Research Article
BibTex RIS Cite

Eğitim Eylem Araştırması-Öğretmen Araştırması

Year 2001, Volume: 34 Issue: 1, 35 - 43, 10.09.2001
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000040

Abstract

ÖZET



Bu çalışmada, eğitim
literatüründe bir eylem araştırması olarak ele alınabilen öğretmen araştırması
anlatılmıştır.
Tanımları, özellikleri, bileşenleri ve eylem araştırması aşamaları verilmiştir.
Öğretmen araştırmasınınfaydaları ve okullarda öğretmenin araştırmacı olarak
rolü tartışılmıştır.

References

  • Allan, K.K., and Miller, M.S. (1990). Teacher-Researcher Collaboration: Cooperative Professional Development, Theory into Practice, 24,196-202.
Year 2001, Volume: 34 Issue: 1, 35 - 43, 10.09.2001
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000040

Abstract

References

  • Allan, K.K., and Miller, M.S. (1990). Teacher-Researcher Collaboration: Cooperative Professional Development, Theory into Practice, 24,196-202.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Research Article
Authors

Nilgün Köklü This is me

Publication Date September 10, 2001
Published in Issue Year 2001 Volume: 34 Issue: 1

Cite

APA Köklü, N. (2001). Eğitim Eylem Araştırması-Öğretmen Araştırması. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 34(1), 35-43. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000040

Cited By








Eylem Araştırması’nın Eğitim Alanında Kullanımı ve Önemi
OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi
Mahmut KARATAY
https://doi.org/10.26466/opus.736788
Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (AUJFES) is a formal journal of Ankara University.

The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License

AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0