ÖZET
Amaç: Bu çalışma,
sağlık yüksekokulunda eğitim gören hemşirelik öğrencilerinin kanıta dayalı
hemşireliğe yönelik tutumlarını belirlemek amacıyla yapılmıştır.
Yöntem: Araştırma tanımlayıcı tiptedir. Çalışma 2014-2015 eğitim-öğretim
yılında bir üniversitenin hemşirelik bölümünde öğrenimlerine devam eden iki, üç
ve dördüncü sınıftaki 274 öğrenci ile yürütülmüştür. Verilerin toplanmasında 15
soruluk anket formu ve 15 sorudan oluşan Kanıta Dayalı Hemşireliğe Yönelik
Tutum Ölçeği kullanılmıştır. İki bağımsız grup arasında niceliksel sürekli
verilerin karşılaştırılmasında t-testi, ikiden fazla bağımsız grup arasında
niceliksel sürekli verilerin karşılaştırılmasında Tek yönlü Anova testi
kullanılmıştır. Anova testi sonrasında farklılıkları belirlemek üzere
tamamlayıcı post-hoc analizi olarak Scheffe testi kullanılmıştır. Ölçeğin
Cronbach α güvenirlik katsayısı .89 olarak bulunmuştur.
Bulgular: Araştırmaya katılan öğrencilerin %36.5’i ikinci
sınıfta, %77.4’ü kız, %67.5’i hemşirelik
bölümüne isteyerek geldiğini, %48.2’si
okuduğu bölümden orta düzeyde memnun olduğunu, %63.5’i mesleki dergi
aboneliğinin olmadığını, %61.3’ü hiç makale okumadığını belirtmiştir.
Öğrencilerin “kanıta dayalı hemşireliğe yönelik inanç ve beklentiler” alt ölçek
puan ortalamaları 27.3 ± 5.0; “kanıta dayalı uygulama niyeti” puan ortalamaları
14.4 ± 2.6; “kanıta dayalı hemşirelikle ilgili duygular” puan ortalamaları 15.1
± 3.3; “kanıta dayalı hemşireliğe yönelik tutum ölçeği” puan ortalamaları 56.7
± 9.5olarak saptanmıştır.
Sonuç: Bu araştırmada öğrencilerin kanıta dayalı hemşireliğe yönelik tutum
puanları olumlu düzeyde bulunmuştur.
Anahtar Kelimeler: Kanıta Dayalı Hemşirelik; Hemşirelik Öğrencileri; Tutum
ABSTRACT
Investigation
of Nursing Students’ Attitudes Towards Evidence-Based Nursing
Aim: This study was conducted to determine attitudes of nursing students
studing at high school of health toward evidence-based nursing.
Methods: It is a descriptive study.
The study was carried out with 274 students at fist, second, third and fourth
grade who continued their education in a
nursing department of a university in 2014-2015 education year. 15-questioned
survey form and Attitude Towards Evidence-Based Nursing Scale were used to collect
data. Comparing of the continuous
quantitative data between two independent groups, t-test was used while comparinig of the continuous
quantitative data among more than two independent groups, Unidirectional (One
way) ANOVA test was used. Scheffe test as a describtive post-hoc analysis was
used to determine differences after Anova test. The Cronbach α reliability
coefficient of the scale was found to be .89.
Results: 36.5% of students participated in the study were in the second year,
77.4% were female, 67.5% came to nursing department, 48.2% were moderately
pleasedwith the department, 63.5% had no professional magazine subscription,%
61.3 didn’t read any articles. Students' “beliefs and expectations on nursing
based on evidence "subscale score was detected as 27.3±5.0;
"Evidence-based practice intention" average score was 14.4±2.6;
"Feelings about Evidence-based nursing " average score was 15.1±3.3;
"Evidence-based nursing attitude scale" mean scores were 56.7±9.5.
Conclusion: In this study, students’ score of attitudes towards evidence-based
students were found at a positive level.
Keywords: Evidence-Based Nursing; Nursing Students; Attitude
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Health Care Administration |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 28, 2018 |
Submission Date | January 30, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 21 Issue: 4 |
Journal is listed in the EBSCO CINAHL Database since 2019.
Journal of Anatolian Nursing and Health Sciences is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 (CC BY-NC 4.0)