. Web’e dayalı teknolojiler, çevrimiçi öğrenme ve mesleki
gelişim alanında yenilikler, teknolojinin öğretmen yetiştirme
sürecindeki önemini arttırmıştır. Bu çalışma, altı farklı üniversite
bünyesindeki Eğitim fakültelerinde görev yapan 124 öğretim
elemanının teknolojiden öğrenme ve öğretme amaçlı yararlanma
düzeylerini belirlemeyi, konuyla ilgili hali hazırdaki
uygulamalarını ortaya çıkarmayı ve alanyazında değinilen
teknolojinin yayılmasına dönük modelleri incelemeyi
amaçlamaktadır. Veriler, altı farklı üniversitede görev yapan
öğretim elemanlarından, teknolojinin eğitim ortamlarına
uyarlanma düzeylerini ortaya koyma amaçlı hazırlanmış olan bir
anket aracılığıyla elde edilmiştir. Çalışmanın sonuçları, katılımcı
akademisyenlerin çalışma ortamlarına teknolojinin güncel
yönelimlerini yeterli ölçüde yansıtmaları önünde çeşitli engeller
bulunduğunu ve dolayısıyla öğretmen yetiştiricilerin teknolojiden
mesleki anlamda yararlanmada sınırlıkları bulunduğunu
göstermektedir. Sonuçlar, ayrıca, teknolojik unsurlarla
güçlendirilmiş güncel öğrenme modellerinin katılımcıların
mesleki ortamlarında yeterince kullanılmadığına işaret etmektedir.
Bulgular, ilgili alanyazın doğrultusunda tartışılmış ve çeşitli
önerilerde bulunulmuştur.
As a consequence of the recent progressions in web-based technologies, online learning, and professional development, technology has taken responsibility of a leading role in teacher education. This study aimed to portray technology diffusion models through the literature and purport technology integration levels and technology related instructional practices of teacher education faculty in a group of Turkish universities. Data gathered through a technology implementation survey from academics employed at education faculties at six different Turkish universities. The results of the study revealed that participated academics have exposed to some hindrances to implement the current technology into their educational settings and their perceived technology implementation levels are not promising. Consequences also pointed out that there is a shortage of imbedding contemporary learning models garnered with technologic facilities. Some further suggestions were made in accordance with the outcomes
Other ID | JA54JS28UU |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | October 1, 2011 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 44 Issue: 2 |
The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0