Translation
BibTex RIS Cite

BAĞLANMA (Yakın İlişkilerle İlgili Araştırmalar İçin Bir Çerçeve)

Year 1998, Volume: 31 Issue: 1, 0 - 0, 01.06.1998
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000242

Abstract

Son yıllar yakın ilişkilerle
ilgili araştırmalarda çarpıcı bir artışa ve sosyal bilimlerde yeni bir ilişki
bilimi alt dalının ortaya çıkışına tanık olmaktadır. Bugüne kadar, yeni
ilişkiler bilimi veri ağırlıklı olmuştur. Bu makale artık ilerlemenin eldeki
bulguları örgütlemek ve gelecekteki araştırmalara yol göstermek için kuram
geliştirmeye bağlı olduğu inancı üzerine temellendirilmiştir. Ana görgül yazın
dallarının seçmeli ve kapsamlı bir taraması yolu ile bağlanma kuramının
yetişkin ilişkileri ile ilgili geniş bir bulgular dizinini kaynaştırabileceğini
göstermeye çalışacağız. Dahası, bağlanma kuramı insanlarda duygusal bağların
işlevleri, coşkusal dinamikleri, evrimsel kökenleri ve gelişimsel patikalarına
ilişkin geniş bir dizi araştırma sorusunu gündeme getirmektedir. Yakın
ilişkilerle ilgili kapsamlı bir kuramın hem arzulanır ve hem de var olan kuram
ve kavramların bütünleştirilmesi ile başarılabilir olduğu sonucuna varıyoruz.

References

  • Ainsworth, M.D.S., Nehar, Mec., Waters, E, & Wall, S. (1978). Paterrns ofattachment: A psychological stüdy of the Strange Situation, Hillsdale, NJ: Lawrence Erlbaum Associates, Inc.
Year 1998, Volume: 31 Issue: 1, 0 - 0, 01.06.1998
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000242

Abstract

References

  • Ainsworth, M.D.S., Nehar, Mec., Waters, E, & Wall, S. (1978). Paterrns ofattachment: A psychological stüdy of the Strange Situation, Hillsdale, NJ: Lawrence Erlbaum Associates, Inc.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language English
Subjects Studies on Education
Journal Section Translation
Authors

Cindy Hazan This is me

Publication Date June 1, 1998
Published in Issue Year 1998 Volume: 31 Issue: 1

Cite

APA Hazan, C. (1998). BAĞLANMA (Yakın İlişkilerle İlgili Araştırmalar İçin Bir Çerçeve). Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 31(1). https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000242

Creative Commons LicenseThe content of the Journal of Faculty of Educational Sciences is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License