“Sağlık
iletişimi” özellikle 2000’li yıllardan sonra araştırmacıların dikkatini çekmeye
başlamıştır. Bu çalışmanın amacı Türkiye’deki
sağlık iletişimi konulu lisansüstü tezlerde medyanın nasıl değerlendirildiğini
ortaya koymaktır. İçerik analizi tekniği ile incelenen 234 tezin özellikle
internetin yaygınlaşması ile birlikte bilişim teknolojileri ve sosyal medya konularında
ağırlık kazandığı belirlenmiştir. Bu konuları beden, güzellik, beslenme,
alternatif tıp konuları izlemektedir. Tezler büyük oranda işletme ana bilim
dalları/ bölümleri bünyesinde yazıldığı, medyayı bir işletme olarak
değerlendiren bu tezlerde medyaya yönelik tutumun olumlu olduğu, medyanın
bilgilendirici yönünün ön plana çıkarıldığı belirlenmiştir. İletişim ana bilim
dalları bünyesinde yazılan tezlerde medyaya yönelik olumsuz tutum daha sık dile
getirilmiş, medyanın yanlış/eksik bilgi vermesi, ticarileşmesi ve etik ilkelere
uymaması eleştirileri vurgulanmıştır.
Sağlık iletişimi sağlık iletişimi lisansüstü tezler sağlık haberciliği
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 12 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 9 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Sayı: 14 |