BibTex RIS Cite

-

Year 2014, Volume: 18 Issue: 2, 75 - 94, 31.10.2014

Abstract

The aim of this study is to determine the occupational anxiety levels of police candidates depending on several variables. One hundred ninety nine police candidates participated in the study. They are students at Bitlis Police Vocational School (PMYO). For data collection purposes three dimensional Occupational Anxiety Scale was used which was developed for this study. The data were analyzed by using t-test and ANOVA methods. The study revealed that police cadets possess moderate level occupational anxiety. The findings also indicated that senior cadets’ anxiety levels are higher than that of freshman cadets. It is also found that anxiety levels of cadets was vary depending on the variables such as ‘the reason for choosing policing’ and ‘economic levels of families’. The results of the study were analyzed based on developing alternative policies and practical implications.

References

  • Abacı, R. ve Kalkan, M. (1999). “The Correlation Between Teacher’s Pupil Control Ideology and Burnout, The 20 th İnternational Conference of the Stress and Anxiety Research Society, 21-23 October, Cracow: Poland.
  • Bozdam, A. ve Taşğın Ö. (2011). “Öğretmen Adaylarının Mesleki Kaygı Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi”. Selçuk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilim Dergisi, 13(1), 44–53.
  • Budak, S. (2000). Psikoloji Sözlüğü. Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları
  • Cabı, E. ve Yalçınalp, S. (2013). “Öğretmen Adaylarına Yönelik Mesleki Kaygı Ölçeği (MKÖ): Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması”. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 44, 85-96.
  • Cerrah İ. ve Semiz E. (1998). 21.Yüzyılda Polis: Temel Sorunlar Çağdaş Yaklaşımlar. Ankara: Emniyet Genel Müdürlüğü Basımevi.
  • Cüceloğlu, D. (1991). İnsan ve Davranışı. Ankara: Remzi Kitabevi
  • Dağ, İ. (1999). “Psikolojinin ışığında kaygı”. Doğu Batı Dergisi, 6, 167-174
  • Delice, M. ve Odabaşı, M. (2013). “Polis Meslek Yüksek Okulu Öğrencilerinin Duygusal Zeka Düzeylerinin İncelenmesi”. Polis Bilimleri Dergisi, 15(3), 73-93 Dilmaç, O. (2011) “Görsel Sanatlar Öğretmeni Adaylarının Kaygı Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi”. Güzel sanatlar enstitüsü dergisi. 24, 49-65
  • Doğan, T ve Çoban, A. E. (2009). “Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları ile Kaygı Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi”. Eğitim ve Bilim, 34 (153), 157-168.
  • Dursun, S. ve Karagün, E. (2012). “Öğretmen Adaylarının Mesleki Kaygı Düzeylerinin İncelenmesi: Kocaeli Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Son Sınıf Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma”. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 24, 93 – 112
  • Dürü Ç. (1999). “Kaygı ve Depresyon: Psikopatolojik Bir Bakış”. Doğu Batı Dergisi, 6, 189-194
  • Geçtan E. (1993). Psikodinamik Psikiyatri ve Normal Dışı Davranışlar. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Güvenlik Eğitimi Araştırma Merkezi (2011). Polis Temel Eğitiminde Sorunlar ve Çözüm Önerileri: Proje Sonuç Raporu. Polis Akademisi Yayınları: Ankara.
  • Köknel Ö. (1989). Kaygı Bozuklukları Genel ve Klinik Psikiyatri. İstanbul: Nobel Tıp Yayını
  • Köknel Ö. (1985). Kaygıdan Mutluluğa Kişilik. İstanbul: Altın Kitaplar Yayınevi
  • Köse H. S. (2006). “Müzik Öğretmeni Adaylarının Mesleki Kaygıları”. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12, 80-89
  • Morgan, Clifford T. (1991). Psikolojiye Giriş. (Çev. H. Arıcı ve Diğerleri), Ankara: H.Ü.Psikoloji Bölümü Yayını
  • Öztürk M.O. (1994). Nevrotik Stresle İlgili Somatoform Bozukluklar. İstanbul: Hekimler Yayın Birliği
  • Paoline, III, E.A. (2004). “Shedding Light on Police Culture: An Examination of Officers’ Occupational Attitudes”. Police Quarterly, 7 (2), 205-236.
  • Saracaloğlu, A. S.; Kumral, O. ve Kanmaz, A. (2009). “Ortaöğretim Sosyal Alanlar Öğretmenliği Tezsiz Yüksek Lisans Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Yeterlikleri, Kaygıları ve Akademik Güdülenme Düzeyleri”. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, 6 (2), 38-54.
  • Saban, A.; Korkmaz, İ. ve Akbaşlı, S. (2004). “Öğretmen Adaylarının Mesleki Kaygıları”. Eurasian Journal of Educational Research, 17, 198 – 208.
  • Şişman, Y. ve Topgül, S. (2013). “Polislerin İş ve Aile Yaşamı Arasında Dengenin Sağlanmasına İlişkin Görüşleri: Eskişehir İl Merkezinde Görevli Polisler Üzerine Bir Araştırma”. Tunceli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 1 (2), 93-133
  • Tanrıverdi, S. (2006). Polis Meslek Yüksek Okulu Öğrencilerinin Yetiştirilmesinde Kurum Kültürünün Etkisi. (Yayımlanmamış Tez) İstanbul: Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Yönetimi Anabilim Dalı.
  • Tasdoven, H.; Kula, S. ve Donmez, M. (2014) “Higher Education and Job Attitudes: Satisfaction Commitment and Turnover Intention of University Degree Holder and Non-Holder Police Officers”. European Journal of Scientific Research, Volume 118 (4), 493-506.
  • Taşğın, Ö. (2006). “Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulunda Okuyan Öğretmen Adaylarının Meslekî Kaygı Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi”. Kastamonu Eğitim Dergisi,14(2), 679-686
  • Tümerdem, R. (2007). “Dicle Üniversitesi Eğitim Fakültesi ve Fen-Edebiyat Fakültesi Kimya Son Sınıf Öğrencilerinin Kaygılarını Etkileyen Etmenler”. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 6(20), 32-45.
  • Ülkemen, S., Karaca, H. ve Taşdöven, H. (2012). “Promoting Bureaucratic Professionalism in Policing: Analyzing the Turkish Police Field Training Program (PFTO) in the Light of the US and Kosovo Practices”. İzzet Lofca ve İlyas Özgenturk (Ed.). Contemporary Issues in Police Training: The Practice in Balkan Countries (ss. 13-36.) Ankara: Polis Akademisi Yayınları.
  • Ünaldı, Ü. E ve Alaz, A. (2008). “Coğrafya Öğretmenliğinde Okuyan Öğretmen Adaylarının Mesleki Kaygı Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi.” Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 26, 1 -13. Yılmaz, T. (2012). “Polis Meslek Yüksek Okulu (PMYO) Öğrencilerinin Meslek Hayatlarının İlk Günleri ile İlgili Korkuları, Çekinceleri, Endişeleri”. Bitlis: Bitlis Polis Meslek Yüksek Okulu.

