Research Article
BibTex RIS Cite

Türkiye'de Değişen Belediye Logoları: Küreselleşme ve Başka Nedenler

Year 2021, Volume: 25 Issue: Özel Sayı, 44 - 64, 29.11.2021
https://doi.org/10.53487/ataunisosbil.875426

Abstract

Kentler çok nüfuslu, çok işlevli, tarımsal işgücünün önemli olmadığı, farklı yaşam biçimlerine sahip insan yapımı merkezi yerlerdir. Kentler küreselleşme sürecinin sahnelendiği mekânlardır. Bu süreçte yaşanan değişim ve dönüşümler kentlerde açık bir şekilde gözlenebilmektedir.Bu değişimlerin toplamı veya bir kısmı logolarla anlatılabilmektedir. Logolar farklı bilimler tarafından incelenmektedir. Pazarlama, iletişim, resim, sanat tarihi, turizm ve coğrafya logoları farklı şekilde ele almaktadır. Logolar kentkimliğinin özü veya özetidir. Onlar farkındalık oluşturan ve özgünlüğü ifade eden değişen varlıklardır. Bu çalışmada Türkiye'de bazı belediye logolarındaki değişim ele alınmıştır. Veriler google' den temin edilmiş, yorumlayıcı anlamaya yönelik coğrafik içerik analizi yapılmıştır. Logolardaki değişimin temel nedeni daha çok küreselleşmedir. Küreselleşme geçmişe dönmeyi veya nostalji duygusunu, tarihi değerlere sahip çıkmayı, rekabet etmeyi, markalaşmayı teşvik etmektedir. Siyasi nedenler de logoları etkilemektedir. Bu açıdan logolarsiyasi erkin ideolojik öncelikleri arasındadır.Kuşkusuz logolardaki değişim nedenleri her zaman tek nedene bağlanamaz. Nostalji güdüsü, kişisel nedenler, modanın değişimi, nüfus artışı ve şehirlerin büyümesi başka nedenler olarak ortaya çıkmaktadır.

