Review
BibTex RIS Cite

BİLGİ TOPLUMU - EĞİTİM - YENİ KİMLİKLER-II BİLGİ TOPLUMU VE EĞİTİMDE YENİ KİMLİKLER

Year 1999, Volume: 32 Issue: 1, - , 01.06.1999
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001170

Abstract

Bilgi toplumunun lokomotif kavramları olan
"bilgisayar” ve "bilgi” ile toplumsal yaşam biçiminin değişmekte
olduğunu ve buna dayalı olarak da yetiştirilmek istenen insan modelinin
değiştiğini görmekteyiz. Yeni insan modelini yetiştirme işi de eğitim sürecinin
görevidir.



Bilgi toplumunun amacı
"toplumsal optimizasyona erişmek" olarak kısaca özetlenebilir. Ancak
toplumun öz kaynaklarının optimizasyonunda, potansiyellerini optimum düzeyde
geliştirmiş insanların varlığı ve buna bağlı olarak da potansiyelini hem
kendisi hem de ülkesi için kullanabilen bireylerin yetiştirildiği eğitim süreci
gündeme gelmektedir. Teknolojinin yoğun olarak kullanıldığı bu toplum düzeninde
bireye gerekli önemin verilmesi için yeterli eğitimin sağlanması önemli bir
koşuldur (Ceyhun ve Çağlayan, 1997, 52, 80; özden, 1999, 87).



Bilgi toplumunda araştırma ve geliştirmeye en üst düzeyde
önem verilerek, önemli bir kaynak olan bilginin geliştirilmesi için bilime,
teknolojiye ve insan gücüne yatırım unsuru olan eğitim en ön planda ele alınmaktadır
(Aytaç, 1998, 1394; Aktan ve Tunç, 1998, 123).

References

  • Akpınar,Y .(1999). Bilgisayar Destekli Öğretim ve Uygulamalar. Ankara: Am Yayıncılık.
Year 1999, Volume: 32 Issue: 1, - , 01.06.1999
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001170

Abstract

References

  • Akpınar,Y .(1999). Bilgisayar Destekli Öğretim ve Uygulamalar. Ankara: Am Yayıncılık.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Derleme Makaleler
Authors

Gülcan Numanoğlu This is me

Publication Date June 1, 1999
Published in Issue Year 1999 Volume: 32 Issue: 1

Cite

APA Numanoğlu, G. (1999). BİLGİ TOPLUMU - EĞİTİM - YENİ KİMLİKLER-II BİLGİ TOPLUMU VE EĞİTİMDE YENİ KİMLİKLER. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 32(1). https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001170

Creative Commons LicenseThe content of the Journal of Faculty of Educational Sciences is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License