Paul Lapie, 1915 yılında, "Fransız Bilimi" (La
Science Française) isimli yapıtında bunu açıkça onaylar: "Eğitim biliminin
ana çizgileri belirlenmiştir. Eğitim bilimi pozitif bilimlerden ödünç aldığı
yöntemleri kullanır. Pedagojik teoriler, bugüne değin ya metafizik
hipotezlerden, ya edebi metinlerden ya da politik planlardan türetiliyorlardı.
Bu teoriler, günümüzde, psikoloji ve sosyoloji yasalarının doğal sonuçları
olarak ortaya çıkmaktadırlar.”
Çözümlememizin bu düzeyinde, kavramın evrimini daha iyi anlamak
için üç temel öğeyi ele alacağız: Bilim kavramı henüz tekildir; eğitimsel
olguları bilimsel bir biçimde incelemenin olanaklı olduğu düşüncesi kabul
edilmeye başlanmıştır; bu yeni bilimin psikoloji ve sosyolojiyle ayrıcalıklı
ilişkileri vardır.
Primary Language | French |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Translation |
Authors | |
Publication Date | June 1, 1999 |
Published in Issue | Year 1999 Volume: 32 Issue: 1 |
The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0