Thanks

Eren Şenol'a kaynakları sağlamada yardımcı olduğu için teşekkür ederiz

References

  • Akın, M.H. (2017). “Şehir Siyaset İlişkisinin Varoluş Diyalektiği”. Düşünen Şehir, 1, 74-79.
  • Akit. (2Nisan2019).CHP'lilerin Ankara'da ilk işi logoyu değiştirmek! https://www.yeniakit.com.tr/haber/chplilerin-ankarada-ilk-isi-logoyu-degistirmek-689326.html
  • Aliağaoğlu, A. (2007). “Lakap ve Logolarda Türkiye Şehirleri: Anlamların Coğrafyası”. Doğu Coğrafya Dergisi, 12(17): 263-290.
  • Aliağaoğlu, A. Çildam, S. Y. (2016). Belediye Logoları ve Kent Kimliği: Balıkesir Örneği. Balıkesir 2. Kent Sempozyumu, 20-22 Kasım 2015, (ss. 617-636), Balıkesir: Balıkesir Akademik Odalar Birliği .
  • Aliağaoğlu, A. ve Uğur A. (2018). “Logolarda Erzurum Kent Kimliği: Yorumlayıcı Anlamaya Yönelik Bir Çalışma”. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 22(4), 2357-2379.
  • Aslanoğlu, R. A. (1998). Kent, Kimlik, Küreselleşme. Bursa: Asa.
  • Bauman, Z. (2012). Küreselleşme Toplumsal Sonuçları. İstanbul: Ayrıntı.
  • Bilirdönmez, T. ve Şahin, C. (2019). Doğu Karadeniz Bölgesi Şehirlerinin Belediye Logolarındaki Tanıtıcı Sembollerin Analizi. Uluslararası Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi, 2 (2), 38-47.
  • Birer, E. ve Çalışkan, G.A. (2014). "Mimarlık Eğitiminde Konuşul-a-mayanlar: Politika ve Siyaset". İdealkent, 13, 152-170. Birol Vural birtasarımcı.net. (2018, Eylül 13). Kocaeli Belediyesi Logosunu Değiştirdi. https://birtasarimci.net/grafik-tasarim/kocaeli-belediyesi-logosunu-degistirdi/
  • Braun, E. (2008). City Marketing: Towards An IntegratedApproach. ErasmusResearchInstıtute of Management (ERIM), ERIM PhD Series in Researchand Management, 142.
  • Büyükçanga, M. (2003). “Konya Merkez İlçe belediye amblemleri”. Caner Arabacı (Ed.),Konya Kitabı Cilt IV (373-378) içinde. Bahçıvanlar Basım San. A.Ş.
  • Büyükçanga, M. (2004). “Ilgın, Kadınhanı, Sarayönü, Karapınar, Hadim İlçelerinin Belediye Amblemleri”. Caner Arabacı (Ed.),Konya Kitabı Cilt IV (403-406) içinde. Damla Ofset.
  • Cevahir, M. A. (2010). Kimlik Göstergesi Olan Logoların; İçerik Analizi, Vizyon, Misyon Açısından İncelenmesi, İstanbul Belediyeleri Örneği (Yüksek lisans Tezi). İstanbul: Üsküdar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Çamdereli M., Varlı M., Varlı Z. ve Gürer M. (2006). “Kentsel kimlik göstergesi olarak kent logoları”. II. Ulusal Halkla İlişkiler Sempozyumu (21. Yüzyılda Halkla İlişkilerde Yeni Yönelimler, Sorunlar ve Çözümler), 27-28 Nisan 2006,(ss. 235-280), Kocaeli: Kocaeli Üniversitesi.
  • Çamdereli, M. (2004). Bir Kamusal İletişim Aracı Olarak İBB Logosu Nasıl Okunmalıdır? İçinde Metin Işık. Medyada Yeni Yaklaşımlar, 239-253. Konya: Eğitim Kitabevi Yayınları.
  • Çeliker, M. ve Tokoğlu, A. A. (2017). “Marka kent oluşturulmasında grafik tasarımın rolü ve Gaziantep Örneği”. Süleyman Demirel Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Sanat Dergisi (SDÜ ART-E), 10(19), 136-159. Çorluda.com. (Tarih Yok). Çorlu Yeni Logosu. http://www.corluda.com/corlu_belediyesi_yeni_logosu.asp
  • Demir, H. (2013). “Mersin’de kentsel kimlik göstergeleri olarak kullanılan logolara ilişkin bir değerlendirme”. Sanat Dergisi, (22), 115-122.
  • Demirci, A. (2014). “Literatür Taraması”. Yılmaz Arı ve İlhan Kaya (Ed.), Coğrafya Araştırma Yöntemleri (ss. 73-106)içinde. Balıkesir: Coğrafyacılar Derneği.
  • Demirkol, U. (2019). Türkiye Cumhuriyeti Valilik Logo ve Amblemlerin Tasarım Elemanları, Tasarım İlkeleri ve İçerik Açısından İncelenmesi (Yüksek Lisans Tezi), Giresun:Giresun Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Denizli Evleri. (16Mayıs2017). Buldan Belediyesi Yeni Logonun Anlamı Nedir? http://www.denizlievleri.com/detay/288/buldan-belediyesi-yeni-logonun-anlami-nedir
  • Denizli Haber. (19 Şubat 2016). Buldan Belediyesi’nden Terör Protestosu. https://www.denizlihaber.com/denizli/buldan/buldan-belediyesinden-teror-protestosu/
  • Elbistan Olay. (17Mayıs2019). Elbistan Belediyesi Logosunu Değiştirdi. https://www.elbistanolay.com/haber/2551471/elbistan-belediyesi-logosunu-degistirdi
