Research Article
BibTex RIS Cite

Picassonun Sanatı İçinde Dönemleri ve Çalışma Formları

Year 2020, Volume: 24 Issue: Özel Sayı, 187 - 204, 31.12.2020

Abstract

Sanat tarihinde çok özel bir yeri bulunan Picasso’nun eserleri sanatta hesabı, zahmetli arayışları ve uzun bir sabır ve sebatı müdafaa edenlere karşı bir meydan okuyuş gibidir. Çünkü Picasso tek yönlü bir şahsiyet değildir. Bir sanatçı olarak Picasso sonsuz bir değişkenlik içinde olmuştur. Onu belli bir teknik ve tarzın içine yerleştirmek imkansızdır. Picasso’nun sanatında insanı hayrete düşüren bir fantezi ile sürekli üslup değiştirme gözlemlenir.. Eserlerinde her şeyden önce insan teması yer almaktadır. Picasso klasizmden modernizme kadar olan akımlar içinde eserlerini üretmiş sürekli bir araştırma ve devinim içinde bulunmuştur.İlk klasik döneminden sonra mavi pembe kübizm soyut sanat ekspresyonizm ve hatta sürrealizm içinde birbirinden değişik örnekler sunmuştur..Onu bir akım içinde görmek mümkün değildir .sanat hayatına Neoklasizm Neoromantizm (1926-1939),Savaş sonrası sıkıntılı bir süreçte eserlerini verdiği dönem (1941-1949) ve “fantezilerin egemen olduğu dönem " ta¬kip etmiştir(1949-1950)

References

  • Akay Bahattin, Resim Sanati,Gölge Ofset Ankara, 2004.
  • Arseven Celal Esat, Türk Sanatı Tarihi, Marif Basımevi,3 İstanbul,1955.
  • BatesLoury, Sanatı Görmek Türkiye İs Bankası A.Ş Kültür Yayınları, İstanbul, 1972.
  • Bernadac, M. Bouvhet, L.,Picasso Master of the New Horizons.Thames&Hudson ,Londra: 1988
  • Bigalı Şeref , Resim Sanatı Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, Ankara,1999.
  • Cabanne P, El Siglo de Picasso, El Nacimiento del Cubismo. Ministerio de Cultura ,Madrid, 1983
  • Erol. Turan, "Picasso Ve Kübizm," Sanat Aylık Güzel Sanatlar Gazetesi, Sayı: 2, Ankara Kasım 1971.
  • Eyüpoğlu - İpşiroğlu, Avrupa Resminde Gerçek Duygusu, İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Yayınları, İstanbul
  • Garaudy. Roger, Gerçekçilik Açısından Picasso. Çev. Mehmet Doğan. İstanbul, Garanti Matbaası, 1966.
  • Gombric E.H , Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi, İstanbul, 1986.
  • The Great Artist,Picasso Book 6, Funk –Wagalis,inc, London, januar 1,1978.
  • Güvenli, Zahir, Büyük Ressamlar Ve Heykeltıraşlar, İstanbul, Ekim Basımevi, 1964.
  • Hayat Büyük Ressamlar Ansiklopedisi Tiftruk Matbaası İstanbul 1968.
  • Hourtico. I/O, Sanat Şaheserleri, Cilt: I, İstanbul, Kenan Basımevi Ve Klişe Fabrikası, 1946.
  • İpşiroğlu, Nazan -İpşiroğlu Mazhar, Sanatta Devrim, Remzi Kitabevi, İstanbul 1993.
  • LambertR.Mary, TheTwentieth Century, Cambridge UniversityPress, Hong Kong ,1992.
  • Lionel Richard. Ekspiresyonizm Sanat Ansiklopedisi, Remzi Kitabevi, İstanbul 1991.
  • LyntonNorbert , Modern Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi, İstanbul, 1991.
  • Mccully M,Devorar París. Nerea ,S.A.Edıtorıal,Barcelona,2011,
  • ParramonJose’m, Yağlı Boya Resim Sanatı, , Remzi Kitapevi, İstanbul, 2002.
  • Passeron Rene; Sürrealizm Sanat Ansiklopedisi, Remzi Kitabevi Yayınları, İstanbul, 1990.
  • PetrovGrigory, Olaylar İçerisinde Büyük Sanatçılar Ve Üstün Yapıtları, İnkılap Ve Aka Basımevi, İstanbul, 1979.
  • Read. Herberd, Sanatın Anlamı, Çev. Güler İnal, Nurşin Asgari, Ankara Türk Tarih Kurum Basımevi, 1960.
  • Richardson J. A Life of Picasso VolII ,RandomHouse,New York, 1991
  • Sanat Tarihi Ansiklopedisi, Görsel Güzel Sanatlar Ansiklopedisi, C.4./.1983.Gorsel Yayınları Ticaret Sanayi A.S. İstanbul.
  • Skira, A. (1959). TheTaste Of Our Time: Picasso. Paris: D'art Albert Skira
  • S Lieberman, William, Pablo Picasso, New York, The Library Of Great Painters, 1952.
  • TansuğSezer , Resim Sanatının Tarihi, Remzi Kitabevi, İstanbul 1999.
  • Teber S.,Picasso, De Yayıncılık ,İstanbul, 1985
  • The Orient İn Westem. Art, Giard-Georges Lemanies, Könemen, 2000.
  • Tunalı İsmail, Felsefenin Işığında Modern Resim,Evrim Matbaası, İstanbul, 1989.
  • Turani. Adnan, Modern Resim Sanatının Gerçek Çehresi, Ankara, Doğuş Limited Şirketi Matbaası, 1960.
  • Üstüner Ali Cengiz , İspanyol Resim Sanatı, , Engin Yayıncılık, İstanbul, 1989.
  • Wiegand, W, Picasso. (Çev. Canan Dövenler), Alan Yayıncılık, İstanbul:1985.

