Research Article
BibTex RIS Cite

ÜNİVERSİTE ÖĞRETMENLİK SERTİFİKASI ÖĞRENCİLERİNİN, AKADEMİK BAŞARILARININ DEĞERLENDİRİLMESİNDE KARŞILAŞTIKLARI SORUNLARA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ

Year 1998, Volume: 31 Issue: 1, - , 01.06.1998
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000248

Abstract

Bu
araştırmada, Ankara Universitesi, Eğitim Bilimleri fakültesinde verilen
öğretmenlik meslek bilgisi sertifika programına devam eden ve ölçme ve
değerlendirme dersi almış öğrencilerin, kendi fakültelerinde aldıkları
derslerdeki başarılarının değerlendirilmesinde karşılaştıkları sorunlara
ilişkin görüşleri saptanmaya çalışılmıştır. Araştırma grubunu, Ankara Universitesinin
fen ve dil-tarih ve coğrafya fakültelerinde okuyan 155 öğrenci oluşturmaktadır.
Öğrenci görüşleri, Likert tipi toplamlı derecelemeli bir bilgi toplama formu
aracılığıyla toplanmıştır. Elde edilen veriler üzerinden her madde için merkezi
eğilim ölçüleri hesaplanarak, sorunların sıklığı bakımından, fen ve sosyal
bilimlerde okuyan öğrenciler arasında anlamlı bir fark olup olmadığı bağımsız ve
eşit olmayan örneklem grupları için t testi ile incelenmiştir. Bulgulara göre,
öğrencilerin, başarılarının ölçülmesi boyutundaki sorunlar, "orta
sıklıkla” ve /veya "çok sıklıkla " karşılaşılan sorunlar
durumundadır. Değerlendirme boyutuna işaret eden sorunlar, "orta sıklıkla”
ve/veya "çok sıklıkla” karşılaşılan sorunlar durumundadır. Sosyal
bilimlerle ve fön bilimleri ile ilgili bölümler, ölçme ve değerlendirme
boyutlarında yaşanan sorunların sıklık dereceleri bakımından
karşılaştırıldığında, bu sorunların Sosyal bilim bölümlerinde biraz daha
sıklıkla yaşandığı bulunmuştur. Bu araştırmanın bulguları, öğretim
elemanlarının öğrenci başarısını ölçme ve değerlendirme konusunda ki bilgi ve
becerilere yeterince sahip olmadıklarını, öğrencinin bakış açısından ortaya
koymuştur.

References

  • .
Year 1998, Volume: 31 Issue: 1, - , 01.06.1998
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000248

Abstract

References

  • .
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Research Article
Authors

Nükhet Demirtaşlı

Publication Date June 1, 1998
Published in Issue Year 1998 Volume: 31 Issue: 1

Cite

APA Demirtaşlı, N. (1998). ÜNİVERSİTE ÖĞRETMENLİK SERTİFİKASI ÖĞRENCİLERİNİN, AKADEMİK BAŞARILARININ DEĞERLENDİRİLMESİNDE KARŞILAŞTIKLARI SORUNLARA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 31(1). https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000248
Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (AUJFES) is a formal journal of Ankara University.

The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License

AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0