  • Eroğlu, O. ve Yalçın, A. (2014). “Yeni Bir Rekabet Formu Olan Kent Rekabetçiliğine Yönelik Literatür Taraması”. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 4(1), 19-42.
  • Erzurum Belediyesi. (17Ağustos2015). İlçe Belediyeleri. https://www.erzurum.bel.tr/IcerikDetay-ilce_belediyeleri/11/I.html Fettahlıoğlu, S., Yıldız, A. ve Göksu, N. (2017). “Kahramanmaraş Halkının Şehir Pazarlaması Sürecinde Algısının Ölçülmesi ve Logo Geliştirilmesine Yönelik Bir Çalışma”. Journal of SocialandHumanitesSciencesResearch, 4(15), 1924-1936. https://doi.org/10.26450/jshsr.305.
  • Giritlioğlu, İ. ve Avcıkurt, C. (2010). “Şehirlerin Turistik Bir Ürün Olarak Pazarlaması, Örnek Şehirler ve Türkiye’deki Şehirler Üzerine Örnekler (Derlemeden Oluşmuş Bir Uygulama)”. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3(4), 74-89.
  • Görgülü, Y. (2019). “Kentlerin Markalaşması Sürecinde Logoların Kimlik İnşası: Antalya Örneği GöstergebilimselBir Çözümleme”. Elektronik Cumhuriyet İletişim Dergisi, 1(3): 65-83.
  • Harvey, D. (1997).Postmodernliğin Durumu. İstanbul: Metis.
  • Hugo, V. (1996). Kentin Felsefesi. Cogito, Kent ve Kültürü, 8, 63-70.
  • Karaalan, Ö.K. (1998). Türkiye İller Amblemi (Yüksek Lisans Tezi), İstanbul: Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Karamürsel TV. (3Mayıs 2017). Karamürsel Belediyesinin Yeni Logosu Beğenilmedi. https://karamursel.tv/karamursel-belediyesinin-yeni-logosu-begenilmedi/4534/
  • Kavaratzis, M. &Hatch, J. M. (2013). “TheDynamics of PlaceBrands: An Identity-BasedApproachtoPlaceBrandingTheory” (Yer Markalarının Dinamikleri: Yer Markalaşma Teorisine Kimlik Temelli Bir Yaklaşım). Marketing Theory, 13(1), 69-86. https://doi.org/10.1177/1470593112467268
  • Kavuran, T. ve Çetinkaya, A. (2015). Elazığ İli ve İlçe Belediyelerinin Logo ve Amblemlerinin Görseli. Fırat Üniversitesi Kurumsal Açık Arşiv. https://acikerisim.firat.edu.tr/xmlui/handle/11508/8448?locale-attribute=tr
  • Kaya, İ. (2014). "Coğrafi Düşüncenin Değişimi ve Paradigmalar", Yılmaz Arı ve İlhan Kaya (Ed.), Coğrafya Araştırma Yöntemleri(ss.19-50) içinde.Balıkesir: Coğrafyacılar Derneği.
  • Kaypak, Ş. (2013). “Küreselleşme Sürecinde Kentlerin Markalaşması ve Marka Kentler”. C. Ü. İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 14(1), 335-355.
  • Keleş, R. (2005). “Kent ve Kültür Üzerine”. Mülkiye Dergisi, 29(246), 9-18.
  • Keyder, Ç. ve Yenal, Z. (2013). Bildiğimiz Tarımın Sonu, Küresel İktidar ve Köylülük. İstanbul: İletişim.
  • Kızıltaş, S. (2017). “Mekân Pazarlama Yaklaşımıyla Ülke ve Şehir Logolarının Analizi”. İMÜ Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi Dergisi, 3(2): 214-229.
  • Köşker, H.,Albuz, N. ve Ercan F., (2019). “Türkiye’de Turistik Talebin En Fazla Olduğu 10 Kentin Marka Kimlikleri Üzerine Bir Değerlendirme”. Gaziantep UniversityJournal of SocialSciences, 18(1), 348-365.
  • Kumaş, R. (2014). Ankara'da Simge Savaşımı, Ankara: ODTÜ Mimarlık Fakültesi.
  • Kurtoğlu, R. (2017). “Şehir pazarlaması ve markalaşması kapsamında Yozgat ilinin potansiyelinin değerlendirilmesi ve öneriler”. TurkishJournal of Marketing, 2(1), 1-20.
  • Lee, S.,Rodriquez, L. & Sar, S. (2012). “TheInfluence of LogoDesign on CountryImageandWillIngnesstoVisit: A Study of Country Logos forTourism”(Logo Tasarımının Ülke İmajı ve Ziyaret Etme İsteği Üzerindeki Etkisi: Turizm için Ülke Logolarının İncelenmesi).PublicRelationReview, 38, 584-591.
  • Manisa Haberleri. (6Kasım2019). Belediyenin Değişen Logosu İlçede Tartışmaya Neden Oldu. https://www.manisahaberleri.com/saruhanli/belediyenin-degisen-logosu-ilcede-tartismaya-neden-oldu-h105888.html
  • Mersin Portal. (12 Kasım2019). Mersin Büyükşehir Belediyesi’nin Logosu Alıntı mı? https://www.mersinportal.com/ozel-haber/mersin-buyuksehir-belediyesinin-logosu-alinti-mi-h52897.html
  • Milliyet Blog. (22 Aralık 2009). Çorlu’da Logo Yarışması. http://blog.milliyet.com.tr/corlu-da-logo-yarismasi/Blog/?BlogNo=220388
  • Niğde Belediyesi. (Tarih Yok). Akaryakıt Ürün Alım İşi. https://www.nigde.bel.tr/tender-detail/12/290/akaryakit-urunleri-alim-isi.aspx