Periods and Working Forms in the Art of Picasson

Year 2020, Volume: 24 Issue: Özel Sayı, 187 - 204, 31.12.2020

Abstract

Picasso’s paintings which have a special place in work of art history are like a challenge against the ones who defend the patience and laborious quest. Because Picasso isn’t a single- sided figüre. As an artist Picasso is in an endless change. It is impossible to place him in a certain technique and style. Many changes of technique show themselves in a surprising way. In his work of art, human beings Show themselves beyond everything. Picasso improved his work of art all the time through the way of classizm to modernizm. After his first classical period , he showed many different samples in blue -pink cubizm, abstract artial expressionism and moreover surrealism. It is impossible to see him in a certain current

References

  • Akay Bahattin, Resim Sanati,Gölge Ofset Ankara, 2004.
  • Arseven Celal Esat, Türk Sanatı Tarihi, Marif Basımevi,3 İstanbul,1955.
  • BatesLoury, Sanatı Görmek Türkiye İs Bankası A.Ş Kültür Yayınları, İstanbul, 1972.
  • Bernadac, M. Bouvhet, L.,Picasso Master of the New Horizons.Thames&Hudson ,Londra: 1988
  • Bigalı Şeref , Resim Sanatı Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, Ankara,1999.
  • Cabanne P, El Siglo de Picasso, El Nacimiento del Cubismo. Ministerio de Cultura ,Madrid, 1983
  • Erol. Turan, "Picasso Ve Kübizm," Sanat Aylık Güzel Sanatlar Gazetesi, Sayı: 2, Ankara Kasım 1971.
  • Eyüpoğlu - İpşiroğlu, Avrupa Resminde Gerçek Duygusu, İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Yayınları, İstanbul
  • Garaudy. Roger, Gerçekçilik Açısından Picasso. Çev. Mehmet Doğan. İstanbul, Garanti Matbaası, 1966.
  • Gombric E.H , Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi, İstanbul, 1986.
  • The Great Artist,Picasso Book 6, Funk –Wagalis,inc, London, januar 1,1978.
  • Güvenli, Zahir, Büyük Ressamlar Ve Heykeltıraşlar, İstanbul, Ekim Basımevi, 1964.
  • Hayat Büyük Ressamlar Ansiklopedisi Tiftruk Matbaası İstanbul 1968.
  • Hourtico. I/O, Sanat Şaheserleri, Cilt: I, İstanbul, Kenan Basımevi Ve Klişe Fabrikası, 1946.
  • İpşiroğlu, Nazan -İpşiroğlu Mazhar, Sanatta Devrim, Remzi Kitabevi, İstanbul 1993.
  • LambertR.Mary, TheTwentieth Century, Cambridge UniversityPress, Hong Kong ,1992.
  • Lionel Richard. Ekspiresyonizm Sanat Ansiklopedisi, Remzi Kitabevi, İstanbul 1991.
  • LyntonNorbert , Modern Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi, İstanbul, 1991.
  • Mccully M,Devorar París. Nerea ,S.A.Edıtorıal,Barcelona,2011,
  • ParramonJose’m, Yağlı Boya Resim Sanatı, , Remzi Kitapevi, İstanbul, 2002.
  • Passeron Rene; Sürrealizm Sanat Ansiklopedisi, Remzi Kitabevi Yayınları, İstanbul, 1990.
  • PetrovGrigory, Olaylar İçerisinde Büyük Sanatçılar Ve Üstün Yapıtları, İnkılap Ve Aka Basımevi, İstanbul, 1979.
  • Read. Herberd, Sanatın Anlamı, Çev. Güler İnal, Nurşin Asgari, Ankara Türk Tarih Kurum Basımevi, 1960.
  • Richardson J. A Life of Picasso VolII ,RandomHouse,New York, 1991
  • Sanat Tarihi Ansiklopedisi, Görsel Güzel Sanatlar Ansiklopedisi, C.4./.1983.Gorsel Yayınları Ticaret Sanayi A.S. İstanbul.
  • Skira, A. (1959). TheTaste Of Our Time: Picasso. Paris: D'art Albert Skira
  • S Lieberman, William, Pablo Picasso, New York, The Library Of Great Painters, 1952.
  • TansuğSezer , Resim Sanatının Tarihi, Remzi Kitabevi, İstanbul 1999.
  • Teber S.,Picasso, De Yayıncılık ,İstanbul, 1985
  • The Orient İn Westem. Art, Giard-Georges Lemanies, Könemen, 2000.
  • Tunalı İsmail, Felsefenin Işığında Modern Resim,Evrim Matbaası, İstanbul, 1989.
  • Turani. Adnan, Modern Resim Sanatının Gerçek Çehresi, Ankara, Doğuş Limited Şirketi Matbaası, 1960.
  • Üstüner Ali Cengiz , İspanyol Resim Sanatı, , Engin Yayıncılık, İstanbul, 1989.
  • Wiegand, W, Picasso. (Çev. Canan Dövenler), Alan Yayıncılık, İstanbul:1985.
There are 34 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Şemsettin Ziya Dağlı This is me 0000-0003-3085-2979

Publication Date December 31, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 24 Issue: Özel Sayı

Cite

APA Dağlı, Ş. Z. (2020). Picassonun Sanatı İçinde Dönemleri ve Çalışma Formları. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 24(Özel Sayı), 187-204.

Creative Commons Lisansı
ATASOBEDAtatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.