Bu çalışmanın amacı, matematik öğretmen adaylarının limit kavramında ki kavramsal boyuttaki öğrenme düzeylerini incelemektir. Bu amaca yönelik olarak, öğretmen adaylarına Doğru-Yanlış tipi sorulardan oluşan bir test uygulanmıştır. Yazılı cevapların analizi, matematik öğretmen adaylarının limit kavramı ile ilgili kavramsal öğrenme boyutunda güçlük yaşadıklarını göstermiştir.
Anahtar Kelimeler: Matematik öğretmen adayı, limit, kavramsal anlama, konu alan bilgisi, pedagojik alan bilgisi
The purpose of this study is to investigate pre-service mathematics teachers’ conceptual learning levels in the limit concept. For this purpose, pre-service mathematics teachers were applied a test including open-ended type questions. The analysis of the written response showed that pre-service mathematics teachers had difficulties in conceptual learning level in connection with the limit concept.
Key Words: Pre-service mathematics teachers, limit, conceptual understanding, subject-matter knowledge, pedagogical content knowledge
Primary Language | tr;en |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | April 22, 2013 |
Submission Date | April 22, 2013 |
Published in Issue | Year 2011 Issue: 23 |