Research Article
BibTex RIS Cite

PAZARLAMA İLETİŞİMİ UYGULAMALARI AÇISINDAN İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİNİN MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ VE İŞLETME PERFORMANSI ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ: DOĞU ANADOLU BÖLGESİ İMALAT SEKTÖRÜNDE ANALİTİK BİR UYGULAMA

Year 2015, Issue: 8, 137 - 156, 15.01.2015

Abstract

İnsan kaynakları fonksiyonu içinde müşteri odaklılık genişledikçe, insan
kaynakları yönetimi, müşteri memnuniyeti ve örgütsel rekabet performansı
arasındaki ilişki de güçlenmektedir. Bu çalışmada, Doğu Anadolu Bölgesinde
imalat sektöründe faaliyet gösteren işletmelerde, pazarlama iletişimi uygulamalarının
insan kaynakları @yönetimi, insan kaynakları yönetiminin müşteri
memnuniyeti ile işletme performansı üzerindeki etkileri incelenmiştir. Bu
amaçla bölgede faaliyet gösteren 286 işletmeye anket uygulanmıştır. Anket
sonucunda elde edilen veriler, SPSS 20 paket programı kullanılarak analiz
edilmiştir. Analizde, Friedman Çift Yönlü Anova Testi, Wilcoxon Testi, Mann-
Whitney U Testi kullanılmıştır. Analiz sonuçlarına göre, pazarlama iletişimi
uygulamaları ile insan kaynakları yönetimi arasında pozitif bir etkileşim olduğu
ve insan kaynakları yönetimi uygulamalarının müşteri memnuniyeti ve
işletme performansı üzerinde etkin olduğu gözlenmiştir.

Year 2015, Issue: 8, 137 - 156, 15.01.2015

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Journal Section Makaleler
Authors

Serdar Erciş

Fatma Geçikli

Ayhan Doğan

Publication Date January 15, 2015
Submission Date December 12, 2014
Published in Issue Year 2015 Issue: 8

Cite

APA Erciş, S., Geçikli, F., & Doğan, A. (2015). PAZARLAMA İLETİŞİMİ UYGULAMALARI AÇISINDAN İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİNİN MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ VE İŞLETME PERFORMANSI ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ: DOĞU ANADOLU BÖLGESİ İMALAT SEKTÖRÜNDE ANALİTİK BİR UYGULAMA. Atatürk İletişim Dergisi(8), 137-156.

19179