Bu araştırmada amaç; “Yabancı Dil Olarak Türkçe (YDOT)
Öğretmeni Değerlendirme Ölçeği” geliştirmektir. Bu ölçekle öğretmenlerin
etkililik düzeyi belirlenecektir. Böylece öğretmenlerin geliştirilmesi ve
iyileştirilmesi gereken eksik yönlerini ortaya çıkaran bir ölçek elde
edilecektir. Bu amaç doğrultusunda öncelikle, öğretmen niteliklerini ifade eden
maddeler belirlenmiştir. Elde edilen maddelere faktör analizi yapılmıştır.
Toplanan çok sayıdaki madde anlamlı, az sayıda ve birbirinden bağımsız
faktörler altında toplanmıştır. Araştırmaya Türkçeyi yabancı dil olarak öğreten
98 öğretmen katılmıştır. Veri toplama aracı olarak beşli likert tipinde 46
maddelik bir ölçek formu tasarlanmış ve uygulanmıştır. Yapı geçerliğinin ve
güvenirliğinin istatistiksel olarak belirlenmesinde; madde analizi, faktör
analizi ve cronbach's alfa güvenirlik katsayısı hesaplamaları yapılmıştır.
Analizler sonucu dokuz boyut 30 maddelik bir ölçek elde edilmiş, boyutlar
ilişkilendirilerek üç (bilişsel, duyuşsal, davranışsal) grupta toplanmıştır.
Çalışmada kullanılan ölçeğin güvenirlik düzeyinin belirlenmesi için yapılan
chronbach’s alfa katsayısı 0.723 olarak elde edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 1, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 51 Issue: 2 |
The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0