Bu araştırma Yüksek Öğretim Kurumu tarafından yurt
içinde eğitim-öğretim hareketliliğini sağlamak üzere 2009
yılında başlatılan Farabi Değişim Programından yararlanarak
Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar
Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalı’na gelmiş
öğrencilerin bakış açısından süreci değerlendirmeyi
amaçlayan betimsel bir çalışmadır. Veri toplamak için yarı
yapılandırılmış görüşme yöntemi kullanılmıştır. Nitel içerik
analizi sonucunda Farabi öğrencilerinin öğretim üyelerinin,
arkadaşların ve ailenin yönlendirmesiyle; bulundukları
okuldaki kısıtlı imkânlar sebebiyle isim yapmış bir okulda
okumak için değişim programına başvurdukları
belirlenmiştir. Değişim süresince ders seçme aşamasında ve
müzik derslerinin daha ileri düzeyde olması sebebiyle uyum
zorlukları yaşadıkları ortaya çıkmıştır.
The purpose of this discriptional study is to investigate the process of Farabi Exchange Programme on the students ,who had enrolled to the Gazi University, Faculty of Education, Division of Music Education from other universities, via their point of view. Therefore, semi-structured interview form had been used to collect data. After a qualitative content analysis it is emerged that the Farabi students who are guided by professors, families and friends apply to exchange programme because of the desire to receive education from a prestigous university and its restricted educational conditions. It is also emerged that the students faced adaptation challenges during course selection and in more advanced music classes
Other ID | JA45RP97NN |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | May 1, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 48 Issue: 1 |
The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0