Research Article
BibTex RIS Cite

ÖĞRENCİ DOSYALARININ DEĞERLENDİRİLMESİNİN ÖĞRETMENİN SINIF İÇİ ETKİNLİKLERİNE OLAN ETKİSİ

Year 1995, Volume: 28 Issue: 2, 349 - 359, 01.01.1995
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000292

Abstract

Rıchert, Alvino ve Donnel (1982) Ulusal Kimlik Raporunda (National Report on Identification) potansiyel olarak önyargılı testlerin ve akademik başarıya ilişkin diğer ölçütlerin aşırı derecede vurgulanmasının azınlıkların veya ekonomik durumları iyi olmayan öğrencilerin Özel yetenek. programlarından dışlanmasında önemli bir unsur olduğunu bildirmektedirler. Jacob Javits, Yetenekli ve Üstün Yetenekli öğrencilerin Eğitimi Yasası. (1988) ekonomik durumu kötü olan ve kültürel olarak çeşitli yeteneklere sahip olan çocukların belirlenmesine yönelik özel ölçütlerin geliştirilmesi gerektiğini kabul ederek, yeterince temsil edilmeyen bu çocuklarsam çok değişik ırklardan gelen ve ekonomik durumları oldukça kötü olan çocuklar) için fırsat eşitliğini sağlayacak ve gerçekten çığır açacak projelerle ilgili araştırmalara kaynak sağlamıştır. Kaynak sağlanan yaklaşık yirmibeş proje ilk bir yıllık süre boyunca performansı temel alan değerlendirme ölçütlerinin belirlenmesini ve kullanım araştırılmasını amaçlamıştı.

References

  • Karen j. Viechnicki ve Diğerleri, Journal of Teacher Educatıon, kasım-Aralık 1993 Vol.44, No:5'den alınarak Türkçeye çevrilmiştir.
Year 1995, Volume: 28 Issue: 2, 349 - 359, 01.01.1995
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000292

Abstract

References

  • Karen j. Viechnicki ve Diğerleri, Journal of Teacher Educatıon, kasım-Aralık 1993 Vol.44, No:5'den alınarak Türkçeye çevrilmiştir.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Erten Gökçe This is me

Publication Date January 1, 1995
Published in Issue Year 1995 Volume: 28 Issue: 2

Cite

APA Gökçe, E. (1995). ÖĞRENCİ DOSYALARININ DEĞERLENDİRİLMESİNİN ÖĞRETMENİN SINIF İÇİ ETKİNLİKLERİNE OLAN ETKİSİ. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 28(2), 349-359. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000292

Creative Commons LicenseThe content of the Journal of Faculty of Educational Sciences is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License