Bu makalede, Samsun Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalı 2009-2010, 2010-2011 ve 2011-2012 Eğitim-Öğretim yıllarında yapılan özel yetenek sınavını kazanan öğrencilerin I. Sınıf I. Dönem müzik alan derslerindeki (Müziksel İşitme ve Okuma-Yazma, Bireysel Çalgı-I, Piyano-I, Bireysel Ses Eğitimi-I, Okul Çalgıları ve Müzik Kültürü) başarı düzeyleri tespit edilerek, 2011-2012 Eğitim-Öğretim yılı özel yetenek sınavında uygulanan yeni metodun katkıları incelenmiştir. Araştırma kapsamında, 88 öğrencinin I. Sınıf I. Dönem müzik alan dersleri yılsonu notları alınarak, üç farklı eğitim-öğretim yılının müzik alan dersleri sınıf ortalamaları elde edilmiştir. Elde edilen veriler SPSS (Statistical Package for the Social Science) paket programına girilerek işlenmiş ve bu üç eğitim-öğretim yılında öğrenci seçiminde kullanılan üç farklı test bu ortalamalarla karşılaştırılarak değerlendirilmiştir. Değerlendirme sonucunda Piyano-I ve Müzik Kültürü dersi başarı düzeyleri yıllara göre anlamlı bir farklılık gösterirken, diğer derslerde anlamlı bir farklılık saptanamamıştır.
Anahtar Kelimeler: Müzik Eğitimi, Müzik Öğretmenliği Alan Dersleri, Müziksel Yetenek Testi.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | March 18, 2013 |
Submission Date | March 18, 2013 |
Published in Issue | Year 2011 Issue: 23 |