Bu çalışmanın amacı ilköğretim öğrencilerinin Sosyal
Bilgiler dersinde uygulanan zihin haritalama tekniğine yönelik
görüşlerini belirlemektir. Verilerin çözümlemesi, içerik analizi tekniği
ile yapılmıştır. Bu çalışma, Köprüköy İlköğretim Okulu 5. Sınıf
düzeyinde öğrenim gören 16 kişilik öğrenci grubuyla yürütülmüştür.
Öğrencilerin görüşleri yarı yapılandırılmış görüşme formu ile
alınmıştır. İçerik analizi NVivo8 programı aracılığıyla
gerçekleştirilmiştir. Uygulama sonucunda öğrencilerin; zihin haritası
tekniğini kullanırken en çok eğlendikleri kısmın, anahtar kelimelere
uygun resim, şekil, sembol yapma kısmı olduğu görülmüştür.
Bununla birlikte öğrencilerin en çok zorlandıkları kısım da aynı
etkinliklerdir.
The aim of this research is to determine the views of elementary school students about mind mapping technique which used in Social Studies. The method of the research is content analysis. This research was conducted 16 students who have been studied at fifth grade in Köprüköy Primary School. Views of the students have been obtained with semi structured interview form. Content analysis has been done via NVivo8 program. As a result of the implementation, it has been revealed out that the most enjoyable part of the lesson in which mind mapping technique has been used is while they are using picture, shapes and symbol making suitable with the
Other ID | JA22PR49HB |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | October 1, 2013 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 46 Issue: 2 |
The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0