Research Article
BibTex RIS Cite

EĞİTİMDE YENİDEN KEŞFEDİLEN POSTMODERNİZM: FARKLILIKLAR ARASINDAKİ BENZERLİKLER VE DEMOKRASİ DÜŞÜNCESİ

Year 1994, Volume: 27 Issue: 2, 593 - 607, 01.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000358

Abstract

İçinde bulunduğumuz demokratik dönüşüm (Doğu ve Batı Almanya’da ve en son olarak da Rusya’ da) ve kitle göçleri (Etiyopya ve Rusların İsrail’e ya da İspanyol, Rus ve Asyalılann ABD’ye göçleri gibi) çağında, bu dönüşüm ve göç sonunda demokrasiye ulaşılacağı ve böyle-ce çeşitli bireysel ve grup baskılarının yarattığı tahakkümcülüğün ve yabancılaşmanın yakın gelecekte ortadan kalkacağı şeklinde bir umutlanmaya tanık olmaktayız. Postmodemizmin en, son terminolojisi ile söylersek, çeşitli grupların içinde bulundukları durum ve bunların toplumdaki basla gruplarıyla ilişkilerini anlamada “farklılık” kavramı, olmazsa olmaz bir hal almaktadır. Örneğin eğitim alanındaki bazı araştırmalar bizi ailevi, sosyoekonomik, kültürel ve ırksal sorunların artmasına yol açan yüksekokulların başarısızlık oranına götürmektedir. Bu örnekler karmaşık problemlere ışık tutmakta ve ayrıca Gail Hareven’in İsrail’e göçen Rus göçmenlerine ilişkin tartışmasında olduğu gibi birçok insanı umutlandırmaktadır1. Peter McLaren ve Jonathan Kozol da ABD’deki benzer problemleri, özellikle yapısal, sosyal ve kültürel eğitim sorunlarım tartışmaktadırlar.

References

  • Barry KANPOL, “Postmodernism in Education Revisited: Similarities Within Differences and the Democratic Imaginary,” Educational Theory, Spring 1992, Vol. 42, no. 2, ss. 217-229.
Year 1994, Volume: 27 Issue: 2, 593 - 607, 01.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000358

Abstract

References

  • Barry KANPOL, “Postmodernism in Education Revisited: Similarities Within Differences and the Democratic Imaginary,” Educational Theory, Spring 1992, Vol. 42, no. 2, ss. 217-229.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Barry Kanpol This is me

Muhsin Yılmaz This is me

Publication Date August 1, 2019
Published in Issue Year 1994 Volume: 27 Issue: 2

Cite

APA Kanpol, B., & Yılmaz, M. (2019). EĞİTİMDE YENİDEN KEŞFEDİLEN POSTMODERNİZM: FARKLILIKLAR ARASINDAKİ BENZERLİKLER VE DEMOKRASİ DÜŞÜNCESİ. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 27(2), 593-607. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000358
Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (AUJFES) is a formal journal of Ankara University.

The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License

AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0