  • Ocak, E. (1996). “Kentin Değişen Anlamı”. Birikim, 86-87, 32-41.
  • Özer, A. (2002-2003). “Türkiye Cumhuriyeti'nin Başkenti Ankara için Düşünülen Amblem ve Tartışmalar. Anadolu Üniversitesi”. Sosyal Bilimler Dergisi, 2(1), 95-108.
  • Özsöz, M. F. (2018). “Şehir Pazarlamasında Bir Marka Şehir Olarak Eskişehir’in İncelenmesi”. USOBED Uluslararası Batı Karadeniz Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi, 2(1), 12-34.
  • Özyurt, C. (2005). Küreselleşme Sürecinde Kimlik ve Farklılaşma.İstanbul: Açılım Kitap.
  • Pasinler Belediyesi. (Tarih Yok). https://www.pasinler.bel.tr/
  • Richards, G., (2004).“TheImpact of CulturalEvents on City Image: Rotterdam, CulturalCapital of Europe 2001” (Kültürel etkinliklerin şehir imajına etkisi: Rotterdam, Avrupa'nın Kültür Başkenti 2001). Urban Studies, 41(10), 1931- 1951
  • Ritzer, G. (2010). Küresel Dünya. İstanbul: Ayrıntı.
  • Robertson, R. (1999). Küreselleşme, Toplum Kuramı ve Küresel Kültür. Ankara: Bilim ve Sanat.
  • Short, J.R.,Benton, L.M., Luce, W.B. & Walton, J. (1993). “Reconstructingthe Image of an Industrial City” (Bir Sanayi Kentinin İmajını Yeniden İnşa Etmek).Annals of Association of AmericanGeographers, 83(2), 207-224.
  • Smith, A., (2005).“ReimagingThe City TheVolue of SportInitiatives” (Şehrin Spor Girişimlerinin Değerini Yeniden Gözden Geçirmek). Annals of TourismResearch, 32(1), 217-236.
  • Şair Dolu Memleket. (5Mayıs 2019). Elbistan Belediyesi Logosunu Değişti. https://sairdolumemleket.com/yerel/46haber/elbistan-belediyesi-logosunu-degisti/3004/
  • Şentürk, Ü. (2014). “Mekân Sadece Mekân Değildir: Kentsel Mekânın Yeni Tezahürleri”. Doğu Batı Şehir Yazıları I, 67, 85-106.
  • Takış, T. (2014). Bir Şehir Farklı Tür İnsanlardan Oluşur. Benzer İnsanlar Bir Şehir Meydana Getiremezler. Doğu Batı Şehir Yazıları I, 67, 7-8.
  • Talas, M. ve Kaya. Y. (2007). Küreselleşmenin Kültürel Sonuçları. TÜBAR XXII, 149-162.
  • Tarlakazan, E.B. veTıngır, M. (2018). “Selçuklu İzleri Taşıyan Kimi Belediye Amblemlerindeki Sembollerin Tarihi, Kültür ve Tasarım Açısından İncelemesi”. Erzincan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9-1, 111-128.
  • Tomlinson, J. (2013). Küreselleşme ve Kültür. İstanbul: Ayrıntı.
  • Tuan Y. (1976). “Hümanistik Coğrafya”. Annals of Association of AmericanGeographers, 66(2), 277-292.
  • Tümertekin, E. ve Özgüç, N. (2016). “Ekonomik Coğrafya Küreselleşme ve Kalkınma”. İstanbul: Çantay Yayınevi.
  • Tümertekin, E. ve Özgüç, N. (2017). Beşeri Coğrafya İnsan Kimlik Mekân.İstanbul. Çantay Yayınevi.
  • Tümtaş, S. ve Ergun, C. (2016). “Küreselleşme ve Kentlere Etkileri”. SDÜ Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 37, 135-150.
  • Türkan, O. (2018). “Evaluation of SpatialSymbol on Municipal Logos: Samplefo Çankırı Province”, Gülçin Taşkıran ve Ercan Geçkin(Ed.), CurrentDebates in Gender&CulturalStudies(ss. 153-166)içinde. IJOPEC Publication.
  • Uğur, A. ve Aliağaoğlu, A. (2019). Şehir Coğrafyası. Ankara: Nobel Yayınevi.
  • Uğur, A. (2020). “Belediye Logoları ve Şehir Kimliği: Denizli İli Örneği”,Mithat Aydın, Süleyman İnan (Ed.),Dr. Kemal Daşçıoğlu'na Vefa Kitabı(ss. 895-918)içinde. Ankara: Pegem Akademi.
  • Uzun, M. ve Özcan, S. (2014). “Belediye Logolarındaki Coğrafi Sembollerin Analizi: Kocaeli Örneği”. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7(32), 272-288.
  • Wahyurini, O.D. (2012). “TheSignificance of City Logo in City BrandingStrategy. RecentResearches in EngineeringMechanics” (Şehir markalaşma stratejisinde şehir logosunun önemi. Mühendislik mekaniğinde son araştırmalar). Urban & Naval TransportationandTourism, 79-84.
  • Yenipınar, U. ve Yıldırım, O. (2016). “Destinasyon Markalaşmasında Yerel Simgelerin Logo ve Amblemlerde Kullanılması: Muğla Araştırması”. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 13(1), 28-46.
  • Zeren, H. E. (2011). “Stratejik Kent Yönetimi ve Kent Markası Oluşturma Süreci”. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 1(2), 175-200.
Year 2021, Volume: 25 Issue: Özel Sayı, 44 - 64, 29.11.2021
https://doi.org/10.53487/ataunisosbil.875426

