İki veya daha fazla ülkeyi kapsayan Karşılaştırmalı Yetişkin
Eğitimi Araştırması, özenli bir araştırma modelinin parçası olarak
geliştirildiği ve çözümlendiğinde benzerlikleri ve farklılıkları ortaya
çıkarır. Bu veri; bir dünya toplumu geliştirebilecek, dünya barışını
teşvik edebilecek ve yetişkinlerin öğrenmesine katkı sağlayabilecek
Yetişkin Eğitimi kuram ve uygulamasını geliştirmek için yararlıdır.
Ancak bir araştırma projesini yürütmek için standartlar
geliştirilmelidir. Standartlar sayesinde farklı bölgelerdeki Yetişkin
Eğitimi’ni karşılaştırmak, hatta iki veya daha fazla ülkedeki
standartları karşılaştırmak mümkündür. Bu çalışmada standartlar
konusu; oluşturma, uygulama ve değerlendirme adları altında, üç
açıdan incelenmiştir. Standartların Karşılaştırmalı Yetişkin Eğitimi’ne
uygulanmasındaki mevcut durum, bunların uygulanmasının kendine
özgü durumları ve problemleri, bazı olası çözümlerle birlikte ele
alınmıştır.
Comparative Adult Education Research in two or more countries, when developed and analyzed as part of a rigorous research design, provides similarities and dissimilarities. This data is useful in developing the theory and practice of Adult Education that may promote a world community, foster world peace, and assist adults to learn. But standards should be developed for conducting a research project. With standards it is possible to compare Adult Education in various parts, even to compare standards in two or more countries. In this study, the topic of standards has been examined from the perspective of the three aspects, namely, setting, implementing and evaluating. The current state of the application of standards to Comparative Adult Education, the unique aspects and problems of their application together with some possible solutions are discussed
Other ID | JA69EC52YT |
---|---|
Journal Section | Translation |
Authors | |
Publication Date | October 1, 2013 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 46 Issue: 2 |
The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0