“Sağlık
iletişimi” özellikle 2000’li yıllardan sonra araştırmacıların dikkatini çekmeye
başlamıştır. Bu çalışmanın amacı Türkiye’deki
sağlık iletişimi konulu lisansüstü tezlerde medyanın nasıl değerlendirildiğini
ortaya koymaktır. İçerik analizi tekniği ile incelenen 234 tezin özellikle
internetin yaygınlaşması ile birlikte bilişim teknolojileri ve sosyal medya konularında
ağırlık kazandığı belirlenmiştir. Bu konuları beden, güzellik, beslenme,
alternatif tıp konuları izlemektedir. Tezler büyük oranda işletme ana bilim
dalları/ bölümleri bünyesinde yazıldığı, medyayı bir işletme olarak
değerlendiren bu tezlerde medyaya yönelik tutumun olumlu olduğu, medyanın
bilgilendirici yönünün ön plana çıkarıldığı belirlenmiştir. İletişim ana bilim
dalları bünyesinde yazılan tezlerde medyaya yönelik olumsuz tutum daha sık dile
getirilmiş, medyanın yanlış/eksik bilgi vermesi, ticarileşmesi ve etik ilkelere
uymaması eleştirileri vurgulanmıştır.
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 12, 2017 |
Submission Date | December 9, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Issue: 14 |