Abstract

References

  • Akın, M.H. (2017). “Şehir Siyaset İlişkisinin Varoluş Diyalektiği”. Düşünen Şehir, 1, 74-79.
  • Akit. (2Nisan2019).CHP'lilerin Ankara'da ilk işi logoyu değiştirmek! https://www.yeniakit.com.tr/haber/chplilerin-ankarada-ilk-isi-logoyu-degistirmek-689326.html
  • Aliağaoğlu, A. (2007). “Lakap ve Logolarda Türkiye Şehirleri: Anlamların Coğrafyası”. Doğu Coğrafya Dergisi, 12(17): 263-290.
  • Aliağaoğlu, A. Çildam, S. Y. (2016). Belediye Logoları ve Kent Kimliği: Balıkesir Örneği. Balıkesir 2. Kent Sempozyumu, 20-22 Kasım 2015, (ss. 617-636), Balıkesir: Balıkesir Akademik Odalar Birliği .
  • Aliağaoğlu, A. ve Uğur A. (2018). “Logolarda Erzurum Kent Kimliği: Yorumlayıcı Anlamaya Yönelik Bir Çalışma”. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 22(4), 2357-2379.
  • Aslanoğlu, R. A. (1998). Kent, Kimlik, Küreselleşme. Bursa: Asa.
  • Bauman, Z. (2012). Küreselleşme Toplumsal Sonuçları. İstanbul: Ayrıntı.
  • Bilirdönmez, T. ve Şahin, C. (2019). Doğu Karadeniz Bölgesi Şehirlerinin Belediye Logolarındaki Tanıtıcı Sembollerin Analizi. Uluslararası Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi, 2 (2), 38-47.
  • Birer, E. ve Çalışkan, G.A. (2014). "Mimarlık Eğitiminde Konuşul-a-mayanlar: Politika ve Siyaset". İdealkent, 13, 152-170. Birol Vural birtasarımcı.net. (2018, Eylül 13). Kocaeli Belediyesi Logosunu Değiştirdi. https://birtasarimci.net/grafik-tasarim/kocaeli-belediyesi-logosunu-degistirdi/
  • Braun, E. (2008). City Marketing: Towards An IntegratedApproach. ErasmusResearchInstıtute of Management (ERIM), ERIM PhD Series in Researchand Management, 142.
  • Büyükçanga, M. (2003). “Konya Merkez İlçe belediye amblemleri”. Caner Arabacı (Ed.),Konya Kitabı Cilt IV (373-378) içinde. Bahçıvanlar Basım San. A.Ş.
  • Büyükçanga, M. (2004). “Ilgın, Kadınhanı, Sarayönü, Karapınar, Hadim İlçelerinin Belediye Amblemleri”. Caner Arabacı (Ed.),Konya Kitabı Cilt IV (403-406) içinde. Damla Ofset.
  • Cevahir, M. A. (2010). Kimlik Göstergesi Olan Logoların; İçerik Analizi, Vizyon, Misyon Açısından İncelenmesi, İstanbul Belediyeleri Örneği (Yüksek lisans Tezi). İstanbul: Üsküdar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Çamdereli M., Varlı M., Varlı Z. ve Gürer M. (2006). “Kentsel kimlik göstergesi olarak kent logoları”. II. Ulusal Halkla İlişkiler Sempozyumu (21. Yüzyılda Halkla İlişkilerde Yeni Yönelimler, Sorunlar ve Çözümler), 27-28 Nisan 2006,(ss. 235-280), Kocaeli: Kocaeli Üniversitesi.
  • Çamdereli, M. (2004). Bir Kamusal İletişim Aracı Olarak İBB Logosu Nasıl Okunmalıdır? İçinde Metin Işık. Medyada Yeni Yaklaşımlar, 239-253. Konya: Eğitim Kitabevi Yayınları.
  • Çeliker, M. ve Tokoğlu, A. A. (2017). “Marka kent oluşturulmasında grafik tasarımın rolü ve Gaziantep Örneği”. Süleyman Demirel Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Sanat Dergisi (SDÜ ART-E), 10(19), 136-159. Çorluda.com. (Tarih Yok). Çorlu Yeni Logosu. http://www.corluda.com/corlu_belediyesi_yeni_logosu.asp
  • Demir, H. (2013). “Mersin’de kentsel kimlik göstergeleri olarak kullanılan logolara ilişkin bir değerlendirme”. Sanat Dergisi, (22), 115-122.
