Bu araştırma Ankara Universitesi, Eğitim Bilimleri
Fakültesi I.sınıf öğrencileri (deney grubunda 18 kontrol grubunda 18 öğrenci)
ile yürütülmüştür. Uygulamaya katılan deney grubu öğrencilerinin, (l)
Üniversiteye Uyum Ölçeği (toplam) (2)Sosyal Uyum Alt Ölçeği (3)Akademik Uyum
Alt Ölçeği, son-test puanlarının ön test puanlarına göre anlamlı olarak
artacağı ancak kontrol grubunun puanlarında bir değişme olmayacağı biçiminde
ifade edilen denenceler test edilmiştir.
Araştırmada araştırmacı tarafından geliştirilen Üniversiteye
Uyum Olçeği kullanılmıştır. Tüm ölçeğin Cronbach-Alfa
Güvenirlik Katsayısı .90 olarak bulunmuştur. Alt ölçeklerde ise bu oran .82
(Akademik Uyum Alt-Ölçeği) ve .91 (Sosyal Uyum Alt-Ölçeği) dir.
Araştırmada deney grubu öğrencilerine 5 saat süren
akademik çevrenin tanıtımı ve verimli ders çalışma yöntemleri konusunda bilgi
verilmiş ayrıca aynı grupla 10 oturum süren, amaca yönelik grupla psikolojik
danışma uygulaması gerçekleştirilmiştir. Aynı süre içerisinde kontrol grubuna
herhangi bir işlem yapılmamıştır. Grup uygulamasının başlangıcında ve bitiminde
her iki gruba birden ilk ve son testler verilmiştir. Verilerin analizinde
Split-Plot desenli Varyans Analizi tekniği kullanılmıştır.
Bilgilendirme ve (amaca yönelik) grupla psikolojik
danışma uygulaması öğrencilerin üniversiteye ve sosyal çevreye uyumlarında
anlamlı bir gelişmeye neden olmuş ancak akademik uyumlarına anlamlı bir etkisi
bulunmamıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 1, 1997 |
Published in Issue | Year 1997 Volume: 30 Issue: 1 |
The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0