Bu araştırmanın amacı, disiplinlerarası öğretim yaklaşımı bağlamında, matematik dersi temelinde, ortaöğretim matematik, fizik, kimya ve biyoloji öğretmenlerinin görüşlerini ve dersteki uygulamalarını ortaya koymaktır. Bu araştırmada nitel araştırma desenlerinden durum çalışması, verilerin çözümlenmesinde ise içerik analizi kullanılmıştır. Araştırmaya Marmara Bölgesindeki çeşitli Anadolu Liselerinde görev yapan 70 öğretmen katılmıştır. Veri toplama aracı araştırmacılar tarafından geliştirilmiş açık uçlu sorulardan oluşmaktadır. Araştırmanın sonucunda öğretmenlerin disiplinlerarası öğretim hakkında kavramsal düzeyde bilgi sahibi oldukları ve disiplinlerarası öğretimi öğrencilerin akademik başarısını arttırmada ve olumlu tutum geliştirmede etkili buldukları ortaya çıkmıştır. Öğretmenler matematik konularından en çok oran-orantı konusunun tüm fen dersleriyle, türev konusunun fizik, logaritma konusunun kimya ve olasılık konusunun da biyoloji dersleriyle ilişkili olduğunu düşünmektedirler. Disiplinlerarası öğretime ilişkin bu olumlu görüşlerine karşın öğretmenlerin büyük bir bölümünün sınıf içinde zaman azlığı ve programın yoğun olması gibi nedenlerle disiplinlerarası uygulamalara yer veremedikleri görülmektedir. Uygulama yaptıklarını belirten öğretmenlerin de büyük bir bölümünün, disiplinlerarası yaklaşıma dönük olumlu tutuma sahip olmalarına karşın, disiplinlerarası bir ders anlatımını planlayamadıkları görülmektedir.
The purpose of this study is to demonstrate the
views of secondary school mathematics, physics, chemistry and biology teachers
on the basis of mathematics education and their classroom practices on the
interdisciplinary teaching approach. Content analysis, of qualitative research
methods, was used in the study. 70 teachers from various provinces in Turkey.
The data collection tool consists of an open-ended questionnaire developed by
the researchers. As a result of the study, it was found out that teachers have
knowledge about interdisciplinary teaching at the conceptual level, and they
think that interdisciplinary teaching was effective in developing students'
academic success and positive attitudes. Teachers think that the most related
topic in mathematics with all science subjects is rates-ratio, derivative is
related to physics, logarithm is related to chemistry, and probability is
related to biology. Despite these positive views on interdisciplinary teaching,
most teachers are unable to perform interdisciplinary practices due to the lack
of time / intensity in the curriculum. The fact that the teachers cannot
organize an interdisciplinary lesson can be explained by their lack of
knowledge and the difficulties in implementation despite the positive attitude
they hold about interdisciplinary instruction.
Interdisciplinary instruction association skills secondary education mathematics physics chemistry and biology teachers
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 1, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 52 Issue: 2 |
The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0