Bu makalede, özellikle de son PISA
sınavlarında ülkelerarası ligde ilkler arasında yer alan Singapur’un, bilgi
çağında ayakta kalabilmesi için geliştirdiği bir vizyon, gelecek için eğitim
hareketi konu edilmektedir. Bu vizyon bir model olarak, öğrencilerde eleştirel
ve yaratıcı düşünmeyi geliştirmek üzere özünde Gardner’in modelini dayanak
almıştır. Bu vizyon temelde okuma, matematik ve fen alanlarını İngilizce ifade
etmeyi ve teknoloji yardımıyla bütünleştirmeyi öngören bütünleşik bir öğretim
modeli projesidir. Başlangıçta eğitim sistemi için öngörülen bu vizyon, zamanla
ülkenin diğer sektörlerinde de esas alınmıştır.
Zira Singapurlular bilgi çağında ayakta kalabilmenin ve rekabet
edebilmenin, eğitimle gerçekleşebileceğine; bilgi toplumunda kritik farkın
ancak eğitim yoluyla yaratılabileceğine inanmışlardır. Ülke bu vizyon sayesinde 30-35 yıl gibi bir
sürede en gelişmiş ülkeler ligine girmeyi başarabilmiş; uluslararası sınavlarda
da öğrencileri ilklerde yer almıştır. Makalede, “Düşünen Okullar Öğrenen Ulus” hareketinin artalanı ve nasıl doğduğu , “düşünen okullar” ve “öğrenen ulus”
kavramlarının ne anlama geldiği, sonrasında hareketin nasıl bir gelişme
gösterdiği, uygulamaya nasıl konulduğu ayrıntılı olarak tartışılmıştır.
Makalede son olarak bu vizyonun yaşama geçirilmesinde kritik iki öğe olarak
öğretmen ve yöneticilerin nasıl yetiştirildiği de açıklanmıştır. Makale
tartışma, sonuç ve önerilerle bitirilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Derleme Makaleler |
Authors | |
Publication Date | August 1, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 51 Issue: 2 |
The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0