yüksek lisans tezi). YÖK Tez veri tabanından erişildi (Tez No. 551174).
  • Kaufmann, D., & Humsan, J. (2004). Effects of time perspective on student motivation: Introduction to a special ıssue. Educational Psychology Review, 16(1), 1-7.
  • Kavcar, C. (2002). Cumhuriyet döneminde dal öğretmeni yetiştirme. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 35(1-2), 1-14. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/download/article-file/509256
  • Klem, A., & Cornell, J. (2004). Relationships matter: linking teacher support to student engagement and achievement. Journal of School Health, 74(7), 262-273. Erişim adresi: https://osse.dc.gov/sites/default/files/ dc/sites/osse/page_content/attachments/Klem_and_Connell_2004_JOSH_article.pdf
  • Kurtuldu, M., & Aksu, C. (2015). Müzik öğretmeni adaylarının piyano dersi motivasyon düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Academia Social Science Journal, 3(21), 321-329.
  • Lambert, V. A., & Lambert, C. E. (2012). Qualitative descriptive research: An acceptable design. Pacific Rim International Journal of Nursing Research, 16, 255–256. Erişim adresi: https://he02.tci-thaijo.org/index.php/ PRIJNR/article/view/5805/5064
  • Lehimler, E., & Karataş, K. O. (2020). Müzik öğretmenliği lisans programında yer alan piyano eğitimi dersine yönelik öğretim elemanı ve öğrenci beklentileri. Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi, 26 (Müzik Özel Sayısı), 353-365. doi: https://doi.org/10.35247/ataunigsed.661021
  • Madriaga, J., & Arriaga, C. (2011). Analysis of the educational practice of music teachers and their relationship with student motivation. Cultura y Educación, 23(3), 463-476.
  • Margolis, H., & Mccabe, P. (2004). Self-Efficacy a key to ımproving the motivation of struggling learners. The Clearing House, 77(6), 241-249.
  • Maric, M., & Sakac, M. (2014). Individual and Social factors related to students’ academic achievement and motivation for learning. Suvremena Psihologija, 17, 63-79.
  • Maulana, R., Opdenakker, M. C., & Bosker, R. (2016). Teachers' instructional behaviors as important predictors of academic motivation: Changes and links across the school year. Learning and Individual Differences, 50, 147-156. Erişim adresi: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1041608016301443?via%3Dihub
  • McPherson, G. E., & Renwick, J. M. (2011). Öz düzenleme ve müzik becerilerine hâkim olma. B. J. Zimmerman & D. H. Schunk (Eds.), Öğrenme ve performansın kendi kendini düzenlemesine ilişkin el kitabı içinde. New York: Routledge.
  • Miksza, P., Evans, P., & McPherson, G. E. (2019). Motivation to pursue a career in music: The role of social constraints in university music programs. Psychology of Music. doi: https://doi.org/10.1177/ 0305735619836269
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Modiri, I. G. (2012). Müzik öğretmenliği öğrencilerinin piyano dersi motivasyonları ile kişilik özellikleri arasındaki ilişki. Van Yüzüncü Yıl Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(1), 74-98.
  • Murphy, P., & Alexender, P. (2000). A Motivated Exploration Of Motivation Terminology. Contemporary Educational Psychology, 25, 3-53.
  • Niemiec, C. P., & Ryan, R. M. (2009). Autonomy, competence, and relatedness in the classroom: Applying self-determination theory to educational practice. Theory and Research in Education, 7, 133–144. doi: https://doi.org/10.1177/1477878509104318
  • Onuk, Ö. (2007). Müzik öğretmenliği lisans programı öğrencilerinin öğretmenliğe güdülenmeleri ile akademik başarıları arasındaki ilişki (Doktora Tezi). YÖK Tez veri tabanından erişildi (Tez No. 207114).
  • Onwuegbuzie, A. J., & Leech, N. L. (2007). Sampling designs in qualitative research: Making the sampling process more public. The Qualitative Report, 12(2), 238-254. Erişim adresi: https://nsuworks.nova.edu/tqr/vol12/iss2/7
  • Opdenakker, M. C., Maulana, R., & Den Brok, P. (2012). Teacher–student interpersonal relationships and academic motivation within one school year: Developmental changes and linkage. School Effectiveness and School Improvement, 23(1), 95-119. doi:10.1080/09243453.2011.619198
  • Orhan Özen, S. (2017). The effect of motivation on student achievement. E. Karadağ (Ed.), The factors effecting student achievement (s. 35-56) içinde. Cham, Switzerland: Springer International Publishing. doi: 10.1007/978-3-319-56083-0_3
  • Orhan, Ş. Y. (2006). Anadolu güzel sanatlar liseleri çalgı eğitiminde motivasyon. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 20, 130-136. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/deubefd/issue/25440/ 268429
  • Özçelik Herdem, D. (2016). Öğretim elemanı görüşlerine göre keman eğitiminde öğrencilerin motivasyonlarını artırmaya yönelik yaklaşımların değerlendirilmesi. Journal of Strategic Research in Social Science (JoSReSS), 2(4), 2459-0029.
  • Özevin Tokinan, B., & Bilen, S. (2011). Yaratıcı dans etkinliklerinin motivasyon, özgüven, özyeterlik ve dans performansı üzerindeki etkileri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40, 363-374.
  • Özevin, B. (2006). Oyun, dans ve müzik dersine ilişkin motivasyon ölçeği. Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu’nda sunulan bildiri, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Denizli.
