Bu tanımlayıcı çalışma, ilk öğretim
okullarında görev yapmakta olan
öğretmenlerin ilk yardım konusu ile ilgili
bilgi düzeylerinin belirlenmesi amacı ile
gerçekleştirilmiştir. Veriler anket yöntemiyle
elde edilmiştir. Evrenin tümü örneklemi
oluşturmuş ve 149 öğretmen örnekleme
alınmıştır. Çalışmada öğretmenlerin büyük
bir kısmının (%68.4) daha önce ilk yardım
ile ilgili eğitim almadıkları belirlenmiştir.
Öğretmenler en çok (%73.6- 54.5) ısı artışı
konusunda bilgi sahibidirler. Sınıf
öğretmenlerinin % 96.5’i sara, % 95.9’u
kalp masajı ve suni solunum, % 94.5’i ise
şok hakkında bilgilerinin olmadığını,
belirtmişlerdir. Branş öğretmenlerinde ise %
92.2’si şok, 89.6’sı kalp masajı ve suni
solunum konusunda bilgi yetersizlikleri
olduğunu ifade etmişlerdir.
Öğretmenlere ilk yardım ile ilgili
eğitim verilmesi ve okullarda bir sağlık
çalışanının bulundurulması önerilmiştir.
Primary Language | tr; en |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | February 18, 2010 |
Submission Date | February 18, 2010 |
Published in Issue | Year 2006 Volume: 9 Issue: 4 |
Journal is listed in the EBSCO CINAHL Database since 2019.
Journal of Anatolian Nursing and Health Sciences is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 (CC BY-NC 4.0)