Research Article
BibTex RIS Cite

İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN MESLEKLERİN CİNSİYET TİPİNE İLİŞKİN KALIP YARGILARI

Year 1998, Volume: 31 Issue: 1, - , 01.06.1998
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000245

Abstract

Bu araştırmanın amacı cinsiyet ve
sınıf değişkenleri açısından ilkokul öğrencilerinin mesleklerin cinsiyet tipine
ilişkin kalıp yargı düzeylerinin ve tercih ettikleri mesleğin kalıp yargı
puanlarının farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemektir. Araştırmaya 4. ve 5.
sınıfa giden 83 öğrenci katılmıştır (45 kız, 38 erkek). Araştırmada araştırmacı
tarafından geliştirilen farklı alan ve düzeylerde 36 meslek adını içeren
Mesleki Yargı Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde mesleklerin ve tercih
edilen mesleklerin cinsiyet tipine ilişkin kalıp yargı puanlarının, cinsiyet ve
sınıf değişkeninden  bağımsız olduğu görülmüştür.

References

  • Billings, S.K. (1992) Occupational Sex-Rolc Stereotyping in Elementary Students. Master's Thesis. Fort Hays State University. Kansas
Year 1998, Volume: 31 Issue: 1, - , 01.06.1998
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000245

Abstract

References

  • Billings, S.K. (1992) Occupational Sex-Rolc Stereotyping in Elementary Students. Master's Thesis. Fort Hays State University. Kansas
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Research Article
Authors

Gül Akbalık This is me

Publication Date June 1, 1998
Published in Issue Year 1998 Volume: 31 Issue: 1

Cite

APA Akbalık, G. (1998). İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN MESLEKLERİN CİNSİYET TİPİNE İLİŞKİN KALIP YARGILARI. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 31(1). https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000245
Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (AUJFES) is a formal journal of Ankara University.

The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License

AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0