Polis Adaylarının Mesleki Kaygı Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi

Year 2014, Volume: 18 Issue: 2, 75 - 94, 31.10.2014

Abstract

Bu araştırma, polis adaylarının mesleki kaygı düzeylerinin çeşitli değişkenler
açısından incelenmesini konu almaktadır. Araştırmaya Bitlis Polis Meslek Yüksek Okulunda
(PMYO) okuyan 199 polis adayı katılmıştır. Verilerin toplanması amacıyla, bu çalışma
için geliştirilen üç alt boyutlu mesleki kaygılar ölçeği kullanılmıştır. Veriler t-testi
ve ANOVA yöntemi kullanılmak suretiyle analiz edilmiştir. Araştırma, polis adaylarının
orta düzeyde mesleki kaygıya sahip olduklarını ortaya koymuştur. Araştırmanın bulguları,
ikinci sınıf adayların mesleki kaygı düzeylerinin, birinci sınıflarda olduğundan daha
yüksek olduğunu göstermiştir. Adayların kaygı düzeylerinin, polislik mesleğini seçme nedeni
ve ailelerin gelir düzeyi değişkenlerine göre farklılaştığı bulunmuştur. Araştırmanın
sonuçları, alternatif politika geliştirme ve pratik uygulamalar açısından tartışılmıştır.

