Tanımlayıcı olarak yapılan araştırmanın amacı, Akdeniz Üniversitesi Antalya Sağlık
Yüksekokulunda öğrenim gören Ebelik ve Hemşirelik Bölümü öğrencilerinin okul-hastane
işbirliğine(OHİ) ilişkin görüşlerini belirlemektir. Araştırmanın örneklemini 2. , 3. ve 4. sınıf 480
öğrenciden, araştırmaya katılmayı kabul eden 335 öğrenci oluşturmuştur. Dört ana başlık altında
toplam 14 soruluk anket uygulanmış olup, SPSS-11 programında, iki oran arasındaki farkın
anlamlılık testi ve ki-kare önemlilik testi kullanılarak veriler değerlendirilmiştir.
Çalışmanın sonucunda, öğrenciler OHİ ile yapılan klinik uygulamaların öğrenilenleri
pekiştirdiğini (%60.9), mesleğe adaptasyonu kolaylaştırdığını (%22.2), OHİ’nin, çalışan
ebe/hemşirelerin iş yükünü azalttığını (%32.6), kendilerini geliştirmeyi sağladığını (%15.6),
beklendik düzeydeki OHİ sayesinde yeni gelişmelerin mesleğe aktarılarak mesleki gelişimin
sağlanacağını (%15.6) ifade etmişlerdir. Ayrıca öğrenciler, daha çok vaka ile çalışılabilecek
(%42.3), ekip iletişiminin iyi olduğu (%30.5), fiziksel ihtiyaçların karşılanabileceği (%18.3)
alanlarda uygulama yapmak istediklerini belirtmişlerdir.
Sonuç olarak; OHİ’nin sağlandığı kurumlarda yapılan uygulamanın ebelik/hemşirelik
eğitiminin kalitesi ve mesleki gelişimin sağlanması açısından önemli olduğu görülmektedir. Bu
doğrultuda OHİ’yi güçlendirecek parametrelerle ilgili araştırmaların yapılması ve sonuçların
eğitim sürecinde kullanılması önerilmektedir.
Primary Language | tr; en |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | February 19, 2010 |
Submission Date | February 19, 2010 |
Published in Issue | Year 2008 Volume: 11 Issue: 4 |
Journal is listed in the EBSCO CINAHL Database since 2019.
Journal of Anatolian Nursing and Health Sciences is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 (CC BY-NC 4.0)