  • Demirci, A. (2014). “Literatür Taraması”. Yılmaz Arı ve İlhan Kaya (Ed.), Coğrafya Araştırma Yöntemleri (ss. 73-106)içinde. Balıkesir: Coğrafyacılar Derneği.
  • Demirkol, U. (2019). Türkiye Cumhuriyeti Valilik Logo ve Amblemlerin Tasarım Elemanları, Tasarım İlkeleri ve İçerik Açısından İncelenmesi (Yüksek Lisans Tezi), Giresun:Giresun Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Denizli Evleri. (16Mayıs2017). Buldan Belediyesi Yeni Logonun Anlamı Nedir? http://www.denizlievleri.com/detay/288/buldan-belediyesi-yeni-logonun-anlami-nedir
  • Denizli Haber. (19 Şubat 2016). Buldan Belediyesi’nden Terör Protestosu. https://www.denizlihaber.com/denizli/buldan/buldan-belediyesinden-teror-protestosu/
  • Elbistan Olay. (17Mayıs2019). Elbistan Belediyesi Logosunu Değiştirdi. https://www.elbistanolay.com/haber/2551471/elbistan-belediyesi-logosunu-degistirdi
  • Eroğlu, O. ve Yalçın, A. (2014). “Yeni Bir Rekabet Formu Olan Kent Rekabetçiliğine Yönelik Literatür Taraması”. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 4(1), 19-42.
  • Erzurum Belediyesi. (17Ağustos2015). İlçe Belediyeleri. https://www.erzurum.bel.tr/IcerikDetay-ilce_belediyeleri/11/I.html Fettahlıoğlu, S., Yıldız, A. ve Göksu, N. (2017). “Kahramanmaraş Halkının Şehir Pazarlaması Sürecinde Algısının Ölçülmesi ve Logo Geliştirilmesine Yönelik Bir Çalışma”. Journal of SocialandHumanitesSciencesResearch, 4(15), 1924-1936. https://doi.org/10.26450/jshsr.305.
  • Giritlioğlu, İ. ve Avcıkurt, C. (2010). “Şehirlerin Turistik Bir Ürün Olarak Pazarlaması, Örnek Şehirler ve Türkiye’deki Şehirler Üzerine Örnekler (Derlemeden Oluşmuş Bir Uygulama)”. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3(4), 74-89.
  • Görgülü, Y. (2019). “Kentlerin Markalaşması Sürecinde Logoların Kimlik İnşası: Antalya Örneği GöstergebilimselBir Çözümleme”. Elektronik Cumhuriyet İletişim Dergisi, 1(3): 65-83.
  • Harvey, D. (1997).Postmodernliğin Durumu. İstanbul: Metis.
  • Hugo, V. (1996). Kentin Felsefesi. Cogito, Kent ve Kültürü, 8, 63-70.
  • Karaalan, Ö.K. (1998). Türkiye İller Amblemi (Yüksek Lisans Tezi), İstanbul: Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Karamürsel TV. (3Mayıs 2017). Karamürsel Belediyesinin Yeni Logosu Beğenilmedi. https://karamursel.tv/karamursel-belediyesinin-yeni-logosu-begenilmedi/4534/
  • Kavaratzis, M. &Hatch, J. M. (2013). “TheDynamics of PlaceBrands: An Identity-BasedApproachtoPlaceBrandingTheory” (Yer Markalarının Dinamikleri: Yer Markalaşma Teorisine Kimlik Temelli Bir Yaklaşım). Marketing Theory, 13(1), 69-86. https://doi.org/10.1177/1470593112467268
  • Kavuran, T. ve Çetinkaya, A. (2015). Elazığ İli ve İlçe Belediyelerinin Logo ve Amblemlerinin Görseli. Fırat Üniversitesi Kurumsal Açık Arşiv. https://acikerisim.firat.edu.tr/xmlui/handle/11508/8448?locale-attribute=tr
  • Kaya, İ. (2014). "Coğrafi Düşüncenin Değişimi ve Paradigmalar", Yılmaz Arı ve İlhan Kaya (Ed.), Coğrafya Araştırma Yöntemleri(ss.19-50) içinde.Balıkesir: Coğrafyacılar Derneği.
  • Kaypak, Ş. (2013). “Küreselleşme Sürecinde Kentlerin Markalaşması ve Marka Kentler”. C. Ü. İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 14(1), 335-355.
