Research Article
BibTex RIS Cite

RUDOLF STEINER'İN EĞİTİM FELSEFESİ VE WALDORF OKULLARINA GENEL BİR BAKIŞ

Year 1994, Volume: 27 Issue: 2, 509 - 528, 01.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000373

Abstract

19. yüzyılın sonlarında yaşanan sosyal olaylar ve 20. yüzyılın başlarına rastlayan I. Dünya Savaşı, eğitim sistemlerine yeni yapılanmalar getirmiştir. Bu arayış, Steiner’in Antroposofi, bir anlamda algı ötesi dünyanın öğrenme üzerindeki etkisini araştırmaktadır. İnsanın doğuştan getirdiği yetiler, ileriki yaşamında öğrenecekleri üzerinde etkin olmaktadır. Bu yetiler algı ötesi dünyadan kaynaklanmaktadır. Bedenin biyolojik büyüme evreleri, öğrenme evrelerine örnek teşkil etmelidir. Öğretmenler, bu evrelere dikkat etmek durumundadırlar. Steiner’e göre öğrenme, ileriki yaşamda doğacak gereksinimleri karşılayabildiği ölçüde ve çocuğa gizemli gelen dünyayı açtığı ölçüde kalıcı ve hızlı olmaktadır. Bilgiler, bilgi olarak kalmamak kullanıma açık olmalıdır. Herhangi bir şey öğretilirken yaşamdaki örneği öğrenciye gösterilmelidir. Öğretim içeriği, yaş gruplarının jlgi odaklarıyla uyumlu olmalıdır.

References

  • Anabritannica Ana Yayıncılık. Cilt 2,1989
  • Gotthilf, M. Pütz 1972 “Das Abendteuer der Jugend heute” Erziehungskunst, Jahrgang XXVI
Year 1994, Volume: 27 Issue: 2, 509 - 528, 01.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000373

Abstract

References

  • Anabritannica Ana Yayıncılık. Cilt 2,1989
  • Gotthilf, M. Pütz 1972 “Das Abendteuer der Jugend heute” Erziehungskunst, Jahrgang XXVI
There are 2 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Tanju Gürkan This is me

Gürcan Ültanır This is me

Publication Date August 1, 2019
Published in Issue Year 1994 Volume: 27 Issue: 2

Cite

APA Gürkan, T., & Ültanır, G. (2019). RUDOLF STEINER’İN EĞİTİM FELSEFESİ VE WALDORF OKULLARINA GENEL BİR BAKIŞ. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 27(2), 509-528. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000373

Creative Commons LicenseThe content of the Journal of Faculty of Educational Sciences is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License