21. yüzyılda eğitim, gerek öğrenci gerekse öğretmen
boyutunda dijital bir bölünmeyi yaşamaktadır. Endüstriyel çağın
öğrencileri olan “dijital göçmenler” den birçok anlamda farklılıklar
gösteren ve dijital kültür içinde doğan “dijital yerliler” ile daha çok
karşı karşıyayız. Öte yandan, son yıllarda teknolojiyi bir anlamda
çağın gerisinde kalmamak amacıyla geçici ya da zorunlu olarak
kullanan yeni bir grup olan “dijital göçebeler” dijital çağdaki
varlıklarını sürdürmeye çalışmaktadır. Dijital bölünmenin yoğun
olarak yaşandığı günümüzde sözü edilen grupların sağlıklı biçimde
tanımlanarak özelikle eğitim ortamlarında gerekli önlemlerin alınması
önem taşımaktadır. Böylelikle, dijital göçebelerin ve göçmenlerin
dijital yerli özelliklerini belli ölçüde taşımalarının sağlanması eğitim
ortamlarındaki öğrenci-öğretmen arasındaki anlaşmazlığı ve iletişim
eksikliğini en az düzeye indirebilecektir. Bu bağlamda çalışmada,
dijital yerli ve dijital göçmen özelliklerinin öğretme-öğrenme
yaşantılarına yansımaları dijital göçebelik kavramı eşliğinde ele
alınmıştır.
21th century education lives a digital divide from
many aspects in the view of learner and teacher characteristics. We
face with digital natives who born to a digital culture and differ from
digital immigrants of industrial age. On the other hand, a new group,
digital settlers rise with different behaviour and attitude characteristics
by the use of technology to keep up with the times. It is quite
important to determine the aformentioned groups in this digital divide
world and promoting digital immigrants to acquire characteristics of
digital natives in order to reduce the conreoversy between them. In
this direction this study purposes to draw attention to digital native
and digital immigrant characteristics, reflections to learning and
teaching experiences and also the concept “digital settler”.
Other ID | JA36FS25UK |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | May 1, 2013 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 46 Issue: 1 |
The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0