Review
BibTex RIS Cite

SORGULAYICI ÖĞRETİM KURAMINA GÖRE SINIF İÇİ ETKİNLİKLER NASIL DESENLENMELİDİR?

Year 1996, Volume: 29 Issue: 1, 0 - 0, 30.12.1996
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000281

Abstract

 



Bu kuramda öğrenenler sınıf içi
etkinliklere dayalı olan sorun ya da olayların çözümü için bir tür sorun çözme
stratejisini kullanmaktadırlar. Collins uzun bir süre, ileride kuramına
kaynaklık edecek, sorgulayıcı (sokratik) bireysel öğretim üzerinde çalışmıştır.
Bu nedenle kuram litera­ türde bu isimle bilinirken uygulamalarda ise
"Sokratik Model" .olarak anılmaktadır.       ·



 



Sorgulayıcı öğretim kuramı üç ana
bölümden oluş r. Birincisi öğret­ menin sahip olması gereken amaçlardır. Bu
amaçlar da üst düzey iki ya­ pıdan oluşmaktadır. Bunlardan ilki, Gagne'nin
bilişsel stratejilerine ben­ zeyen, ayrıntılı kuralları öğrenciye öğretmektir.
Diğeri ise ayrıntılı kurallardan yola çıkarak türetilmiş amaçlardır ve bu da
Gagne'nin zihin­ sel beceriler aşamasıyla bağdaşmaktadır.



 



İkinci ana bölüm sorgulayıcı öğretim
stratejilerinin belirlenmesidir. Collins'e göre eğitimin temel amacı, öğrenciye
değişik bilgi türlerini ve  bu bilgi
türlerini yeni sorun ve durumlara uygulamak için gerekli olan be­ cerileri
öğretmektir (Collins, 1977, s:176). Kuramda öğrencilerin sorun çözdüqne
yaklaşımıyla inceleme ve araştırmalar yapmaları hedeflenmek­ tedir. Oğretmen bu
yaklaşımda bilgi vermekten çö , yol gösterici ve yön­ lendirici bir konumdadır
(Demirel, 1994, s:34). Ozellikle mesleğe yeni



. başlayan bir öğretici için büyük
yararlar sağladığı kabul edilen bu kuram­ da öncelikli işlenmekte olan konu
dikkatlice analiz edilmelidir. Bu aşa­ mada öğretici hem sorun çözme becerisini
hem de içeriği birlikte öğret­ meyi. ön plana almalıdır (Bilen, 1993, s:31).
Beceri temelli öğretim yöntemlerinin tartışıldığı eserlerinde Jacobsen ve
arkadaşları, Mr. Schmit adlı ortaokul öğretmeninin öğretim yaşantılarından
örnek vererek bu ku­ ramı analiz etmişlerdir (Jacobsen ve diğerleri, 1985,
s:196).

References

  • Collins, A. (1987). A Sample Dialogue Based on a Tlieory Of Inguiry Teaching. Instruc­ tional Theories in Action: Lessons Illustrting Selec;ted Theories a,ıd Models. C.M. Reigeluth (Ed) Lawrance Erlbaum Associates, New Jersey.
  • Bilen, M. (1993). Plandan Uygulamaya Öğretim. 3. Baskı, Takav Matbaacılık, Ankara.
Year 1996, Volume: 29 Issue: 1, 0 - 0, 30.12.1996
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000281

Abstract

References

  • Collins, A. (1987). A Sample Dialogue Based on a Tlieory Of Inguiry Teaching. Instruc­ tional Theories in Action: Lessons Illustrting Selec;ted Theories a,ıd Models. C.M. Reigeluth (Ed) Lawrance Erlbaum Associates, New Jersey.
  • Bilen, M. (1993). Plandan Uygulamaya Öğretim. 3. Baskı, Takav Matbaacılık, Ankara.
There are 2 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Articles
Authors

Cem Babadoğan This is me

Publication Date December 30, 1996
Published in Issue Year 1996 Volume: 29 Issue: 1

Cite

APA Babadoğan, C. (1996). SORGULAYICI ÖĞRETİM KURAMINA GÖRE SINIF İÇİ ETKİNLİKLER NASIL DESENLENMELİDİR?. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 29(1). https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000281
Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (AUJFES) is a formal journal of Ankara University.

The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License

AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0