Rıchert, Alvino ve Donnel (1982) Ulusal Kimlik Raporunda (National Report on Identification) potansiyel olarak önyargılı testlerin ve akademik başarıya ilişkin diğer ölçütlerin aşırı derecede vurgulanmasının azınlıkların veya ekonomik durumları iyi olmayan öğrencilerin Özel yetenek. programlarından dışlanmasında önemli bir unsur olduğunu bildirmektedirler. Jacob Javits, Yetenekli ve Üstün Yetenekli öğrencilerin Eğitimi Yasası. (1988) ekonomik durumu kötü olan ve kültürel olarak çeşitli yeteneklere sahip olan çocukların belirlenmesine yönelik özel ölçütlerin geliştirilmesi gerektiğini kabul ederek, yeterince temsil edilmeyen bu çocuklarsam çok değişik ırklardan gelen ve ekonomik durumları oldukça kötü olan çocuklar) için fırsat eşitliğini sağlayacak ve gerçekten çığır açacak projelerle ilgili araştırmalara kaynak sağlamıştır. Kaynak sağlanan yaklaşık yirmibeş proje ilk bir yıllık süre boyunca performansı temel alan değerlendirme ölçütlerinin belirlenmesini ve kullanım araştırılmasını amaçlamıştı.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 1, 1995 |
Published in Issue | Year 1995 Volume: 28 Issue: 2 |
The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0