Research Article
BibTex RIS Cite

HALK EĞİTİMİNDE PROJE GELİŞTİRMENİN TEMEL İLKELERİ VE KATILIMCI BİR TOPLUM EĞİTİMİ PROJESİ GELİŞTİRME ÇERÇEVESİ

Year 1994, Volume: 27 Issue: 2, 469 - 498, 01.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000363

Abstract

“Proje” sözcüğü, gündelik yaşam dilinde bile giderek çok sık kullanılır oldu. İnsanların sık sık şu ya da bu projelerinden söz ettiklerine tanık oluyoruz; ancak bu konuşmalarda ifade edilen ‘proje’lerin, yalnızca hayal edilen ya da arzu edilen bir durum mu, yoksa bu hayal yönünde uygulanabilirliği olan bir plan mı olduğu konusunda karar vermekte güçlük çekebiliyoruz. Bu makalede; öncelikle ‘proje’ kavramına ilişkin bir açıklamadan yola çıkılmakta ve asıl olarak, bir projenin gerçekte ne olduğu ve özellikleri tanımlanırken, halk eğitimi ve toplum kalkınmasında projeli çalışmanm gereği ve ilkeleri vurgulanmaktadır. Halk Eğitimi Bölümü’nün lisans programında yer alan ‘Halk Eğitiminde Proje Geliştirme’ dersinde işlenen konuların bir özeti olarak sunulan bu çalışma, kısaca, uygulanabilirliği olan katılımcı bir proje geliştirme becerisinin gerektirdiği temel ilkesel ve yöntemsel bilgileri içermektedir. Bu bağlamda, özellikle toplum eğitimi alanında çalışan araştırmacı ve uygulayıcılar ile paylaşılacak ve daha da geliştirilebilecek bir başvuru çerçevesi oluşturulmaya çalışılmış ve konuya ilişkin bir model ya da anahtar önerilmiştir.

References

  • .
Year 1994, Volume: 27 Issue: 2, 469 - 498, 01.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000363

Abstract

References

  • .
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Serap Ayhan This is me

Publication Date August 1, 2019
Published in Issue Year 1994 Volume: 27 Issue: 2

Cite

APA Ayhan, S. (2019). HALK EĞİTİMİNDE PROJE GELİŞTİRMENİN TEMEL İLKELERİ VE KATILIMCI BİR TOPLUM EĞİTİMİ PROJESİ GELİŞTİRME ÇERÇEVESİ. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 27(2), 469-498. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000363

Creative Commons LicenseThe content of the Journal of Faculty of Educational Sciences is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License