BibTex RIS Cite

MATEMATİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ LİMİT KAVRAMINI KAVRAMSAL ANLAMALARI ÜZERİNE / ON PRE-SERVICE MATHEMATICS TEACHERS’ CONCEPTUAL UNDERSTANDING OF THE LIMIT CONCEPT

Year 2011, Issue: 23, - , 22.04.2013

Abstract

Bu çalışmanın amacı, matematik öğretmen adaylarının limit kavramında ki  kavramsal boyuttaki öğrenme düzeylerini incelemektir. Bu amaca yönelik olarak, öğretmen adaylarına Doğru-Yanlış tipi sorulardan oluşan bir test uygulanmıştır. Yazılı cevapların analizi, matematik öğretmen adaylarının limit kavramı ile ilgili kavramsal öğrenme boyutunda güçlük yaşadıklarını göstermiştir.

Anahtar Kelimeler: Matematik öğretmen adayı, limit, kavramsal anlama, konu alan bilgisi, pedagojik alan bilgisi

 

 

The purpose of this study is to investigate pre-service mathematics teachers’ conceptual learning levels in the limit concept. For this purpose, pre-service mathematics teachers were applied a test including open-ended type questions.  The analysis of the written response showed that pre-service mathematics teachers had difficulties in conceptual learning level in connection with the limit concept.

Key Words: Pre-service mathematics teachers, limit, conceptual understanding, subject-matter knowledge, pedagogical content knowledge

 

 

Year 2011, Issue: 23, - , 22.04.2013

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language tr;en
Journal Section Makaleler
Authors

Alper Cihan Konyalıoğlu This is me

Nilgün Tortumlu This is me

Merve Durkaya

Seyfullah Hızarcı

Publication Date April 22, 2013
Submission Date April 22, 2013
Published in Issue Year 2011 Issue: 23

Cite

APA Konyalıoğlu, A. C., Tortumlu, N., Durkaya, M., Hızarcı, S. (2013). MATEMATİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ LİMİT KAVRAMINI KAVRAMSAL ANLAMALARI ÜZERİNE / ON PRE-SERVICE MATHEMATICS TEACHERS’ CONCEPTUAL UNDERSTANDING OF THE LIMIT CONCEPT. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi(23).