References

  • Abacı, R. ve Kalkan, M. (1999). “The Correlation Between Teacher’s Pupil Control Ideology and Burnout, The 20 th İnternational Conference of the Stress and Anxiety Research Society, 21-23 October, Cracow: Poland.
  • Bozdam, A. ve Taşğın Ö. (2011). “Öğretmen Adaylarının Mesleki Kaygı Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi”. Selçuk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilim Dergisi, 13(1), 44–53.
  • Budak, S. (2000). Psikoloji Sözlüğü. Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları
  • Cabı, E. ve Yalçınalp, S. (2013). “Öğretmen Adaylarına Yönelik Mesleki Kaygı Ölçeği (MKÖ): Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması”. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 44, 85-96.
  • Cerrah İ. ve Semiz E. (1998). 21.Yüzyılda Polis: Temel Sorunlar Çağdaş Yaklaşımlar. Ankara: Emniyet Genel Müdürlüğü Basımevi.
  • Cüceloğlu, D. (1991). İnsan ve Davranışı. Ankara: Remzi Kitabevi
  • Dağ, İ. (1999). “Psikolojinin ışığında kaygı”. Doğu Batı Dergisi, 6, 167-174
  • Delice, M. ve Odabaşı, M. (2013). “Polis Meslek Yüksek Okulu Öğrencilerinin Duygusal Zeka Düzeylerinin İncelenmesi”. Polis Bilimleri Dergisi, 15(3), 73-93 Dilmaç, O. (2011) “Görsel Sanatlar Öğretmeni Adaylarının Kaygı Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi”. Güzel sanatlar enstitüsü dergisi. 24, 49-65
  • Doğan, T ve Çoban, A. E. (2009). “Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları ile Kaygı Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi”. Eğitim ve Bilim, 34 (153), 157-168.
  • Dursun, S. ve Karagün, E. (2012). “Öğretmen Adaylarının Mesleki Kaygı Düzeylerinin İncelenmesi: Kocaeli Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Son Sınıf Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma”. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 24, 93 – 112
  • Dürü Ç. (1999). “Kaygı ve Depresyon: Psikopatolojik Bir Bakış”. Doğu Batı Dergisi, 6, 189-194
  • Geçtan E. (1993). Psikodinamik Psikiyatri ve Normal Dışı Davranışlar. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Güvenlik Eğitimi Araştırma Merkezi (2011). Polis Temel Eğitiminde Sorunlar ve Çözüm Önerileri: Proje Sonuç Raporu. Polis Akademisi Yayınları: Ankara.
  • Köknel Ö. (1989). Kaygı Bozuklukları Genel ve Klinik Psikiyatri. İstanbul: Nobel Tıp Yayını
  • Köknel Ö. (1985). Kaygıdan Mutluluğa Kişilik. İstanbul: Altın Kitaplar Yayınevi
  • Köse H. S. (2006). “Müzik Öğretmeni Adaylarının Mesleki Kaygıları”. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12, 80-89
  • Morgan, Clifford T. (1991). Psikolojiye Giriş. (Çev. H. Arıcı ve Diğerleri), Ankara: H.Ü.Psikoloji Bölümü Yayını
  • Öztürk M.O. (1994). Nevrotik Stresle İlgili Somatoform Bozukluklar. İstanbul: Hekimler Yayın Birliği
  • Paoline, III, E.A. (2004). “Shedding Light on Police Culture: An Examination of Officers’ Occupational Attitudes”. Police Quarterly, 7 (2), 205-236.
  • Saracaloğlu, A. S.; Kumral, O. ve Kanmaz, A. (2009). “Ortaöğretim Sosyal Alanlar Öğretmenliği Tezsiz Yüksek Lisans Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Yeterlikleri, Kaygıları ve Akademik Güdülenme Düzeyleri”. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, 6 (2), 38-54.
  • Saban, A.; Korkmaz, İ. ve Akbaşlı, S. (2004). “Öğretmen Adaylarının Mesleki Kaygıları”. Eurasian Journal of Educational Research, 17, 198 – 208.
  • Şişman, Y. ve Topgül, S. (2013). “Polislerin İş ve Aile Yaşamı Arasında Dengenin Sağlanmasına İlişkin Görüşleri: Eskişehir İl Merkezinde Görevli Polisler Üzerine Bir Araştırma”. Tunceli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 1 (2), 93-133
  • Tanrıverdi, S. (2006). Polis Meslek Yüksek Okulu Öğrencilerinin Yetiştirilmesinde Kurum Kültürünün Etkisi. (Yayımlanmamış Tez) İstanbul: Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Yönetimi Anabilim Dalı.
  • Tasdoven, H.; Kula, S. ve Donmez, M. (2014) “Higher Education and Job Attitudes: Satisfaction Commitment and Turnover Intention of University Degree Holder and Non-Holder Police Officers”. European Journal of Scientific Research, Volume 118 (4), 493-506.
  • Taşğın, Ö. (2006). “Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulunda Okuyan Öğretmen Adaylarının Meslekî Kaygı Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi”. Kastamonu Eğitim Dergisi,14(2), 679-686
  • Tümerdem, R. (2007). “Dicle Üniversitesi Eğitim Fakültesi ve Fen-Edebiyat Fakültesi Kimya Son Sınıf Öğrencilerinin Kaygılarını Etkileyen Etmenler”. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 6(20), 32-45.
  • Ülkemen, S., Karaca, H. ve Taşdöven, H. (2012). “Promoting Bureaucratic Professionalism in Policing: Analyzing the Turkish Police Field Training Program (PFTO) in the Light of the US and Kosovo Practices”. İzzet Lofca ve İlyas Özgenturk (Ed.). Contemporary Issues in Police Training: The Practice in Balkan Countries (ss. 13-36.) Ankara: Polis Akademisi Yayınları.
  • Ünaldı, Ü. E ve Alaz, A. (2008). “Coğrafya Öğretmenliğinde Okuyan Öğretmen Adaylarının Mesleki Kaygı Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi.” Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 26, 1 -13. Yılmaz, T. (2012). “Polis Meslek Yüksek Okulu (PMYO) Öğrencilerinin Meslek Hayatlarının İlk Günleri ile İlgili Korkuları, Çekinceleri, Endişeleri”. Bitlis: Bitlis Polis Meslek Yüksek Okulu.
There are 28 citations in total.

Details

Primary Language tr;en
Journal Section Makaleler
Authors

Gökhan Uludağ

Hidayet Taşdöven This is me

Mustafa Dönmez

Publication Date October 31, 2014
Published in Issue Year 2014 Volume: 18 Issue: 2

Cite

APA Uludağ, G., Taşdöven, H., & Dönmez, M. (2014). Polis Adaylarının Mesleki Kaygı Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 18(2), 75-94.

Creative Commons Lisansı
ATASOBEDAtatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.