BibTex RIS Cite

Öğrenme stillerine dayalı öğretimin akademik başarı, kalıcılık ve İngilizce dersine yönelik tutumlara etkileri

Year 2013, Volume: 46 Issue: 2, 133 - 158, 01.10.2013
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001298

Abstract

Bu çalışmanın amacı, öğrenme stillerine dayalı öğretimin
ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin İngilizce dersindeki akademik
başarıları, derse yönelik tutumları ve öğrenilenlerin kalıcılığı
üzerindeki etkilerini araştırmaktır. Araştırma 2011–2012 eğitimöğretim
yılında Niğde ilinde bir ilköğretim okulunda
gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya, bu okulun iki sınıfından toplam 64
yedinci sınıf öğrencisi katılmıştır. Bu çalışmada, öntest-sontest kontrol
gruplu yarı deneysel araştırma modeli kullanılmıştır. Gruplar
arasındaki anlamlılığı test etmek için bağımsız gruplar t testi
kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, öğrenme stillerine dayalı
olarak yapılan öğretimin öğrencilerin akademik başarıları, derse
yönelik tutumları ve öğrenilenlerin kalıcılığı üzerinde olumlu
gelişmeler sağladığı belirlenmiştir.

Effects of Learning Styles Based Instruction on Academic Achievement, Retention Level and Attitudes towards English Course

Year 2013, Volume: 46 Issue: 2, 133 - 158, 01.10.2013
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001298

Abstract

The purpose of the study was to investigate the effects of learning styles based instruction on students’ academic achievement, attitudes towards course and the retention levels of their achieved knowledge in the 7thgrade elementary English course. The research was carried out in 2011–2012 education-instruction year in an elementary school in Niğde province. Totally 64 students in two different classes in the 7th grade of this school participated in the study. The pre/post-test control group quasi-experiment research model was used in this study. In order to test the significance between the groups, the independent samples t test was used in the study. The results of the research showed a significant difference amongst academic achievement, attitudes towards course and retention levels of the achieved knowledge in favour of the experimental group

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA76GG28HE
Journal Section Research Article
Authors

Gökhan Baş This is me

Ömer Beyhan This is me

Publication Date October 1, 2013
Published in Issue Year 2013 Volume: 46 Issue: 2

Cite

APA Baş, G., & Beyhan, Ö. (2013). Effects of Learning Styles Based Instruction on Academic Achievement, Retention Level and Attitudes towards English Course. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 46(2), 133-158. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001298
Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (AUJFES) is a formal journal of Ankara University.

The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License

AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0