Research Article
BibTex RIS Cite

BİLGİLENDİRME VE GRUPLA PSİKOLOJİK DANIŞMANIN ÜNİVERSİTE BİRİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN ÜNİVERSİTEYE UYUMLARI ÜZERİNE ETKİSİ

Year 1997, Volume: 30 Issue: 1, - , 01.06.1997
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000268

Abstract

Bu araştırma Ankara Universitesi, Eğitim Bilimleri
Fakültesi I.sınıf öğrencileri (deney grubunda 18 kontrol grubunda 18 öğrenci)
ile yürütülmüştür. Uygulamaya katılan deney grubu öğrencilerinin, (l)
Üniversiteye Uyum Ölçeği (toplam) (2)Sosyal Uyum Alt Ölçeği (3)Akademik Uyum
Alt Ölçeği, son-test puanlarının ön test puanlarına göre anlamlı olarak
artacağı ancak kontrol grubunun puanlarında bir değişme olmayacağı biçiminde
ifade edilen denenceler test edilmiştir.



Araştırmada araştırmacı tarafından geliştirilen Üniversiteye



Uyum Olçeği kullanılmıştır. Tüm ölçeğin Cronbach-Alfa
Güvenirlik Katsayısı .90 olarak bulunmuştur. Alt ölçeklerde ise bu oran .82
(Akademik Uyum Alt-Ölçeği) ve .91 (Sosyal Uyum Alt-Ölçeği) dir.



Araştırmada deney grubu öğrencilerine 5 saat süren
akademik çevrenin tanıtımı ve verimli ders çalışma yöntemleri konusunda bilgi
verilmiş ayrıca aynı grupla 10 oturum süren, amaca yönelik grupla psikolojik
danışma uygulaması gerçekleştirilmiştir. Aynı süre içerisinde kontrol grubuna
herhangi bir işlem yapılmamıştır. Grup uygulamasının başlangıcında ve bitiminde
her iki gruba birden ilk ve son testler verilmiştir. Verilerin analizinde
Split-Plot desenli Varyans Analizi tekniği kullanılmıştır.



Bilgilendirme ve (amaca yönelik) grupla psikolojik
danışma uygulaması öğrencilerin üniversiteye ve sosyal çevreye uyumlarında
anlamlı bir gelişmeye neden olmuş ancak akademik uyumlarına anlamlı bir etkisi
bulunmamıştır.

References

  • Althusser, L. (1971). "ideology and ideological State Apparatures” in Lenin and Philosophy and Other, London, New Left Book.
Year 1997, Volume: 30 Issue: 1, - , 01.06.1997
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000268

Abstract

References

  • Althusser, L. (1971). "ideology and ideological State Apparatures” in Lenin and Philosophy and Other, London, New Left Book.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Research Article
Authors

Gül Akbalık This is me

Publication Date June 1, 1997
Published in Issue Year 1997 Volume: 30 Issue: 1

Cite

APA Akbalık, G. (1997). BİLGİLENDİRME VE GRUPLA PSİKOLOJİK DANIŞMANIN ÜNİVERSİTE BİRİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN ÜNİVERSİTEYE UYUMLARI ÜZERİNE ETKİSİ. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 30(1). https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000268
Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (AUJFES) is a formal journal of Ankara University.

The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License

AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0