BibTex RIS Cite

MÜZİK EĞİTİMİ ANABİLİM DALI GİRİŞ SINAVLARI İÇİN YENİ BİR SINAV MODELİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ

Year 2011, Issue: 23, - , 18.03.2013

Abstract

Bu makalede, Samsun Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalı 2009-2010, 2010-2011 ve 2011-2012 Eğitim-Öğretim yıllarında yapılan özel yetenek sınavını kazanan öğrencilerin I. Sınıf I. Dönem müzik alan derslerindeki (Müziksel İşitme ve Okuma-Yazma, Bireysel Çalgı-I, Piyano-I, Bireysel Ses Eğitimi-I, Okul Çalgıları ve Müzik Kültürü) başarı düzeyleri tespit edilerek, 2011-2012 Eğitim-Öğretim yılı özel yetenek sınavında uygulanan yeni metodun katkıları incelenmiştir.  Araştırma kapsamında, 88 öğrencinin I. Sınıf I. Dönem müzik alan dersleri yılsonu notları alınarak, üç farklı eğitim-öğretim yılının müzik alan dersleri sınıf ortalamaları elde edilmiştir. Elde edilen veriler SPSS (Statistical Package for the Social Science) paket programına girilerek işlenmiş ve bu üç eğitim-öğretim yılında öğrenci seçiminde kullanılan üç farklı test bu ortalamalarla karşılaştırılarak değerlendirilmiştir. Değerlendirme sonucunda Piyano-I ve Müzik Kültürü dersi başarı düzeyleri yıllara göre anlamlı bir farklılık gösterirken, diğer derslerde anlamlı bir farklılık saptanamamıştır.

Anahtar Kelimeler: Müzik Eğitimi, Müzik Öğretmenliği Alan Dersleri, Müziksel Yetenek Testi.

Year 2011, Issue: 23, - , 18.03.2013

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Erdem Çağlar

Publication Date March 18, 2013
Submission Date March 18, 2013
Published in Issue Year 2011 Issue: 23

Cite

APA Çağlar, E. (2013). MÜZİK EĞİTİMİ ANABİLİM DALI GİRİŞ SINAVLARI İÇİN YENİ BİR SINAV MODELİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi(23).