  • Özgüngör, S. (2006). Üniversite öğrencilerinin amaç tarzlarının ve öğretmenlerinin özerklik destekleyici davranışlarına ilişkin algılarının öğrenci motivasyonu ve akademik davranışlarıyla ilişkisi. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 3(25), 27-36. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/tpdrd/issue/21445/ 229858
  • Özgüngör, S., & Kapıkıran, Ş. (2008). Güzel sanatlar eğitimi öğrencilerinin öğretmenlik meslek bilgisi derslerine ilişkin motivasyon ve başarı düzeyleri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(23), 47-60.
  • Özmenteş, S. (2013). Çalgı eğitiminde öğrenci motivasyonu ve performans. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2(2), 2146-9199. Erişim adresi: http://www.jret.org/FileUpload/ks281142/File/35._sabahat_ ozmentes.pdf
  • Passini, S., Molinari, L., & Speltini, G. (2015). A validation of the questionnaire on teacher interaction in Italian secondary school students: The effect of positive relations on motivation and academic achievement. Social Psychology of Education, 18(3), 547-559. doi: 10.1007/s11218-015-9300-3
  • Pelletier, L. G., Séguin-Lévesque, C., & Legault, L. (2002). Pressure from above and pressure from below as determinants of teachers' motivation and teaching behaviors. Journal of Educational Psychology, 94(1), 186–196. doi: https://doi.org/10.1037/0022-0663.94.1.186
  • Pintrich, P. R., & Schunk, D. (2002). Motivation in education: Theory, research, and applications (2nd ed). Upper Saddle River, NJ: Merril Prentice Hall. Erişim adresi: https://searchworks.stanford.edu/view/6774934
  • Radel, R., Sarrazin, P., Legrain, P., & Wild, T. C. (2010). Social contagion of motivation between teacher and student: Analyzing underlying processes. Journal of Educational Psychology, 102(3), 577–587. doi: https://doi.org/10.1037/a0019051
  • Reeve, J. (2009). Öğretmenler neden öğrencilere karşı kontrol edici bir motive edici stil benimsiyorlar ve nasıl daha fazla özerklik destekleyici olabilirler. Eğitim Psikoloğu, 44, 159-175. doi: 10.1080 / 00461520903028990
  • Reeve, J., & Jang, H. (2006). What teachers say and do to support students' autonomy during a learning activity. Journal o f Educational Psychology, 98(1), 209-218. doi: https://doi.org/10.1037/0022-0663.98.1.209 Robinson, K. (2017). Yaratıcı öğrenciler: Çocukların geleceğini düşünenler için eğitimde yaratıcılık devrimi. (D. Boyraz, Çev.). İstanbul: Sola Yayınları.
  • Sakız, G. (2016). Etkili öğretmenlik ve öğretmen niteliğinin geliştirilmesi. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 9(2), 214-244.
  • Sarıçiftçi, A. Ö., & Köse, H. S. (2017). Koro dersi motivasyon ölçeği geliştirilmesi ve öğrencilerin motivasyon düzeylerinin karşılaştırılmalı olarak incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(22), 207-224.
  • Slavin, R. E. (2013). Öğrencileri öğrenmeye motive etmek. G. Yüksel (Ed. ve Çev.). Ankara: Nobel Yayınları.
  • Sungurtekin, M. (2010). Motivasyon ve çalgı eğitimindeki yeri. e-Journal of New World Sciences Academy, 5(1), 28-34. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/186621
  • Sürücü, A., & Ünal, A. (2018). Öğrenci motivasyonunu artıran ve azaltan öğretmen davranışlarının incelenmesi. OPUS–Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 8(14), 253-295. doi: 10.26466/opus.404122
  • Şeker, S. S. (2017). Müzik eğitimi bölümü öğretmen adaylarının akademik güdülenme ve akademik öz-yeterlik düzeylerinin incelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(3), 1465-1484.
  • Tabaru, A., & Şen, Ü. (2019). Müzik öğretmeni adaylarının bireysel ses eğitimi dersine yönelik motivasyon düzeylerinin incelenmesi. Journal Of International Social Research, 12(66), 924-946.
  • Turhal, E., Kalyoncu, N., & Keçeci, A. (2018). Çalgı derslerindeki öğretmen- öğrenci iletişiminde “transaksiyonel analiz ego durumları”. Sanat ve Tasarım Dergisi, 8(2), 42-65. doi: https://doi.org/10.20488/sanattasarim. 529225
  • Umuzdaş, S. (2013). Viyolonsel sol el teknik çalışmaları. Ankara: Pegem Yayınları.
  • Ülker, A. (2019). Güzel sanatlar liselerinin müzik bölümlerinde flüt eğitimi alan öğrencilerin çalgılarına yönelik güdülenme düzeylerinin incelenmesi (Yüksek lisans tezi). YÖK Tez veri tabanından erişildi (Tez No. 562353).
  • Vallerand, R., & Thill, E. (1993). Introduction a`lapsychologie de la motivation. Laval, QC: E´tudes Vivantes. Wang, M. T., & Eccles, J. S. (2013). School context, achievementmotivation, and academic engagement: A longitudinal study of school engagement using a multidimensional perspective. Learning and Instruction, 28, 12-23. doi: http://dx.doi.org/10.1016/j.learninstruc.2013.04.002
  • Yazıcı, H., & Altun, F. (2013). The association between university students’ internal and external motivation sources and their academic achievement. International Journal of Social Science, 6(6), 1241-1252.
  • Yıldırım A., & Şimşek H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (9. Baskı). İstanbul: Seçkin Yayıncılık.
  • Young, V., Burwell, K., & Pickup, D. (2003). Çalışma alanları ve öğretim stratejileri enstrümantal öğretim: Bir vaka çalışması araştırma projesi. Müzik Eğitimi Araştırması, 5, 139-155. doi: 10.1080/1461380032000085522
  • Zhukov, K. (2012). Interpersonal interactions in instrumental lessons: teacher/student verbal and non-verbal behaviours. Psychology of Music, 41(4), 466-483. doi: 10.1177/0305735611430434
There are 75 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Serpil Umuzdaş 0000-0002-6013-2406

