Review
BibTex RIS Cite

"Düşünen Okullar Öğrenen Ulus: Singapur'da Yaratıcılık ve Eleştirel Düşünme" Girişimi

Year 2018, Volume: 51 Issue: 2, 187 - 208, 01.08.2018
https://doi.org/10.30964/auebfd.386673

Abstract



 Bu makalede, özellikle de son PISA
sınavlarında ülkelerarası ligde ilkler arasında yer alan Singapur’un, bilgi
çağında ayakta kalabilmesi için geliştirdiği bir vizyon, gelecek için eğitim
hareketi konu edilmektedir. Bu vizyon bir model olarak, öğrencilerde eleştirel
ve yaratıcı düşünmeyi geliştirmek üzere özünde Gardner’in modelini dayanak
almıştır. Bu vizyon temelde okuma, matematik ve fen alanlarını İngilizce ifade
etmeyi ve teknoloji yardımıyla bütünleştirmeyi öngören bütünleşik bir öğretim
modeli projesidir. Başlangıçta eğitim sistemi için öngörülen bu vizyon, zamanla
ülkenin diğer sektörlerinde de esas alınmıştır. 
Zira Singapurlular bilgi çağında ayakta kalabilmenin ve rekabet
edebilmenin, eğitimle gerçekleşebileceğine; bilgi toplumunda kritik farkın
ancak eğitim yoluyla yaratılabileceğine inanmışlardır.  Ülke bu vizyon sayesinde 30-35 yıl gibi bir
sürede en gelişmiş ülkeler ligine girmeyi başarabilmiş; uluslararası sınavlarda
da öğrencileri ilklerde yer almıştır. Makalede, “Düşünen Okullar Öğrenen Ulus”  hareketinin artalanı ve nasıl doğduğu ,  “düşünen okullar” ve “öğrenen ulus”
kavramlarının ne anlama geldiği, sonrasında hareketin nasıl bir gelişme
gösterdiği, uygulamaya nasıl konulduğu ayrıntılı olarak tartışılmıştır.
Makalede son olarak bu vizyonun yaşama geçirilmesinde kritik iki öğe olarak
öğretmen ve yöneticilerin nasıl yetiştirildiği de açıklanmıştır. Makale
tartışma, sonuç ve önerilerle bitirilmiştir.

References

  • Jackson, B. (2010). Singapore's Transformation İn Education The Creativity & Critical Thinking Initiative. A U.S. Math Teacher's Travel Journal3, Day 3.
  • Chang, A. (2004). Promoting Thinking Skills Through Project Work, Unpublished Manuscript. ERAS, Annual general Meeting.
  • Goh Chok Tong (June, 1997). Speech By Prime Minister Goh Chok Tong At The Opening of The 7th International Conference On Thinking. At The Suntec City Convention Centre Ballroom.
  • Saravanan, V. (2005). Thinking Schools, Learning Nations’ Implementation of Curriculum Review in Singapore. Educational Research for Policy and Practice, 4, 97–113.
  • Singapore Ministry of Education (2010). Building A National Education System For The 21st Century: The Singapore Experience. Building Blocks For Education: Whole System Reform Toronto.
Year 2018, Volume: 51 Issue: 2, 187 - 208, 01.08.2018
https://doi.org/10.30964/auebfd.386673

Abstract

References

  • Jackson, B. (2010). Singapore's Transformation İn Education The Creativity & Critical Thinking Initiative. A U.S. Math Teacher's Travel Journal3, Day 3.
  • Chang, A. (2004). Promoting Thinking Skills Through Project Work, Unpublished Manuscript. ERAS, Annual general Meeting.
  • Goh Chok Tong (June, 1997). Speech By Prime Minister Goh Chok Tong At The Opening of The 7th International Conference On Thinking. At The Suntec City Convention Centre Ballroom.
  • Saravanan, V. (2005). Thinking Schools, Learning Nations’ Implementation of Curriculum Review in Singapore. Educational Research for Policy and Practice, 4, 97–113.
  • Singapore Ministry of Education (2010). Building A National Education System For The 21st Century: The Singapore Experience. Building Blocks For Education: Whole System Reform Toronto.
There are 5 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Derleme Makaleler
Authors

Ali Balcı

Publication Date August 1, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 51 Issue: 2

Cite

APA Balcı, A. (2018). "Düşünen Okullar Öğrenen Ulus: Singapur’da Yaratıcılık ve Eleştirel Düşünme" Girişimi. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 51(2), 187-208. https://doi.org/10.30964/auebfd.386673
Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (AUJFES) is a formal journal of Ankara University.

The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License

AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0