BibTex RIS Cite

Polis Akademisi Rehberlik ve Psikolojik Danışma Büro Amirliğinin Gelişimsel Rehberlik Modeline Geçiş Süreci

Year 2014, Volume: 47 Issue: 1, 259 - 278, 01.05.2014
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001326

Abstract

21. yüzyıl Bilgi Çağı insan kaynaklarının çeşitli beceriler ile
gelişimini gerektirmektedir. Bilgi Çağı’nın insanları kendisini tanıyan
ve kabul eden, eleştirel düşünen, etkili iletişim becerilerine sahip, ekip
çalışmalarına yatkın, bilgi teknolojilerine hakim, kariyer yönetim
becerilerine sahip vb. olmaları beklenilmektedir. Eğitim kurumları
insan kaynaklarını Bilgi Çağı’nın yeni değerlerine cevap verecek
şekilde yapılandırmak durumundadır. Bu durum eğitim sisteminde
önemli bir yeri olan Psikolojik Danışma ve Rehberlik (PDR)
hizmetlerinin sadece problem ve kriz odaklı değil, önleyici ve
gelişimsel tarzda yapılanmasını gerektirmektedir. Ülkemizde bu
gerekliliği hisseden ve bunun için harekete geçen eğitim
kurumlarımızdan birisi Polis Akademisi’dir. Bilgi Çağının gereklerine
uyum sağlamak için 15 Eylül 2011 tarihinde TÜBİTAK projesi
kapsamında, Polis Akademisi PDR büro amirliklerinde yeniden
yapılandırma sürecine girilmiştir. Temel amacı, hizmet öncesi süreçte
emniyet amir ve memurlarının temel yaşam becerileri ile gelişimini
desteklemek olan proje 36 ay sürecektir. Bu proje kapsamında ilk 12
ay Polis Akademisi Güvenlik Bilimleri Fakültesinin misyonu ve
öğrencilerin ihtiyaçları temel alınarak Kapsamlı Gelişimsel Rehberlik
Programı (KGRP) geliştirilmiştir. KGRP’nin üç ana öğesi (içerik,
örgütsel yapı ve kaynaklar) belirlenmiş ve beş ana müdahalenin
(psikoeğitim, sınıf rehberliği, okul kapsamlı etkinlikler, akran
yardımcılığı, konsültasyon) programları hazırlanmış ve beş aşamalı
tasarım süreci (planlama, tasarlama, uygulama, değerlendirme ve
geliştirme) ile hayata geçirilmiştir. Bu çalışmanın amacı projenin ilk
yılında gerçekleştirilen beş aşamalı tasarım sürecinde yapılan
çalışmaları ana hatları ile paylaşmaktır.

Police Academy Guidance and Psychological Counseling Department’s Transition Process to Developmental Guidance Model

Year 2014, Volume: 47 Issue: 1, 259 - 278, 01.05.2014
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001326

Abstract

This study is project of number TÜBİTAK 111K175. Paper presented at the 4th Implementing of Guidance and Counselling Congress. * Assoc. Prof Dr., Ankara University, Faculty of Educational Science, Ankara Turkey, serapnazli68@gmail.com ** I want to send my special thanks to Police Academy Guidance and Psychological Department officers and counselors; Mesut Solak, Sümeyra Ömeroğlu, Emrah İçtüzer, Kıymet Yiğit Demir, Head of Police Academy Prof. Zühtü Arslan, Chief of Police Refik Ürk and my international consultant of project Prof. Norman Gysbers. SUMMARY

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA67SJ86AM
Journal Section Research Article
Authors

Serap Nazlı This is me

Publication Date May 1, 2014
Published in Issue Year 2014 Volume: 47 Issue: 1

Cite

APA Nazlı, S. (2014). Police Academy Guidance and Psychological Counseling Department’s Transition Process to Developmental Guidance Model. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 47(1), 259-278. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001326
Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (AUJFES) is a formal journal of Ankara University.

The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License

AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0