Bu çalışmanın amacı, sınıf öğretmeni adaylarının lisansüstü eğitime olan tutumları-
nın cinsiyet, mezun olunan lise türü, aile gelir durumu ve baba öğrenim durumu değişkenleri
açısından belirlemektir. Çalışma grubunu 2008-2009 akademik yılında Fırat, İnönü ve Erzincan
Üniversitesi Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı’nda öğrenim gören 140 kız, 172 erkek olmak
üzere toplam 312 öğretmen adayı oluşturmuştur. Araştırmada nicel ve nitel verilerin kullanıldığı
karma desenli bir yöntem kullanılmıştır. Araştırmanın verileri kişisel bilgi formundan ve lisansüstü
eğitime ilişkin tutum ölçeğinden oluşmuştur. Ölçekteki veriler SPSS 15.0 paket programında
frekans, aritmetik ortalama ve yüzde dağılımı teknikleri kullanılarak çözümlenmiştir. Ayrıca
korelasyon çözümlemesi de yapılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, öğrencilerin baba öğrenim
durumu dışında cinsiyet, mezun olunan lise türü ve aile gelir durumu değişkenleri açısından
lisansüstü eğitime olan tutumları arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar görülmüştür.
Genel olarak öğrencilerin lisansüstü eğitime olan tutumlarının olumlu olduğu, ancak tutum puanlarının
yüksek olmadığı tespit edilmiştir. Ayrıca ortaya çıkan bu anlamlı farklılıkların nedenlerini
ortaya koymak için öğrenciler ile yarı- yapılandırılmış mülakatlar yapılmıştır.
Primary Language | tr;en |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | October 25, 2010 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 14 Issue: 2 |