  • Keleş, R. (2005). “Kent ve Kültür Üzerine”. Mülkiye Dergisi, 29(246), 9-18.
  • Keyder, Ç. ve Yenal, Z. (2013). Bildiğimiz Tarımın Sonu, Küresel İktidar ve Köylülük. İstanbul: İletişim.
  • Kızıltaş, S. (2017). “Mekân Pazarlama Yaklaşımıyla Ülke ve Şehir Logolarının Analizi”. İMÜ Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi Dergisi, 3(2): 214-229.
  • Köşker, H.,Albuz, N. ve Ercan F., (2019). “Türkiye’de Turistik Talebin En Fazla Olduğu 10 Kentin Marka Kimlikleri Üzerine Bir Değerlendirme”. Gaziantep UniversityJournal of SocialSciences, 18(1), 348-365.
  • Kumaş, R. (2014). Ankara'da Simge Savaşımı, Ankara: ODTÜ Mimarlık Fakültesi.
  • Kurtoğlu, R. (2017). “Şehir pazarlaması ve markalaşması kapsamında Yozgat ilinin potansiyelinin değerlendirilmesi ve öneriler”. TurkishJournal of Marketing, 2(1), 1-20.
  • Lee, S.,Rodriquez, L. & Sar, S. (2012). “TheInfluence of LogoDesign on CountryImageandWillIngnesstoVisit: A Study of Country Logos forTourism”(Logo Tasarımının Ülke İmajı ve Ziyaret Etme İsteği Üzerindeki Etkisi: Turizm için Ülke Logolarının İncelenmesi).PublicRelationReview, 38, 584-591.
  • Manisa Haberleri. (6Kasım2019). Belediyenin Değişen Logosu İlçede Tartışmaya Neden Oldu. https://www.manisahaberleri.com/saruhanli/belediyenin-degisen-logosu-ilcede-tartismaya-neden-oldu-h105888.html
  • Mersin Portal. (12 Kasım2019). Mersin Büyükşehir Belediyesi’nin Logosu Alıntı mı? https://www.mersinportal.com/ozel-haber/mersin-buyuksehir-belediyesinin-logosu-alinti-mi-h52897.html
  • Milliyet Blog. (22 Aralık 2009). Çorlu’da Logo Yarışması. http://blog.milliyet.com.tr/corlu-da-logo-yarismasi/Blog/?BlogNo=220388
  • Niğde Belediyesi. (Tarih Yok). Akaryakıt Ürün Alım İşi. https://www.nigde.bel.tr/tender-detail/12/290/akaryakit-urunleri-alim-isi.aspx
  • Ocak, E. (1996). “Kentin Değişen Anlamı”. Birikim, 86-87, 32-41.
  • Özer, A. (2002-2003). “Türkiye Cumhuriyeti'nin Başkenti Ankara için Düşünülen Amblem ve Tartışmalar. Anadolu Üniversitesi”. Sosyal Bilimler Dergisi, 2(1), 95-108.
  • Özsöz, M. F. (2018). “Şehir Pazarlamasında Bir Marka Şehir Olarak Eskişehir’in İncelenmesi”. USOBED Uluslararası Batı Karadeniz Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi, 2(1), 12-34.
  • Özyurt, C. (2005). Küreselleşme Sürecinde Kimlik ve Farklılaşma.İstanbul: Açılım Kitap.
  • Pasinler Belediyesi. (Tarih Yok). https://www.pasinler.bel.tr/
  • Richards, G., (2004).“TheImpact of CulturalEvents on City Image: Rotterdam, CulturalCapital of Europe 2001” (Kültürel etkinliklerin şehir imajına etkisi: Rotterdam, Avrupa'nın Kültür Başkenti 2001). Urban Studies, 41(10), 1931- 1951
  • Ritzer, G. (2010). Küresel Dünya. İstanbul: Ayrıntı.
  • Robertson, R. (1999). Küreselleşme, Toplum Kuramı ve Küresel Kültür. Ankara: Bilim ve Sanat.
  • Short, J.R.,Benton, L.M., Luce, W.B. & Walton, J. (1993). “Reconstructingthe Image of an Industrial City” (Bir Sanayi Kentinin İmajını Yeniden İnşa Etmek).Annals of Association of AmericanGeographers, 83(2), 207-224.
  • Smith, A., (2005).“ReimagingThe City TheVolue of SportInitiatives” (Şehrin Spor Girişimlerinin Değerini Yeniden Gözden Geçirmek). Annals of TourismResearch, 32(1), 217-236.