Mihriban Yağız This is me 0000-0002-4185-2192

Publication Date October 22, 2020
Submission Date June 5, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 26 Issue: 45

Cite

APA Umuzdaş, S., & Yağız, M. (2020). Öğrencilerin Değerlendirmeleriyle Çalgı Çalışma Motivasyonlarını Olumlu ve Olumsuz Etkileyen Öğretmen Özellikleri. Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi, 26(45), 546-557. https://doi.org/10.32547/ataunigsed.748422

Etik kurallarla ilgili maddelerin uygulanması konusunda etik kurul izni gerektiren çalışmalar için izinlerin alınıp, izinle ilgili bilgilere makalede yer verilmesi hususu kriterlere eklenmiştir. Bu doğrultuda dergimize gönderilen ve aşağıda belirtilen koşullara uyan makaleler için Etik Kurul İzni alınması gerekmektedir.
• Anket, mülakat, odak grup çalışması, gözlem, deney, görüşme teknikleri kullanılarak katılımcılardan veri toplanmasını gerektiren nitel ya da nicel yaklaşımlarla yürütülen her türlü araştırmalar.
Ayrıca;
• Başkalarına ait ölçek, anket, fotoğrafların kullanımı için sahiplerinden izin alınması ve belirtilmesi,
• Kullanılan fikir ve sanat eserleri için telif hakları düzenlemelerine uyulduğunun belirtilmesi gerekmektedir.