Bu araştırma kurumsal olan konaklama, yiyecek-içecek ve seyahat işletmelerinde çalışanların çalıştıkları işletmelerin bir paydaşı olarak kurumsal sosyal sorumluluk algılarını değerlendirmek amacıyla yapılmıştır. Tanımlayıcı ve kesitsel nitelikte olan bu çalışma Ocak 2021 ile Nisan 2021 tarihleri arasında 152 işletme çalışanı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada çevrimiçi anket yöntemi kullanılmıştır. Katılımcıların sosyal sorumluluk algılarının orta düzeyde olduğu, özellikle kültürel ve sosyal sorumluluk faaliyetlerinin ve iş görenlere karşı faaliyetlerin yetersiz olduğu, katılımcıların çoğunluğunun KSS kavramı hakkında bilgisinin olmadığı, aylık gelir arttıkça özellikle iş gören faktörü başta olmak üzere KSS algısının arttığı, eğitim düzeyi arttıkça KSS algısının da arttığı tespit edilmiştir. Bu doğrultuda bu işletmelerin paydaş temelli kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetlerini arttırmaları ve çalışanlarına da bu hususta eğitim ve bilgiler vermeleri gerektiği sonucuna varılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | November 29, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 25 Issue: Özel Sayı |