Bu araştırma eğitimcilerin insan hakları eğitimine yönelik tutumlarını
ortaya koymak üzere yapılmıştır. Tutumları saptamak için Kepenekci (1999)
tarafından geliştirilen iki faktörlü "İnsan Hakları Eğitimine Yönelik
Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Ölçek, 20 Kasım-10 Aralık 1999 tarihleri arasında
AÜ. Eğitim Bilimleri Fakültesi'nde düzenlenen "Eğitim Kurumları Yönetici
Adaylarının Eğitimi” kursuna katılan yönetici ve öğretmenlere uygulanmıştır.
Katılımcıların insan hakları eğitimine yönelik tutumlarının ortalama puanları
dikkate alındığında, tutumların hem tüm ölçekte hem de her iki faktörde (İnsan
Hakları Alanının Eğitimi ve Eğitim Ortamında İnsan Hakları) olumlu olduğu
görülmüştür. Ayrıca, katılımcıların görevlerine, meslekteki kıdemlerine ve
branşlarına göre insan hakları eğitimine yönelik tutumlarının değişmediği
bulunmuştur
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 1, 1999 |
Published in Issue | Year 1999 Volume: 32 Issue: 1 |
The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0