Research Article
BibTex RIS Cite

EĞİTİMCİLERİN İNSAN HAKLARINA YÖNELİK TUTUMLARI

Year 1999, Volume: 32 Issue: 1, - , 01.06.1999
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001165

Abstract

Bu araştırma eğitimcilerin insan hakları eğitimine yönelik tutumlarını
ortaya koymak üzere yapılmıştır. Tutumları saptamak için Kepenekci (1999)
tarafından geliştirilen iki faktörlü "İnsan Hakları Eğitimine Yönelik
Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Ölçek, 20 Kasım-10 Aralık 1999 tarihleri arasında
AÜ. Eğitim Bilimleri Fakültesi'nde düzenlenen "Eğitim Kurumları Yönetici
Adaylarının Eğitimi” kursuna katılan yönetici ve öğretmenlere uygulanmıştır.
Katılımcıların insan hakları eğitimine yönelik tutumlarının ortalama puanları
dikkate alındığında, tutumların hem tüm ölçekte hem de her iki faktörde (İnsan
Hakları Alanının Eğitimi ve Eğitim Ortamında İnsan Hakları) olumlu olduğu
görülmüştür. Ayrıca, katılımcıların görevlerine, meslekteki kıdemlerine ve
branşlarına göre insan hakları eğitimine yönelik tutumlarının değişmediği
bulunmuştur

References

  • Balcı, A. (1997). Sosyal bilimlerde araştırma, yöntem, teknik ve ilkeler, 72 TDK) Bilgisayar Yayıncılık San. Tic. Ltd. Şti., Ankara.
Year 1999, Volume: 32 Issue: 1, - , 01.06.1999
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001165

Abstract

References

  • Balcı, A. (1997). Sosyal bilimlerde araştırma, yöntem, teknik ve ilkeler, 72 TDK) Bilgisayar Yayıncılık San. Tic. Ltd. Şti., Ankara.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Research Article
Authors

Yasemin Kepenekçi This is me

Publication Date June 1, 1999
Published in Issue Year 1999 Volume: 32 Issue: 1

Cite

APA Kepenekçi, Y. (1999). EĞİTİMCİLERİN İNSAN HAKLARINA YÖNELİK TUTUMLARI. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 32(1). https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001165
Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (AUJFES) is a formal journal of Ankara University.

The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License

AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0