Bu çalışma, Doğum ve Kadın
Hastalıkları dersi alan öğrencilerin, dönem
başlangıcı ve bitişinde derse yönelik
görüşlerinin değerlendirilmesi, teorik ve
klinik uygulamaların öğrencilerin görüşleri
üzerindeki etkisini belirlemek amacıyla
tanımlayıcı bir çalışma olarak yapılmıştır.
Çalışmanın evrenini, Doğum ve Kadın
Hastalıkları dersi alan 55 öğrenci,
örneklemi ise 50 öğrenci oluşturmuştur.
Araştırmanın ilk verileri Eylül
2005’te, ikinci verileri ise Aralık 2005’te
teorik ders ve klinik uygulamalar bittikten
sonra uygulanmıştır. Verilerin
değerlendirilmesi, yüzdelik hesaplamalar ve
Man-whitney U testi ile yapılmıştır.
Öğrencilerin yaş ortalaması
21.08±1.81’tir. Öğrencilerin %62’si
hemşirelik bölümü öğrencisi, %68’i kız ve
%94’ü dersi ilk kez almaktadır. Öğrencilerin
%14’ü mezun olduktan sonra mesleğini
yapmak istemediğini ve %56’sı mezun
olduktan sonra kadın doğum kliniklerinde
çalışmayı istemediğini belirtmiştir.
Öğrencilerin, devam ettikleri
bölüm, cinsiyet ve mezuniyet sonrasında
kadın doğum kliniklerinde çalışmayı isteme
durumları ile dönem başlangıcı ve bitişinde
derse yönelik değerlendirilmelerinin
karşılaştırılması arasında istatistiksel olarak
anlamlı farklılık saptanmıştır (p < 0.05).
Primary Language | tr; en |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | February 19, 2010 |
Submission Date | February 19, 2010 |
Published in Issue | Year 2007 Volume: 10 Issue: 3 |
Journal is listed in the EBSCO CINAHL Database since 2019.
Journal of Anatolian Nursing and Health Sciences is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 (CC BY-NC 4.0)