  • Şair Dolu Memleket. (5Mayıs 2019). Elbistan Belediyesi Logosunu Değişti. https://sairdolumemleket.com/yerel/46haber/elbistan-belediyesi-logosunu-degisti/3004/
  • Şentürk, Ü. (2014). “Mekân Sadece Mekân Değildir: Kentsel Mekânın Yeni Tezahürleri”. Doğu Batı Şehir Yazıları I, 67, 85-106.
  • Takış, T. (2014). Bir Şehir Farklı Tür İnsanlardan Oluşur. Benzer İnsanlar Bir Şehir Meydana Getiremezler. Doğu Batı Şehir Yazıları I, 67, 7-8.
  • Talas, M. ve Kaya. Y. (2007). Küreselleşmenin Kültürel Sonuçları. TÜBAR XXII, 149-162.
  • Tarlakazan, E.B. veTıngır, M. (2018). “Selçuklu İzleri Taşıyan Kimi Belediye Amblemlerindeki Sembollerin Tarihi, Kültür ve Tasarım Açısından İncelemesi”. Erzincan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9-1, 111-128.
  • Tomlinson, J. (2013). Küreselleşme ve Kültür. İstanbul: Ayrıntı.
  • Tuan Y. (1976). “Hümanistik Coğrafya”. Annals of Association of AmericanGeographers, 66(2), 277-292.
  • Tümertekin, E. ve Özgüç, N. (2016). “Ekonomik Coğrafya Küreselleşme ve Kalkınma”. İstanbul: Çantay Yayınevi.
  • Tümertekin, E. ve Özgüç, N. (2017). Beşeri Coğrafya İnsan Kimlik Mekân.İstanbul. Çantay Yayınevi.
  • Tümtaş, S. ve Ergun, C. (2016). “Küreselleşme ve Kentlere Etkileri”. SDÜ Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 37, 135-150.
  • Türkan, O. (2018). “Evaluation of SpatialSymbol on Municipal Logos: Samplefo Çankırı Province”, Gülçin Taşkıran ve Ercan Geçkin(Ed.), CurrentDebates in Gender&CulturalStudies(ss. 153-166)içinde. IJOPEC Publication.
  • Uğur, A. ve Aliağaoğlu, A. (2019). Şehir Coğrafyası. Ankara: Nobel Yayınevi.
  • Uğur, A. (2020). “Belediye Logoları ve Şehir Kimliği: Denizli İli Örneği”,Mithat Aydın, Süleyman İnan (Ed.),Dr. Kemal Daşçıoğlu'na Vefa Kitabı(ss. 895-918)içinde. Ankara: Pegem Akademi.
  • Uzun, M. ve Özcan, S. (2014). “Belediye Logolarındaki Coğrafi Sembollerin Analizi: Kocaeli Örneği”. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7(32), 272-288.
  • Wahyurini, O.D. (2012). “TheSignificance of City Logo in City BrandingStrategy. RecentResearches in EngineeringMechanics” (Şehir markalaşma stratejisinde şehir logosunun önemi. Mühendislik mekaniğinde son araştırmalar). Urban & Naval TransportationandTourism, 79-84.
  • Yenipınar, U. ve Yıldırım, O. (2016). “Destinasyon Markalaşmasında Yerel Simgelerin Logo ve Amblemlerde Kullanılması: Muğla Araştırması”. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 13(1), 28-46.
  • Zeren, H. E. (2011). “Stratejik Kent Yönetimi ve Kent Markası Oluşturma Süreci”. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 1(2), 175-200.
There are 72 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Alpaslan Aliağaoğlu 0000-0002-6198-3878

Sema Çetinkaya 0000-0001-8914-4403

Publication Date November 29, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 25 Issue: Özel Sayı

Cite

APA Aliağaoğlu, A., & Çetinkaya, S. (2021). Türkiye’de Değişen Belediye Logoları: Küreselleşme ve Başka Nedenler. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 25(Özel Sayı), 44-64. https://doi.org/10.53487/ataunisosbil.875426

Creative Commons Lisansı
ATASOBEDAtatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.