“Proje” sözcüğü, gündelik yaşam dilinde bile giderek çok sık kullanılır oldu. İnsanların sık sık şu ya da bu projelerinden söz ettiklerine tanık oluyoruz; ancak bu konuşmalarda ifade edilen ‘proje’lerin, yalnızca hayal edilen ya da arzu edilen bir durum mu, yoksa bu hayal yönünde uygulanabilirliği olan bir plan mı olduğu konusunda karar vermekte güçlük çekebiliyoruz. Bu makalede; öncelikle ‘proje’ kavramına ilişkin bir açıklamadan yola çıkılmakta ve asıl olarak, bir projenin gerçekte ne olduğu ve özellikleri tanımlanırken, halk eğitimi ve toplum kalkınmasında projeli çalışmanm gereği ve ilkeleri vurgulanmaktadır. Halk Eğitimi Bölümü’nün lisans programında yer alan ‘Halk Eğitiminde Proje Geliştirme’ dersinde işlenen konuların bir özeti olarak sunulan bu çalışma, kısaca, uygulanabilirliği olan katılımcı bir proje geliştirme becerisinin gerektirdiği temel ilkesel ve yöntemsel bilgileri içermektedir. Bu bağlamda, özellikle toplum eğitimi alanında çalışan araştırmacı ve uygulayıcılar ile paylaşılacak ve daha da geliştirilebilecek bir başvuru çerçevesi oluşturulmaya çalışılmış ve konuya ilişkin bir model ya da anahtar önerilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 1, 2019 |
Published in Issue | Year 1994 Volume: 27 Issue: 2 |
The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0