İşsizlik tüm ülkeler için genel bir sorun
oluşturmaktadır. İşsizliğin bir ülkedeki çözümlemesi cinsiyet, yaş, bölgesel,
sektörel, eğitsel vb. değişkenlerle birlikte yapılmalıdır. İşsizliğe karşı
mücadele ve istihdamı artırma çabalan iş gücünün eğitim durumu ya da sahip
olduğu niteliklere bağlı olarak belirlenebilir ve işsizlerin mevcut eğitsel
nitelikleri işsizliği azaltmayı amaçlayan politikalarda farklılaşmalar
yaratabilir. Avrupa ülkelerinde yapılan işsizlik çözümlemeleri genç nüfusun
yetişkinlere göre kızlarım da erkek yaşıtlarına göre daha yüksek oranda
işsizlikle karşılaştıklarını göstermektedir. Öte yandan örgün eğitim sisteminin
mezunlarını iş piyasasının gerek duyduğu alanlara beklenen nitelikte
yöneltmekte zorlanması işsizlik sorununda eğitimin etkililiğini tartışılır hale
getirmiştir. İşsizler arasında örgün eğitim almış olanların oranlarının
yüksekliği eğitim istihdam ilişkisinin sadece örgün eğitimden geçmiş olma ile
ele alınamayacağını göstermektedir. Özellikle Türkiye, OECD ve Avrupa Birliği Ülkeleri
arasında diplomalı işsizlerin yüksek düzeyde olduğu bir ülke olarak dikkati
çekmektedir. Bu çalışmada Türkiye örneğinde nüfus yapısı içerisinde işsizlerin
eğitim durumu çözümlenmekte, eğitim sisteminin istihdam piyasası ile uyuşmayan
özellikleri tartışılmakta, eğitim kesiminde ve dışında eğitsel niteliklerin
istihdamda daha çok kullanılmasına yol açacak önlemler üzerinde durulmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Derleme Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 1, 1999 |
Published in Issue | Year 1999 Volume: 32 Issue: 1 |
The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0