Review
BibTex RIS Cite

Tanzimattan Cumhuriyete Kadın Eğitimi Düşüncesinin Gelişimi (Osmanlı Düşünürlerinin Kadın Eğitimine Bakışları)

Year 2001, Volume: 34 Issue: 1, 61 - 70, 10.09.2001
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000049

Abstract

Bu çalışmada Tanzimat döneminden
Cumhuriyet'e kadar kadın eğitimi düşüncesinin gelişimi incelenmiştir. Osmanlı
devletinde kadınların örgün eğitimde kendilerine yer bulmaları geç dönemlere
rastlar. Batılılaşmanın başlangıcı sayılan Tanzimat dönemiyle birlikte ortaya
çıkan yenilikler ve yeni düşünce hareketleri kadıvİın sosyal yaşama girmesine
ilişkin ortamı hazırlamıştır. Kadının sosyal ve ekonomik yaşama girişi, kadın
eğitimi düşüncesini değiştirmiştir. Bu değişimde
Osmanlı Düşünürlerinin rolü oldukça büyük olmuştun Fakat düşünürler de kendi
aralarında görüş ayrılıklarına düşmüşlerdir. Bu görüş ayrılıkları,
gelenekçiler, Türkçüler ve batıcılar şeklinde somutlaşmıştır.

References

  • Ahmet, Rıza. (1324). Vazife ve Mesuliyet "Kadın" Cilt 3, Paris, Matbaa-ı Osmani.
Year 2001, Volume: 34 Issue: 1, 61 - 70, 10.09.2001
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000049

Abstract

References

  • Ahmet, Rıza. (1324). Vazife ve Mesuliyet "Kadın" Cilt 3, Paris, Matbaa-ı Osmani.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Derleme Makaleler
Authors

İsmail Güven

Publication Date September 10, 2001
Published in Issue Year 2001 Volume: 34 Issue: 1

Cite

APA Güven, İ. (2001). Tanzimattan Cumhuriyete Kadın Eğitimi Düşüncesinin Gelişimi (Osmanlı Düşünürlerinin Kadın Eğitimine Bakışları). Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 34(1), 61-70. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000049

Cited By

Üniversite Yönetim Kurullarında Kadın Temsili
Akdeniz Kadın Çalışmaları ve Toplumsal Cinsiyet Dergisi
Sibel HOŞTUT
https://doi.org/10.33708/ktc.781912
Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (AUJFES) is a formal journal of Ankara University.

The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License

AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0