BibTex RIS Cite

ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ HAZIRLIK SINIFLARINDA UYGULANAN DİL ÖĞRETİM PROGRAMININ AMACINA ULAŞMA DÜZEYİ

Year 2005, Volume: 6 Issue: 2, 227 - 250, 18.02.2010

Abstract

“Atatürk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Hazırlık Sınıflarında
Uygulanan Dil Öğretim Programının Amacına Ulaşma Düzeyi” adlı bu çalışmada,
Fen Bilimleri Enstitüsü İngilizce hazırlık sınıflarında 1992 yılından itibaren
uygulanmaya başlanılan yabancı dil öğretiminde karşılaşılan güçlükleri giderme
amaçlanmıştır. Bu amaçla, Fen Bilimleri Enstitü hazırlık sınıflarında görev yapan
öğretim elemanlarına ve hazırlık sınıfı öğrencilerine anket ve testler uygulanmış
ve belirli periyotlarla görüşmeler yapılmıştır. Elde edilen bilgiler doğrultusunda
amaca ulaşmayı engelleyen faktörler tespit edilmeye ve bu doğrultuda çözüm
önerileri sunulmaya çalışılmıştır. Bu bağlamda, enstitü hazırlık programında
belirtilen amaçlara ulaşılması açısından halen yürütülen derslere ek olarak,
Konuşma ve Yazma derslerinin de programa alınarak verilmesinin yararlı olacağı
ve programın eşgüdümlü bir şekilde yürütülmesinin gerekliliği ileri sürülmüştür.

References

  • Alp, Ayşegül, An ESP Curriculum Designing , Y. Lisans Tezi, Ankara, 1985.
  • Bhatia, A.T., ESP in Practice Models and Challenges For Teachers, Washington, 1986,
  • Boztaş, İsmail, Dilbilim Araştırmaları, Hitit Y., Ankara, 1990, Sayfa: 126.
  • Demirel, Özcan, Yabancı Dil Öğretimi, İlkeler, Yöntemler, Teknikler, Usem Yayınları-6, Ankara, 1993.,
  • Johnson, Keith, Systematic and Non-Systematic Components, Lon., 1978.
  • Koç, Sabri, Designing A Skill-Based Reading Course For Teaching English-A Modular Approach, Usem Publications, Ankara, 1992.
  • Kür, Işılar, Dil Öğretiminin Aşamaları, İ.Ü. Yay., İstanbul, 1982.
  • Nunan, David, Syllabus Design, Oxford University Press, London, 1986.
  • Oğuzkan, Ferhan, Eğitim Terimleri Sözlüğü, T.D.K. Yay., Ankara, 1974.
  • Salimbene, Suzanne, A Forum Anthology, Washington, 1986, Sayfa: 52.
  • Soytekin, Baydar, Yabancı Dil Öğretim Sorunları, İ.Ü. yay., İst., 1982.
  • Titiz, M. Tınaz, Ezbersiz Eğitim Yol Haritası, Beyaz Yay., Ankara, 1999.
  • Tuna, Sabahat, Dilbilimin Dil Öğretimindeki Yeri, Türk Dili yay., Ankara, 1983, S: 379.
Year 2005, Volume: 6 Issue: 2, 227 - 250, 18.02.2010

Abstract

References

  • Alp, Ayşegül, An ESP Curriculum Designing , Y. Lisans Tezi, Ankara, 1985.
  • Bhatia, A.T., ESP in Practice Models and Challenges For Teachers, Washington, 1986,
  • Boztaş, İsmail, Dilbilim Araştırmaları, Hitit Y., Ankara, 1990, Sayfa: 126.
  • Demirel, Özcan, Yabancı Dil Öğretimi, İlkeler, Yöntemler, Teknikler, Usem Yayınları-6, Ankara, 1993.,
  • Johnson, Keith, Systematic and Non-Systematic Components, Lon., 1978.
  • Koç, Sabri, Designing A Skill-Based Reading Course For Teaching English-A Modular Approach, Usem Publications, Ankara, 1992.
  • Kür, Işılar, Dil Öğretiminin Aşamaları, İ.Ü. Yay., İstanbul, 1982.
  • Nunan, David, Syllabus Design, Oxford University Press, London, 1986.
  • Oğuzkan, Ferhan, Eğitim Terimleri Sözlüğü, T.D.K. Yay., Ankara, 1974.
  • Salimbene, Suzanne, A Forum Anthology, Washington, 1986, Sayfa: 52.
  • Soytekin, Baydar, Yabancı Dil Öğretim Sorunları, İ.Ü. yay., İst., 1982.
  • Titiz, M. Tınaz, Ezbersiz Eğitim Yol Haritası, Beyaz Yay., Ankara, 1999.
  • Tuna, Sabahat, Dilbilimin Dil Öğretimindeki Yeri, Türk Dili yay., Ankara, 1983, S: 379.
There are 13 citations in total.

Details

Primary Language tr; en
Journal Section Makaleler
Authors

Mehmet Ali Seven This is me

Selami Sönmez This is me

Publication Date February 18, 2010
Published in Issue Year 2005 Volume: 6 Issue: 2

Cite

APA Seven, M. A., & Sönmez, S. (2010). ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ HAZIRLIK SINIFLARINDA UYGULANAN DİL ÖĞRETİM PROGRAMININ AMACINA ULAŞMA DÜZEYİ. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(2), 227-250.

Creative Commons Lisansı
ATASOBEDAtatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.