Translation
BibTex RIS Cite

EĞİTİM BİLİMLERİNİN EPİSTEMOLOJİK VE METODOLOJİK TEMELLERİ

Year 1999, Volume: 32 Issue: 1, - , 01.06.1999
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001167

Abstract

Paul Lapie, 1915 yılında, "Fransız Bilimi" (La
Science Française) isimli yapıtında bunu açıkça onaylar: "Eğitim biliminin
ana çizgileri belirlenmiştir. Eğitim bilimi pozitif bilimlerden ödünç aldığı
yöntemleri kullanır. Pedagojik teoriler, bugüne değin ya metafizik
hipotezlerden, ya edebi metinlerden ya da politik planlardan türetiliyorlardı.
Bu teoriler, günümüzde, psikoloji ve sosyoloji yasalarının doğal sonuçları
olarak ortaya çıkmaktadırlar.”



Çözümlememizin bu düzeyinde, kavramın evrimini daha iyi anlamak
için üç temel öğeyi ele alacağız: Bilim kavramı henüz tekildir; eğitimsel
olguları bilimsel bir biçimde incelemenin olanaklı olduğu düşüncesi kabul
edilmeye başlanmıştır; bu yeni bilimin psikoloji ve sosyolojiyle ayrıcalıklı
ilişkileri vardır.

References

  • Bain, A. 1879. Science de Vâducation. Paris. Alcan.
Year 1999, Volume: 32 Issue: 1, - , 01.06.1999
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001167

Abstract

References

  • Bain, A. 1879. Science de Vâducation. Paris. Alcan.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language French
Subjects Studies on Education
Journal Section Translation
Authors

Gaston Mialaret This is me

Publication Date June 1, 1999
Published in Issue Year 1999 Volume: 32 Issue: 1

Cite

APA Mialaret, G. (1999). EĞİTİM BİLİMLERİNİN EPİSTEMOLOJİK VE METODOLOJİK TEMELLERİ. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 32(1). https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001167
Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (AUJFES) is a formal journal of Ankara University.

The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License

AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0